ورزش

الهویی: داور اجازه داد روح فوتبال کشته شود

به شهرخودرو حق می‌دهیم اما…

مربی تیم گل گهر معتقد است که داور بازی واکنش مناسبی به وقت کشی‌های تیم حریف نداشت.

به گزارش “ورزش سه”، گل گهر امشب در حالی به تساوی سه بر سه مقابل شهرخودرو رضایت داد که تا دقایق پایانی با نتیجه سه بر یک از این تیم عقب بود و می رفت در شبی که هوادارانش به ورزشگاه بازگشته بودند. متحمل شکستی تلخ شود. در پایان این دیدار سعید الهویی، یکی از دستیاران امیر قلعه نویی به جای او در نشست خبری حضور پیدا کرد.

الهویی در مورد نتیجه بازی گفت: به هیچ عنوان از نتیجه بازی راضی نیستیم و شرمنده هوادارانمان شدیم. ولی از اینکه یک فوتبال تهاجمی و زیبا به نمایش گذاشتیم خوشحالیم. از دقیقه 4 که تک به تک صادقی گل نشد تا دقیقه 96 موقعیت گل داشتیم. چیزی که در بخش حمله باید انجام می دادیم را به خوبی انجام دادیم. علاوه بر سه گل موقعیت های زیادی ایجاد کردیم؛ آن هم مقابل تیمی که داشت دفاع فشرده انجام می داد. این ها جای امیدواری دارد ولی در کنارش اشتباهاتی داشتیم. بچه ها باید از ابتدا تا انتهای کار تمرکز خود را حفظ کنند. در قسمتی از بازی اما بچه ها تمرکز خود را از دست دادند و توپ های ساده ای از دست داده و واکنش های خوبی بعد از لو دادن توپ نداشتیم.

او در ادامه افزود: روی دو ضد حمله و یک ضربه ایستگاهی سه شوت به چارچوب دروازه مان زده شد که هر سه به گل تبدیل شد. بابت این اتفاق متاسفیم ولی به فوتبال بابت این بازی زیبایی که دیدیم تبریک می گوییم. برای تیمی مثل ما که روی زمین فوتبال بازی می کند، مدل بازی تیم شهرخودرو زیاد مورد علاقه نیست. ما به آنها حق می دهیم. بر اساس بضاعت شان فوتبال دفاعی، فشرده و ضد حمله انجام دادند که طبیعی است.

مربی گل گهر با انتقاد از عدم واکنش مناسب داور به وقت کشی تیم حریف تاکید کرد: ما یک گلایه از تیم داوری داریم. در جریان بازی به تیم حریف اجازه دادند که روح فوتبال را بکشد. شاید شهرخودرو تصمیم بگیرد وقت بازی را بکشد ولی تیم داوری نباید چنین اجازه ای بدهد. آقای داور در جریان بازی هیچ اشتباه تاثیر گذاری نداشت و به ایشان تبریک می گوییم. ولی داور وظیفه دارد به بازی جوانمردانه کمک کند تا تماشاگر از دیدن فوتبال لذت ببرد. اگر قرار باشد گلر یک تیم از دقیقه 10 تا نود وقت بازی را تلف کند و داور فقط یک کارت زرد فرمالیته به او بدهد این اصلا احترام به روح فوتبال نیست. همه باهم بازی می کنیم، یک تیم قهرمان می شود، سه تیم سهمیه می گیرند، دو تیم می افتند ولی ما شانزده تیم باید تلاش کنیم زیبایی های فوتبال را به مردم نشان دهیم. داوران هم باید کمک کنند تا معدود تیم هایی مثل گل گهر زیبایی های فوتبال را نشان دهند. امیدوارم در بازی های بعدی این دو امتیاز از دست رفته را جبران کنیم.

الهویی در واکنش به این سوال که چه شد شهرخودرو امروز این گونه مقابل گل گهر فوتبال تهاجمی ارائه داد گفت: معیار شما برای بازی هجومی چیست. معیار این بازی ایجاد موقعیت و مالکیت توپ است که در هر دو زمینه ما با فاصله تیم مالک و تهاجمی بودیم. شهرخودرو دفاع فشرده و ضدحمله را در دستور کار خود داشت. درست است شهرخودرو تیم ته جدول است ولی من به آقای سید عباسی تبریک می گویم. هفته گذشته بازی نساجی و شهرخودرو با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید و بهترین بازیکن هفته به گواه همه سایت های آماری گلر نساجی بود. او سه تک به تک از بازیکنان شهرخودرو گرفت. ایشان از زمان حضورش توانسته مدل فوتبال موردنظرش که دفاع و ضدحمله است؛ خوب اجرا کند. ما امروز در لحظاتی تمرکز خود را از دست دادیم. بعد از یک وقفه به لیگ برگشتیم و این طبیعی بود. به شهرخودرو به چشم یک تیم ته جدولی نگاه نکنید در ادامه خواهید دید که این تیم جلوی خیلی از تیم های دیگر لیگ برتر این مدل را به خوبی اجرا خواهد کرد. در کل اما تیم هجومی میدان ما بودیم و موقعیت های زیادی ایجاد کردیم که متاسفانه نتوانستیم به خوبی از آنها استفاده کنیم.
وی دلیل غافلگیری تیمش را عدم تمرکز دانسته و گفت: شما یک برنامه ریزی قبل از مسابقه روی یازده بازیکن و یک پلن بازی دارید. بعضی وقت ها این پلن در جریان بازی درست جواب نمی دهد. این لزوما دلیل اشتباه بودن پلن شما نیست. شما یازده بازیکن که شب می خوابند و صبح بیدار می شوند و هورمون های بدن شان هم تغییر می کند طرف هستید. زمانی هست یک بازیکن در تمرینات عملکرد خوبی دارد ولی روز بازی افت می کند. زمانی است که تیم حریف نقاطی را کنترل می کند که فکرش را نمی کنید. همه این ها باعث می شود که شما در جریان بازی تغییر ایجاد کنید. ولی مهمترین مشکل تیم ما این بود که در زمان های مهم بازی تمرکز خود را از دست داد. وقتی شما موقع ضربه آزاد دو بازیکن را رها می کنید و گل می خورید یا وسط زمین توپ لو می دهید و سه بازیکن اشتباه می کنند این نشان می دهد که در آن لحظات تمرکزتان را از دست داده اید. آقای قلعه نویی با تعویض های خوبشان، تیم را به جریان بازی برگرداندند. به خاطر مساوی خدا را شاکریم هرچند حق ما پیروزی بود. خوشحالیم که تماشاگران یک فوتبال زیبا و پر گل دیدند.

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا