ورزش

اولویت نخست استقلال برای فصل آینده/ تغییر سرمربی به صلاح تیم است؟

یک پیشکسوت با مهر مطرح کرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تغییر سرمربی را به صلاح این تیم نمی داند و تاکید دارد برای فصل آینده باید نقاط ضعف آبی پوشان با جذب بازیکنان کارآمد برطرف شود.

عبدالعلی چنگیز در گفت و گو با خبرنگار مهر و در خصوص عملکرد استقلال در لیگ بیست و سوم گفت: فصلی که به پایان رسید برای استقلال در تنش و طاقت فرسا بود و این تیم بدترین شرایط را تجربه کرد ولی با تمام اتفاقاتی که با آن دست به گریبان شد نتایج خوبی کسب کرد و اگر برخی اشتباهات و حاشیه ها نبود این تیم به قهرمانی دست پیدا می کرد. بزرگترین مشکل استقلال اختلافات داخلی بود که باعث شد مدیر عامل و سرمربی رو در روی یکدیگر قرار بگیرند و تمرکزشان بجای حل مشکلات تیم به جدال با یکدیگر پرداخته شود و کار به درستی پیش نرود.

وی ادامه داد: البته نکونام با وحدت و همدلی که در تیم بوجود آورد و حمایت هواداران باعث شد تا تیم مقابل حریفان نتایج خوبی بگیرد و اگر داوران در قضاوت هایشان دچار مشکل نمی شدند بطور حتم استقلال به قهرمانی می رسید. متاسفانه استقلال همانند گذشته رنگ آرامش را به خود ندید هر روز یک حاشیه جدید برایش بوجود می آمد و اجازه نمی داد تیم بطور کامل تمرکزش برروی بازی ها باشد اما در مجموع استقلال با حمایت هوادارانش عملکرد خوبی داشت و کادر فنی در فصل اول حضورش انتظارات را برآورده کرد.

جذب بازیکن باید اولویت اول باشد

کارشناس فوتبال در خصوص نقاط ضعف استقلال در لیگ بیست و سوم گفت: آبی ها نتوانستند در ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی و لج و لجبازی نفرات مورد نظر را جذب کند و همین موضوع باعث شد تا ضعف های زیادی در استقلال بوجود بیاید . نبود مهاجم ششدانگ و هافبک خلاق یا جانشینان صاحب نام ، مصدومیت یامگا و مهدی پور همه دست به دست هم دادند تا شرایط برای استقلال در اواخر فصل سخت تر بشود اما کادر فنی و بازیکنان با صمیمیت و همدلی و حمایت هواداران دست به کار بزرگی زده و با تمام وجود تلاش کردند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند که فکر میکنم با توجه به حمایت هواداران آنها از عملکرد کادر فنی و بازیکنان راضی بودند.

تغییر سرمربی رفتاری غیر حرفه ای است

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه گفته می‌شود نکونام باید از سرمربی گری استقلال کنار گذاشته شود گفت : متاسفانه تفکرات غیر حرفه ای در فوتبال ما بیش از اندازه شده است. مگر می شود به یک مربی تنها یک سال فرصت داد و او را برکنار کرد. تمام مربیان موفق مربیانی هستند که چند سال با یک تیم کار کرده اند . سرمربی نیاز به زمان و امکانات خوب نیاز دارد تا موفق شود ، در فوتبال ماکه ساختار و امکانات کافی وجود ندارد حداقل اجازه دهیم سرمربی تا پایان قراردادش به کارش ادامه دهد تا بتواند به هدف و برنامه ای که دارد دست پیدا کند . اگر نکونام برود سرمربی بعدی هم به زمان نیاز دارد تا موفق شود پس بازهم فصل آینده هواداران باید خون دل بخورند و تنها نظاره گر باشند که چطور تیمشان بخاطر عدم آگاهی و غیر حرفه ای بودن بهترین فرصت ها را از دست می دهد.

قضاوت های اشتباه قهرمانی را از استقلال گرفت

چنگیز با انتقاد از اشتباهات داوران لیگ برتری گفت : امسال یکی از پر اشتباه ترین داوری ها را در لیگ برتر شاهد بودیم . اکثر تیم ها از داوری ناراحت بوده و اعتقاد داشتند اشتباهات آنها باعث شده تا جایگاه آنها در جدول دچار تغییر شود . یکی از تیم های ضرر دیده استقلال بود که با همین اشتباهات قهرمانی را از دست داد .چند بازی اشتباهات آنقدر فاحش بود که باعث شد کمیته داوران اجازه قضاوت به تعدادی از داوران خاطی را ندهد اما محرومیت آنها هیچ سودی برای استقلال و دیگر تیم ها نداشته و آنها از اشتباه داوری متضرر شدند .

فوتبال پاک نباید یک آرزو باشد

وی در پایان و در خصوص ورود نهادهای نظارتی به بحث فساد در فوتبال گفت: روزگاری بود که پول هیچ سهمی در فوتبال نداشت و همه به عشق پیراهن بازی می کردند اما حالا شرایط کاملا متفاوت شده است و همه چیز در فوتبال به پول ختم می شود. البته پول هر جا که باشد فساد هم وجود دارد اما امیدواریم حالا که نهادهای امنیتی در این قضیه ورود کرده اند تا برچیده شدن بساط فساد در فوتبال پا پس نکشند و مفسدان را به سزای اعمالشان برسانند تا دیگر شاهد این اخبار ناراحت کننده در فوتبالمان نباشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا