ورزش

انتشار جزئیات برگزاری لیگ قهرمانان زنان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا جزئیاتی از نحوه برگزاری نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان را منتشر کرد.

به گزارش “ورزش سه”، صبح امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا جزئیات کلیدی از نحوه برگزاری اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا زنان را تایید کرد.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، این مسابقات با حضور 22 باشگاه برگزار خواهد شد. طبق آخرین رده‌بندی جهانی زنان فیفا (از 15 مارس 2024)، هشت تیم برتر مستقیماً به مرحله گروهی راه پیدا می‌کنند که در قالب سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

چهارده باشگاه باقی مانده باید در مرحله مقدماتی شرکت کنند که شامل چهار گروه است، دو گروه چهار تیمی و دو گروه سه تیمی که در قالب یک لیگ متمرکز بین 25 تا 31 آگوست با هم دیدار می‌کنند و چهار تیم برتر راهی مرحله گروهی می‌شوند تا به هشت تیمی که از قبل راهی این مرحله شده‌اند، بپیوندند.

انتشار جزئیات برگزاری لیگ قهرمانان زنان آسیا

اردن، مالزی، عربستان سعودی و تایلند هر کدام میزبان یک گروه در مرحله مقدماتی خواهند بود، در حالی که چین و ویتنام هر کدام میزبان یک گروه در مرحله گروهی خواهند بود. سومین میزبان باقی‌مانده برای مرحله گروهی پس از مراسم قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

ضمن اینکه مراسم قرعه‌کشی برای تاریخ 18 جولای برنامه‌ریزی شده است. همچنین جزئیاتی در مورد جایزه این مسابقات فاش شد. هر تیم 100 هزار دلار برای شرکت در مسابقات دریافت خواهد کرد که بسته به جایگاه نهایی آنها، جایزه اضافی در دسترس است.

تیم خاتون بم از ایران در نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا شرکت می‌کند. این تیم در حال حاضر در رتبه دوازدهم برترین تیم‌های آسیا قرار دارد و بدین ترتیب باید ابتدا در مرحله مقدماتی این پیکارها شرکت کند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا