ورزش

ایرانی ها، تماشاگر نیمه نهایی 4 وزن اول!

شکست هایی که بنا و تیمش را شوکه کرد

روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با شکست هر چهار نماینده ایران پیگیری شد.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ظهر امروز و با برگزاری مسابقات 4 وزن اول در بلگراد صربستان آغاز شد و تیم ایران نیز که سال گذشته به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد، 4 کشتی گیر را به روی تشک فرستاد که هر 4 نفر مقابل حریفان خود شکست خوردند اما با توجه به رسیدن کشتی گیران رقیب به مرحله نیمه نهایی، هنوز می توانند برای رسیدن به جدول شانس مجدد امید داشته باشند.

* در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز بعد از یک دور استراحت، در مقابل اکرم اوزترک ترکیه ای و نفر سوم ۲۰۱۸ جهان قرار گرفت که پس از اینکه در وقت نخست 5 بر صفر عقب افتاد، در وقت دوم توانست با اجرای یک فیتو و چندبار بیرون بردن حریف از تشک، 6 امتیاز کسب کند و با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی برسد. دادمرز در مرحله یک چهارم نهایی نیز به مصاف امانگلی بکبولاتوف قزاقستانی ونایب قهرمان امسال آسیا رفت که علی رغم اینکه در خاک مقاومت کرد اما در ابتدای وقت دوم با یک دست تو خاک شد تا 3 بر صفر عقب بیفتد و هرچند توانست با اخطار کم کاری حریف را در خاک خود قرار دهد، موفق به اجرای هیچ فنی نشد تا 3بر 1 شکست خورده و منتظر رسیدن حریف قزاق به فینال باشد.

* نماینده ایران در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری بود که پس از استراحت در دور اول، در نخستین دیدار خود در برابر ابراهیم غانم مصری الاصل قرار گرفت که برای  تیم فرانسه کشتی می گرفت. مختاری در شرایطی که تا لحظات پایانی 3 بر 2 از حریف پیش بود، در ثانیه های پایانی خاک شد و پس از آن هم یک اخطار به دلیل استفاده از پا گرفت که پس از رد شدن اعتراض مربیان ایران، در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب این حریف فرانسوی شد تا منتظر حضور او در دیدار فینال بماند.

* کاپیتان تیم ایران یعنی محمد علی گرایی در وزن 77 کیلوگرم به میدان رفت که ابتدا در مقابل آنتونیو کامنیاسویچ از کرواسی قرار گرفت که پس از اجرای یک سالتو بارانداز در وقت نخست، 5 امتیاز پیش افتاد اما در وقت دوم 4 امتیاز از دست داد تا در نهایت این مسابقه را با برتری 5 بر 4 به سود خود به پایان برساند. او در مرحله یک هشتم پایانی و در مصاف با قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی یعنی کیم هیون وو، عملکرد خوبی نداشت و پس از اینکه در وقت نخست بارانداز شد و 3 بر صفر عقب افتاد، در وقت دوم نتوانست در حالت خاک امتیازی بگیرد و در ثانیه های پایانی نیز در کنار تشک خاک شد تا با نتیجه 6 بر 1 مغلوب این حریف کهنه کار شده و برای حضور در جدول شانس مجدد، منتظر رسیدن او به دیدار فینال بماند.

* در وزن 87 کیلوگرم نیز ناصر علیزاده به روی تشک رفت که ابتدا مقابل میرکو مینگوزی از ایتالیا قرار گرفت که پس از اجرای دو بارانداز و برتری 5 بر صفر در وقت اول، در وقت دوم و در حالت خاک یک سالتو بارانداز خورد تا نتیجه ۵ بر ۵ شود. نماینده کشورمان در ادامه توانست حریف را به بیرون ببرد تا در نهایت با برتری ۶ بر ۵ راهی دور بعد شود. علیزاده در دور بعد و  در تکرار فینال ۲۰۲۱ آسیا، مقابل آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان به میدان رفت که پس از اینکه در وقت نخست 3 بر صفر عقب افتاد، در وقت دوم توانست دو بارانداز در حالت خاک اجرا کند تا ۵ بر ۳ به پیروزی برسد و به یک چهارم نهایی صعود کند. او در این مرحله نیز به مصاف قهرمان امسال اروپا یعنی تورپال بیسلطانوف از دانمارک رفت که پس از اینکه دو کشتی گیر نتوانستند از اخطار کم کاری و فرصت خاک استفاده کنند، کشتی گیر روسی الاصل توانست پای نماینده کشورمان را از تشک خارج کند تا علیزاده ۲ بر ۱ شکست خورده و مانند رامین طاهری، مغلوب این کشتی گیر دانمارکی شود.

رقابت های مرحله نیمه نهایی این 4 وزن از ساعت 20:30 آغاز می شود که برنامه آن بدین صورت است:
وزن 55 کیلوگرم
*الدانیز عزیزلی از آذربایجان- مکس نوری از آمریکا
*امانگلی بکبولاتوف از قزاقستان- تورپال بیسلطانوف از دانمارک

وزن 72 کیلوگرم
*علی ارسلان از صربستان- ابراهیم غانم از فرانسه
*سلجوق جان از ترکیه- اولوی غنی زاده از آذربایجان

وزن 77 کیلوگرم
*زولتان لوای از مجارستان- ویکتور نمس از صربستان
*آکژول محموداف از قرقیزستان- کیم هیون وو از کره جنوبی

وزن 87 کیلوگرم
*زورابی داتوناشویلی از صربستان- دیوید لوشونتسی از مجارستان
*علی چنگیز از ترکیه- تورپال بیسلطانوف از دانمارک

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا