ورزش

انتقام آمریکا و صعود به نیمه‌نهایی: عجب والیبالی بود!

لیگ ملت‌ها در نقطه جوش؛

آمریکا در یک بازی فوق العاده هیجان انگیز با شکست فرانسه راهی نیمه نهایی لیگ ملت‌ها شد.

به گزارش “ورزش سه”، تیم‌های آمریکا و فرانسه با کسب رتبه‌های اول و هشتم دور مقدماتی در یک چهارم نهایی لیگ ملت‌های والیبال مقابل یکدیگر قرار گرفتند. این دو تیم سال گذشته برگزار کننده دیدار نهایی بودند که آن بازی با قهرمانی فرانسوی‌ها همراه شد تا آمریکایی‌ها با انگیزه انتقام آن شکست تلخ پا به میدان بگذارند.

شاید بسیاری تصور می‌کردند که با توجه به فرم فرانسه در دور مقدماتی لیگ ملت‌ها و همچنین غیبت اروین انگاپت، آمریکا کار خیلی سختی برای پیروزی مقابل قهرمان المپیک پیش رو نخواهد داشت اما اوضاع در این مسابقه به شکل کاملاً متفاوتی پیش رفت.

آمریکا
در دو ست نخست این بازی آمریکا موفق شد به راحتی هرچه تمام‌تر و با نتایج 25 بر 21 و 25 بر 18 به پیروزی دست پیدا کند تا به نظر برسد آنها در آستانه یک برد آسان و رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها هستند.

1899770

فرانسه
با این حال فرانسه با تغییر پاسور و پشت خط زن خود یعنی آوردن آنتونی بریزارد و ژان پاتری به زمین موفق شد شرایط بازی را به طور کلی تغییر دهد و در ست‌های سوم و چهارم با نتایج 25 بر 17 و 26 بر 24 به برتری دست یافت تا ست تعیین کننده پنجم برنده را مشخص کند.

آمریکا
در ست پنجم مسابقه که اتفاقاً خیلی هم جنجالی دنبال شد و تصمیمات داوری مورد اعتراض فرانسوی‌ها قرار گرفت، آمریکا موفق شد با نتیجه 15 بر 9 فرانسه را شکست دهد و با کسب یک پیروزی فوق العاده دلچسب، علاوه بر گرفتن انتقام باخت سال گذشته، به نیمه نهایی لیگ ملت‌ها صعود کند. شاگردان جان اسپرا در نیمه نهایی به مصاف برنده بازی آرژانتین و ایتالیا خواهند رفت.

1899771

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا