ورزش

اوسمار رفت، وحید امیری برگشت !

پاداش پاسی که سرنوشت لیگ را عوض کرد

خبر تمدید قرارداد وحید امیری با پرسپولیس می‌تواند برای هواداران این تیم یک خبر خوب و امیدوارکننده باشد.

به گزارش ورزش سه با وجود اینکه اخباری درباره احتمال جدایی وحید امیری و پیوستنش به خیبر خرم آباد در فصل آینده شنیده می‌شد اما حالا فرید برادر کوچکتر وحید امیری که خودش برای خیبر بازی می‌کند و همراه این تیم به لیگ برتر صعود کرده می گوید: من نشنیدم که وحید با خیبر صحبتی داشته باشد .وحید با پرسپولیس تمدید خواهد کرد و به خیبر نمی‌آید. 

امیری  در شش فصل گذشته همواره بازیکن موثر و مهمی در تیم پرسپولیس بوده و حتی فصل گذشته با اینکه تقریبا زمان زیادی را به خاطر مصدومیت دور از شرایط مسابقه بود در نهایت با بازگشت به اسکواد تیم، تاثیر مثبت خود را روی قهرمانی تیم خود گذاشت.

امیری دو فصل قبل با وجود اینکه مسن‌ترین بازیکن تیم خود به حساب می‌آمد به لحاظ میزان دوندگی نفر اول تیمش بود و الگویی برای بازیکنان جوان تیم خود به حساب می‌آمد.

اوسمار رفت، وحید امیری برگشت !

به نظر می‌رسید او با حضور در کلاس‌های مربیگری قصد دارد در پایان فصل اخیر کفش‌ها را بیاویزد و فوتبال را کنار بگذارد اما با تاثیرگذاری در بازی‌های پایانی فصل و شراکت در قهرمانی دوباره پرسپولیس این حس در او زنده شده که همچنان می‌تواند به تیمش کمک کند.

در این میان مسئله لیست بزرگسال پرسپولیس موضوع  مهم و معضل بزرگی برای مدیران این باشگاه به حساب می‌آید و حتی مسئله ماندن یا رفتن ستاره‌ای مثل وحید امیری در پرسپولیس را با چالش مواجه کرده است.

در واقع چنانچه درخواست پرسپولیس از سازمان لیگ برای بیشتر شدن تعداد بازیکنان لیست بزرگسال به جایی برسد شاید امیری جزو اولین تمدیدی‌ها باشد اما اگر این ماجرا به نتیجه مد نظر مدیران باشگاه منجر نشود شاید اتفاقات عجیبی در مورد او و برخی ستاره‌های پرسپولیس رخ دهد.

این کاپیتان محجوب پرسپولیس فصل قبل به لحاظ آماری فصل جالبی را پشت سر نگذاشت.

امیری فصل را به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب پرسپولیس شروع کرد و در چهار بازی متوالی 90 دقیقه در ترکیب بود و با نیمکت نشینی عالیشاه به عنوان کاپیتان وارد زمین شد اما در بازی با النصر مصدوم شد و بیش از چهار ماه دور از میدان بود.
او در کل فصل لیگ برتر در 19 بازی به زمین رفت و غیر از چهار هفته ابتدایی فقط مقابل نساجی فیکس بود و 90 دقیقه در زمین حضور داشت.در بازی مقابل صنعت نفت هم مصدومیت زودهنگام عالیشاه باعث شد تا امیری77 دقیقه در میدان باشد اما در سایر بازی‌ها دقایق زیادی در زمین نبود.
کاپیتان دوم پرسپولیس 11 بازی لیگ برتر را به خاطر مصدومیت از دست داد، 5 بازی فیکس بود و در 14 بازی هم به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد.

در لیگ قهرمانان نیز غیر از بازی النصر، چهار بازی دیگر را به دلیل مصدومیت از دست داد و در دیدار برگشت مقابل استقلال تاجیکستان هم که به عنوان بازیکن تعویضی از زمین رفت بعد از 11 دقیقه دوباره مصدوم شد و از میدان بیرون آمد.

امیری در جام حذفی هم مقابل نفت و گاز گچسازان بازیکن فیکس بود و 90 دقیقه بازی کرد اما مقابل آلومینیوم اراک به عنوان گزینه جایگزین به زمین رفت و یک پنالتی هم از دست داد.
نکته جالب اینجاست که امیری با وجود حضور 752 دقیقه‌ای در لیگ برتر فصل اخیر 5 پاس گل به نام خود ثبت کرد که چهار تا از آنها در همین 5 بازی آخر فصل اتفاق افتاد.

به هر حال در شرایطی که به نظر می‌رسید نام امیری در لیست اوسمار برای فصل آینده نیست اما باشگاه پرسپولیس مجاب شده به خاطر توانمندی‌های این بازیکن در زمین مسابقه و مقبولیتش در رختکن  قرارداد این بازیکن را تمدید کند .

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا