ورزش

افشاریان: درباره محدودیت سنی داوران به فیفا کاری نداریم، اینجا ایران است!


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:در جلسه آینده هیات رئیسه در مورد افزایش حق الزحمه داوران صحبت خواهیم کرد تا این حق الزحمه را افزایش بدهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خداداد افشاریان بعد از جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 2و نیم رفتیم داخل جلسه و الان هم ساعت حدود 7 شب است که 4 ساعت در جلسه داشتیم و مصوبات خوبی داشتیم اما در مورد داوران با توجه به اینکه موردی نبود مساله ای مطرح نشد اما در جلسه آینده انشالله در مورد حق الزحمه داوران  صحبت خواهیم کرد تا این حق الزحمه را افزایش بدهیم و مصوبه آن را برای فصل آینده بگیریم. 

وی در مورد اینکه داوران بابت فصل گذشته طلبکاران یا تسویه شده است، گفت: بخشی از داوران طلبکار هستند و برخی تسویه حساب شده و در تابستان تسویه حساب کامل انجام می شود.

افشاریان در مورد اینکه بحث VAR و اینکه گفته می شود شرکت پیمانکار عقب نشینی کرده گفت: من چیزی در مورد عقب نشینی آن شرکت نشنیده ام و شاید متقن نباشد اما آنچه چیزی که صحبت شد امروز اینکه همه مصمم هستیم تا شروع لیگ بعدی بتوانیم کمک داور ویدئویی را بیاوریم تا هم برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این اتفاق رقم بخورد. مایک نامه هم به کشور عربستان نوشتیم که برای آموزش داوران بین المللی مان و چند داور ملی از آنها کمک بگیریم و شاید 13- 14 داور را برای آموزش به عربستان ببریم. به نظر می رسد که موافقت شود تا داوران بین المللی ما ضرر نکنند.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه قرار است چند داور خودشان بازنشسته شوند تا حاشیه‌ها کمتر شود، گفت: فصل گذشته تعداد داوران ما زیاد بود و چه داورانی که زیاد قضاوت کرده بودند و چه آنها که کم قضاوت کردند ناراضی بودند. شاید یکی از دلایل اینکه داوران ما اشتباهاتی داشتند کم قضاوت کردن بود. در نهایت فوتبال ضرر می‌کند و تیم ها ناراحت می‌شوند و آرامش را از کمیته داوران خواهد گرفت. رسیدیم به این نقطه که داوران لیگ برتر 80 تا 85 نفر و لیگ یک هم به 105 نفر برسانیم. این رقم مناسبی است و با این تعداد می‌توانیم لیگ را خوب اداره کنیم. همان 85 نفر باقی بمانند و شاید حتی تعداد داوران کمتر هم شدند با توجه به آمادگی جسمانی شان.

افشاریان در مورد اینکه فیفا محدودیت سنی برای داوران را برداشته گفت: ما به فیفا کاری نداریم و اینجا ایران است و بیشتر از 45 سال به داوران بازی نمی‌دهیم و براساس آئین نامه های خودمان عمل می کنیم  و باید به سمت تدریس و نظارات و آموزش بروند. داوران جوانی داریم که به آنها آموزش می‌دهیم. شاید برخی اعضا مقاومت کنند اما همه باید کمک کنند. با همین دست فرمان به لیگ می رویم.

وی در مورد اینکه ظهیری در جشن قهرمانی پرسپولیس حاضر شد، گفت: او از معلمان خوب کشورمان است و رفتارش غیرمتعارف بوده است و ظهیری نباید به جشن قهرمانی تیمی برود و 4 ماه محرومیتش اعمال می‌شود و همه اشتباه می‌کنند و آنکه اشتباه کرده تاوانش را می‌دهد و یقینا هم باید تنبیه شود. 

رئیس کمیته داوران در مورد اشتباهات عجیب و غریب داوران در فصل گذشته گفت: اشتباه‌ها عجیب و غریب نیست و انسان اشتباه می کند. در دربی با حضور 70 هزار تماشاگر نشسته اند و با کت و شلوار از این طرف زمین بخواهید بروید آن سمت زمین ضربان قلبت بالا می رود. داوران نخبه هستند. داور در یک لحظه باید تصمیم بگیرد و برای همین کمک داور ویدئویی آمده است. برنامه ریزی ها در همه حوزه ها باید داشته باشیم. آموزش و حمایت مالی و .. تا زمانی که حلقه گمشده که کمک داور ویدئویی نباشد اشتباه خواهیم داشت.

وی در مورد اینکه از عملکرد داوران راضی بوده یا نه گفت: اصلا راضی نبودم اشتباه پشت اشتباه و بیانیه باشگاه ها پشت هم منتشر می‌شد. داوران می‌توانستنند خوب تر قضاوت کنند و تیم ها خیلی فشار آوردند. اگر بخواهم نمره بدهم باید به خودم نمره بدهم اما فصل آینده داوران فصل خوبی خواهند داشت.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا