ورزش

امباپه طرف رئال را گرفت: در المپیک شرکت نمی‌کنم

کیلیان امباپه، کاپیتان تیم ملی فوتبال فرانسه، تایید کرد که در بازی‌های المپیک شرکت نخواهد کرد.

به گزارش “ورزش سه”، در حاشیه یک کنفرانس مطبوعاتی که تقریباً به طور کامل به وضعیت سیاسی فرانسه اختصاص داشت، کیلیان امباپه عدم شرکت خود در بازی‌های المپیک تابستان امسال را تایید کرد.

امباپه تصمیم رئال مادرید برای عدم حضورش در المپیک را تایید کرد و گفت: “باشگاه من موضع بسیار روشنی دارد، به همین دلیل می‌دانم که در بازی‌های المپیک شرکت نخواهم کرد. این یک حقیقت است. من به یک تیم جدید می‌پیوندم.

اکنون برای فرانسه در المپیک بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. البته همه مسابقات را به عنوان هوادار تماشا خواهم کرد. من یک بازیکن هستم و همچنین یک تماشاگر خواهم بود. امیدوارم مدال طلا را برای ما به ارمغان بیاورند.”

امباپه طرف رئال را گرفت: در المپیک شرکت نمی‌کنم

بعد از مارکوس تورام، نوبت به کاپیتان تیم فرانسه رسید که درباره فضای سیاسی فرانسه صحبت کند.

یک روز پس از موضع مارکوس تورام در مورد انتخابات پارلمانی فرانسه، کیلیان امباپه در این خصوص گفت: “ما در برهه‌ای حساس از تاریخ کشور هستیم. شما باید بدانید که چگونه مسائل را بررسی کنید و اولویت‌های خود را ببینید. ما قبل از هر چیز یک همه شهروند هستیم، نباید ارتباطمان با دنیا قطع شود.

ما در شرایط بی سابقه‌ای قرار داریم. من می‌خواهم با همه مردم فرانسه و به ویژه نسل جوان صحبت کنم. می‌بینیم که افراط و تفریط در قدرت وجود دارد. ما این امکان را داریم که همه چیز را تغییر دهیم.

امیدوارم صدای من تا آنجا که ممکن است پخش شود. ما باید با ارزش‌های تساهل، احترام، تنوع همذات پنداری کنیم. هر گونه نظری مهم است. امیدوارم انتخاب درستی داشته باشیم و به پوشیدن این پیراهن در روز 7 جولای دوباره افتخار کنیم.

ما ارزش‌های مشابه مارکوس را داریم. من او را همراهی می‌‎کنم. از نظر من او زیاده روی نکرد. ما در کشوری هستیم که آزادی بیان وجود دارد. او نظر خود را اعلام کرد و من طرف او هستم. البته بازی فردا بسیار مهم است اما شرایطی وجود دارد که از اهمیت بیشتری برخوردار است. این موضوع باعث نشد که نتوانیم برای بازی فردا به خوبی آماده شویم. البته شرایط متفاوت است اما ما بازیکنان بزرگی هستیم و باید خود را وفق دهیم.”

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا