ورزش

ایران در جام ملت‌ها با دو سنگربان جدید (عکس)

ماموریت ویژه به باقر و سپهر سپرده شد؛

باقر محمدی دروازه‌بان تیم گیتی پسند اصفهان که این فصل رکورد کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر را خُرد کرد و صاحب آن شد، در کنار سپهر محمدی با تجربه که پس از سال‌ها به دروازه تیم ملی بازگشته است، نگهبانان قفس توری ایران در جام ملت‌های آسیا خواهند بود.

به گزارش “ورزش سه”، معمولا دروازه‌بان‌ها چه در فوتبال و چه در فوتسال نزدیک به سی سالگی اوج می‌گیرند و به شکوفایی می‌رسند، چه بسا این فرصت را دارند تا دوباره خود را احیا کنند. در چنین شرایطی به ندرت پیش می‌آید که به یک‌باره محافظین سنگرتوری هر تیمی تغییر پیدا کند و چهره‌های دیگری درون آن بایستند و حالا سرنوشت دروازه‌ تیم ملی دقیقا به این سو پیش رفته است. وحید شمسایی، سعید مومنی و سینا پرکاس، دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتسال در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا را خلع درجه کرد و ماموریت ویژه را به مسعود محمدی و سپهر محمدی سپرد. اگرچه این احتمال وجود دارد که از بین مومنی و پرکاس، گلر سومی مسافر جام ملت‌ها شود که این اتفاق بعید به نظر می‌رسد. حراست از قاب توری تیم ملی بر عهده دو دروازه‌بانی است که سابقه بازی در جام جهانی را دارند و از تجربه والایی بهره‌مند هستند.

ایران در جام ملت‌ها با دو سنگربان جدید (عکس)

*در این مطلب به دو دروازه‌بان تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2024 پرداخته‌ایم، به باقر محمدی 32 ساله و سپهر محمدی 34 ساله.

*باقر محمدی؛ گیتی‌پسند اصفهان

9 کلین‌شیت در فوتسال عدد بسیار بزرگی خوانده می‌شود. هیچ دروازه‌بانی پیش از باقر محمدی موفق به چنین دستاورد بزرگی نشده و او در فصلی که گذشت رکورد هفت کلین‌شیت مصطفی نظری در ارم کیش قم را خُرد کرد. دروازه‌بانی که دوره گذشته جام ملت‌ها را به علت فرو رفتن در حاشیه‌ از دست داد و پس از آن به ورطه‌ای غلتید که برای تحقق بخشیدن به آرزوهایش شدیداً به آن احتیاج داشت. سنگربان 32 ساله قرچکی، که او را همیشه با تقلا کردن و تمرینات پر فشار یاد می‌کنند، در تیم گیتی‌پسند جایگزین سپهر محمدی شد و در همان بدو کار پاداش انتخابش را به محمد کشاورز هدیه داد و به سرعت به دل تماشاگران اصفهانی چنگ زد. کمترین گل خورده در لیگ برتر و بیشترین کلین‌شیت تاریخ، از باقر محمدی بهترین دروازه‌بان فصل را ساخت. آن چه بدیهی است، او مرد شماره یک تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و این فرصت را دارد با تصاحب دستکش طلایی قاره کهن برای تلالو در جام جهانی فوتسال نقشه‌های بزرگ‌تری بکشد.

2004264

*سپهر محمدی ؛ پالایش نفت بندرعباس
می‌گویند دروازه‌بان‌ها روحیاتی کلبی‌مسلک دارند و بسیار دنباله‌رو هستند. در دورانی که هم ردیفان او به نیکمت‌ دوخته شده‌اند و یا به عصر بازیگری پایان داده‌اند، سپهر محمدی به چالش دیگری روی آورد و مسیری را بر خلاف رفقایش پیمود. سفر او به بندرعباس ابتدا به معنای پایان کارش دور از خانه تعبیر می‌شد و گویا لحظات پایانی برایش به شمارش افتاده است. اما دروازه‌بان ۳۴ ساله به‌سان جویای نام‌ها بارها ادعا کرد که آماده است به دروازه تیم ملی بازگردد. در عصری که آزمون راهیابی تیم ملی به جوان‌ترها تعلق داشت، محمدی با تنها نقطه روشن زندگی‌اش که دروازه‌بانی و مهار توپ‌هاست با عملکردی تهییج‌کننده و فوق‌العاده سعی کرد، وحید شمسایی را ترغیب کند تا او را به تیم ملی بازگرداند. محمدی در راهی که پیش گرفته، آن‌قدر سخت‌کوشی از خودش نشان داد که علاوه بر مجاب کردن بی‌چون‌وُچرای شمسایی، حالا فرصتی دوباره برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را به‌دست آورده است. این دروازه‌بان شناخته شده در سطح جهانی، چه از حیث فرم فعلی و چه از لحاظ تجربه انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

2004262

در لیست اولیه وحید شمسایی که شامل ۲۵ فوتسالیست است و به afc معرفی شده‌اند، نام دو دروازه‌بان دیگر به نام‌های سعید مومنی و سینا پرکاس به چشم می‌آید که در آخرین اردوی تیم ملی پیش از اعزام به ویتنام خط خوردند و باید دید سرمربی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، یکی از آن‌ها را فرا می‌خواند و یا همانند دوره گذشته با دو دروازه‌بان راهی بزرگ‌ترین آوردگاه آسیایی می‌شود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا