ورزش

افاضلی: می‌گویند چرا به جای افغانستان با برزیل بازی نمی‌کنیم، این تفکر رویاپردازانه است

کارشناس فوتبال وضعیت تیم ملی ایران در تورنمت کافا را تحلیل و بررسی کرد.


هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی ایلنا در خصوص حضور ایران در تورنمنت کافا و انتقاداتی که به ضعف کیفیت حریفان تیم ملی در این تورنمنت می‌شود اظهار داشت: تعهدات فدراسیون فوتبال در این تورنمنت مربوط به زمان کادرفنی قبلی است و از پیش از حضور کادرفنی فعلی این قرار و مدار گذاشته شده بود و باید در این مسابقات شرکت می‌کردیم. از طرفی حضور در بازی‌های تدارکاتی و جمع شدن تیم دور هم به خودی خود مثبت است و باعث بالا رفتن هماهنگی می‌شود و مفید فایده است. این را هم  فراموش نکنید که بازی اول ما این چنین بود و ما با قرقیزستان بازی دشوارتری داریم و در مرحله بعد هم با ازبسکتان و عمان و تیم‌هایی از این دست بازی می‌کنیم و نباید با یک بازی سطح یک تورنمنت را زیر سوال برد.

وی افزود: از سوی دیگر اینکه برخی از منتقدین می‌گویند چرا به جای افغانستان با برزیل بازی نمی‌کنیم این انتظار آنها رویاپردازی را در مطالبات خودشان دخالت می‌دهند و این درست نیست. همانگونه که ما در انتخاب حریف تدارکاتی فکر سود و زیان خودمان هستیم تیم‌های مطرح دنیا هم چنین تفکراتی را دنبال می‌کنند. انتخاب حریف تدارکاتی جنبه‌های مختلفی دارد که به روابط دیپلماتیک و مباحث مالی و سود و زیان تیم‌ها از لحاظ فنی در آن دخیل است و اینکه تقویم تیم‌ها از الان برای دو سال آینه بسته شده است. برای همین ما نمی‌توانیم با نگاه رویاپردازانه از حضور در چنین تورنمنتی که برای جام ملت‌ها می‌تواند مفید باشد انتقاد کنیم.

کارشناس فوتبال در مورد تقابل با افغانستان هم توضیح داد: به بازی‌های این چنینی به اصطلاح تمرین گل زنی گفته می‌شود که تیم‌ها راه‌های مختلف حمله به دروازه را تمرین می‌کنند و آن را محک می‌زنند. با وجود تاکید قلعه‌نویی به نظرم بچه با بازی را شل گرفته بودند و با انگیزه کافی در زمین توپ نمی‌زدند که تا حدی طبیعی بود. فکر می‌کنم برای شروع بازی خوبی بود و از اینجا به بعد بازی‌های ما پله به پله سخت تر می‌شود تا به مسابقات جام ملت‌های آسیا برسیم.

افاضلی در مورد وضعیت تیم ملی هم گفت: تیم ملی از لحاظ سبک و رویکرد بازی نسبت به زمان کی‌روش تغییر کرده و مهم‌ترین تغییر به میل هجومی بیشتر تیم نسبت به دوران سرمربی قبلی است. از طرفی در دعوت از بازیکنان کار درستی انجام می‌شود و تلاش برای پایین آوردن میانگین سنی تیم و همچنین نگاه ریز بینانه تر به مسابقات لیگ برتر اتفاقات مفید تیم ملی در دوران جدیدش است و دیگر مثل سابق یک بازیکن برای ملی پوش شدن لزوماً نباید لژیونر شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا