ورزش

افزایش سهمیه بازیکنان لیگ یک و شرایط استفاده از بازیکنان تیم ب


مصوبات سومین جلسه کارگروه نظارت بر قراردادهای ورزشی به باشگاه ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  محمدرضا کشوری فرد سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران مصوبات سومین جلسه کارگروه ناظر بر قراردادها را به باشگاه های لیگ برتر و لیگ یک ابلاغ کرد.

مصوبات به شرح زیر است:

۱-  تقاضای واصله مبنی بر عدم اعمال وجوه پرداختی بابت “رضایت نامه” با توجه اینکه هزینه نقل و انتقال بازیکن بطور مستقیم در بودجه فصل” ۱۴۰۳-۱۴۰۲ “تاثیر گذار می باشد، مورد موافقت قرار نگرفت.

۲- با توجه به پیشنهادات واصله و امعان نظر به اینکه تعداد مسابقات لیگ دسته یک بیش از لیگ برتر می باشد، البته با رعایت سقف بودجه ابلاغی، موارد ذیل به تصویب رسید:

۲-۱ اضافه شدن یک بازیکن به سهمیه آزاد “بزرگسالان” لیگ یک و افزایش تعداد نفرات از ۱۹ نفر به ۲۰ نفر.

۲-۲ اضافه شدن یک بازیکن به سهمیه “زیر ۲۳ سال” لیگ یک و افزایش تعداد نفرات از ۶ بازیکن به ۷ بازیکن.

۳- با توجه به تعهدات مالی تیم های لیگ برتری که به لیگ دسته یکم سقوط کرده اند (نسبت به قراردادهای منعقده فصل قبل) با افزایش سقف بودجه این تیم ها به میزان ۱۵% سقف ابلاغی (صرفاً برای فصل” ۱۴۰۳-۱۴۰۲) موافقت گردید.

۴-  شرایط تشکیل تیم “ب “باشگاه ها و استفاده از بازیکنان در تیم اصلی به شرح ذیل به تصویب رسید:

۴-۱  ضرورت حضور تیم” ب “در لیگ های کشوری شامل لیگ دسته یکم، دوم و سوم.

۴-۲ ارائه مستندات قانونی تشکیل تیم “ب ” (در قالب باشگاه وابسته حاضر در رده دیگر مسابقات) شامل اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵، مدارک ناظر بر ثبت شرکت، روزنامه رسمی هیأت مدیره و مدیرعامل.

۴-۳ بازیکنانی می توانند از تیم “ب” به تیم” الف” انتقال یابند که برای آنها مجوز بازی در تیم” ب” صادره شده باشد و حداقل در ۵۰ % دقایق بازی در مسابقات تیم “ب “حضور داشته باشند.

۴-۴ علاوه بر مفاد بند ۳-۴ فوق، جابجایی بازیکن بین تیم های الف و ب با رعایت مقررات و ضوابط حاکم بر تغییر وضعیت حرفه ای به آماتور و بالعکس، تابع مقررات و ضوابط نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال و فیفا خواهد بود.

۵-  درخصوص استعلامات مربوط به وجوه پرداختی باشگاه ها، بابت “اقاله قرارداد بازیکنان” برای بازیکنانی که در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دارای قرارداد معتبر می باشند، با توجه به اینکه این هزینه ها بطور مستقیم از محل بودجه فصل جاری پرداخت می شوند، مقرر گردید که هزینه های مزبور مشمول احتساب در سقف بودجه فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ می گردند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا