ورزش

اولین طلای بازیهای هانگژو به چین رسید

تیم چین صبح یکشنبه اولین طلای بازی های آسیایی هانگژو را در بخش قایقرانی در اسکال سبک وزن زنان به دست آورد.

به گزارش “ورزش سه”، زو جیاکی و کیو ژیوپینگ که چند هفته پیش در مسابقات جهانی 2023 به مقام ششم دست یافتند، با برتری راحت در 7 دقیقه و 78/7 ثانیه در مرکز ورزش های آبی فویانگ در مرکز استان ژجیانگ در شرق چین، محل برگزاری رقابت های آسیایی، به قهرمانی رسیدند.

پشت سر آنها و با اختلاف زیاد، لویزاخون ایسلوموا و مالیکا تاگماتوا قایقران ازبکستانی با نتیجه 7:16.49 و چلسی کورپوتی و موتیارا رحما پوتری از اندونزی با زمان 7:17.64 دقیقه قرار گرفتند.
آنها شانس اصلی کسب قهرمانی بودند و به خوبی هم این فشار را تحمل کردند و به قهرمانی رسیدند.

این دو ، بلافاصله پس از شروع فینال پیش افتادند. همراه با موجی از تشویق تماشاگران چینی، به عنوان اولین تیم خط پایان را پشت سر گذاشتند و رقبای آنها با فاصله نسبتا زیادی از آنها به خط پایان رسیدند. پس از مسابقه، زو، 21 ساله، از خانواده و حامیانش تشکر کرد. او که اهل ژجیانگ است، گفت: “من با نوشیدن آب رودخانه فوچون بزرگ شدم. این باعث شد که در اینجا برنده شوم. این پیروزی به هر دوی ما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و ما امیدواریم که روی سکوی برتر جهانی در المپیک پاریس هم بایستیم. “

1929953

لویزاخون ایسلوموا به مطبوعات گفت که فشار رقابت “بسیار شدید” بود و آنها تمام تلاش خود را برای کسب مدال انجام داده اند.
رقابت‌های قایقرانی بازی‌های آسیایی هانگژو شامل 14 ماده است که 7 ماده در بخش مردان و 7 ماده در بخش زنان برگزار می‌شود. چین که در آخرین بازی های آسیایی جاکارتا در سال 2018 موفق به کسب 9 مدال طلا و یک نقره شده بود، این بار 37 قایقران از جمله 13 قایقران شرکت کننده در المپیک توکیو را به این مسابقات اعزام کرده است.”

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا