ورزش

امیدوارم یک روز باعث افتخار ایران باشیم!

نمی‌خواهیم در کامنت‌ها مسخره شویم؛

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران: توقعات از ما به اندازه امکاناتی که داریم باشد و مردم فقط نتیجه بازی‌ها را نگاه نکنند!

به گزارش “ورزش سه” این روزها تیم ملی زنان ایران در حال آماده سازی برای دور دوم مرحله مقدماتی برای صعود به المپیک پاریس است و ملی‌پوشان کشورمان چندی پیش با اعزام به روسیه، دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی زنان این کشور انجام دادند. شاگردان آزمون در دیدار نخست با نتیجه چهار بر صفر مغلوب حریف خود شدند و در دیدار دوم نیز، با دو گل مغلوب روسیه شدند. شکست شش بر صفر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، سبب انتقاداتی علیه تیم ملی زنان شد که این انتقادات واکنش کاپیتان تیم ملی زنان، یعنی زهرا قنبری را در پی داشت. در ادامه مصاحبه خبرنگار “ورزش سه” با زهرا قنبری را خواهید خواند.

1903528

دو دیدار رفت و برگشت با روسیه داشتید، این دو بازی در ادامه راه به شما چقدر کمک خواهد کرد؟
ببینید ما در شرایطی هستیم که بازی‌های تدارکاتی بیش از هرچیزی به ما کمک خواهد کرد. ما انقدر باید ببازیم تا راه پیروزی را پیدا کنیم. مثل تمام تیم‌های دیگری که سال‌ها پیش این مسیر را طی کردند و حالا در جمع تیم‌های قدرتمند دنیا قرار دارند. در دیدار اول مقابل روسیه، بدون هیچ شناختی به مصاف این تیم رفتیم اما در مسابقه دوم به مراتب بهتر بودیم اما به نظرم در این مسابقات اصلا نباید به پیروزی در این مسابقات فکر کنیم چرا که این بازی‌ها محل محک خوردن است نه کسب پیروزی. ضمن اینکه تیم روسیه از هرنظر شرایط بهتری نسبت به ما داشت. از زمین و امکانات بگیر تا البسه و رسیدگی‌های دیگر به این تیم. کادرفنی آن‌ها 95 درصد آقا بودند و به فوتبال زنان به شکل حرفه‌ای نگاه می‌کنند. با این وجود ما از نظر فنی چیزی کمتر از آن‌ها نبودیم و یک مقدار مشکل بدنی داشتیم. از نظر آمادگی بدنی آن‌ها بسیار بهتر از ما بودند و این مشهود بود. امیدوارم یک روزی انقدر خوب بشویم که حتی در کامنت‌ها دیگر نتوانند ما را مسخره کنند. امیدوارم به زودی باعث افتخار و سربلندی مردممان بشویم اما توقعات باید از ما به اندازه امکانات ما باشد. 

سه مسابقه سخت در آبان ماه مقابل چین تایپه، استرالیا و فیلیپین خواهد داشت. نظرت در این مورد چیست؟
رقیبان ما که شما نام بردید، همین الان در جام جهانی زنان حاضر هستند و با بهترین تیم‌های جهان مسابقه می‌دهند اما ما در تهران برای تمرین کردن با مشکلات خاص خودمان دست و پنجه نرم می‌کنیم. امیدوارم در این مرحله از مسابقات بتوانیم به جهان نشان بدهیم که ما دختران ایرانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و همه فوتبال ما را بشناسند. اما کار سختی در پیش خواهیم داشت.

جام جهانی زنان درحال برگزاری است، فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان شود؟
اول باید بگویم که من هم به عنوان کاپیتان تیم ملی زنان ایران آرزو دارم که یک روز در جام جهانی مسابقه بدهم و وقتی مسابقات را تماشا می‌کنم حسرت این را می‌خورم که چرا ما در این جام حضور نداریم. در مورد قهرمان هم فکر می‌کنم آمریکا مثل همیشه شانس اول قهرمانی باشد. ژاپن هم تیم خوب و قدرتمندی است که شانس قهرمانی دارد.

1903527

برای تیم‌های آقایان بودجه‌ای حدود 400 میلیارد در نظر دارند که با اعتراض آن‌ها همراه شده است، فکر می‌کنی با چنین بودجه‌ای برای یک تیم زنان چه کارهایی می شود انجام داد؟
با چنین پولی هرکاری دوست داشته باشی می‌شود انجام داد! 400 میلیارد پول بسیار زیادی است که امیدوارم بالاخره به فوتبال زنان هم چنین بودجه‌هایی وارد شود. با این پول می‌توان از لباس و چمن و امکانات سخت افزاری تا بخش رسانه‌ای تیم را مدیریت کرد. این بودجه برای ما زنان رقم بسیار زیادی است ولی می‌دانم که آقایان معترض هستند که این مبلغ برای ما کم است.

و در پایان اینکه امسال هم در خاتون می‌مانی؟! 
بله من قرداد دو ساله داشتم که امسال هم در این تیم خواهم بود، تیم ما به طور کلی تغییرات زیادی ندارد و به همین دلیل هم است که سال‌هاست مدعی اصلی قهرمانی هستیم. به زودی هم به مسابقات آسیایی اعزام خواهیم شد که این رقابت‌ها هم می تواند کمک زیادی به رشد و کیفیت فوتبال ما بکند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا