ورزش

این تیم رکورد پاس را می شکند و شاید هم …

تیم ملی در دو بازی انجام داده در کافا در برابر تیم های افغانستان و قرقیزستان 1276 پاس را از خود ثبت کرده است که میزان دقت این پاس ها بیش از 80 درصد بوده است.

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران در بازی نخست در برابر افغانستان که با نتیجه 6-1 برنده شد، 683 پاس از خود ثبت کرد که میزان دقت این پاس ها 88 درصد بود و در بازی دوم هم با 593 پاس با نتیجه 5-1 از سد قرقیزستان گذشت که میزان دقت پاس ها در بازی دوم 86 درصد بود. چون به مراتب تیم قرقیزستان از نظر فنی تیمی بهتر از افغانستان است.

1276 پاس در دو بازی و میانگین 638 پاس در هر مسابقه. این بدین معنی است تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی بازی ترکیبی و در اختیار داشتن توپ و مالکیت را دوست دارد و از سویی سعی می کند با پاس های متعدد به خلق موقعیت و در نهایت به گل برسد. در دو بازی سپری شده در کافا این سبک از بازی به خوبی جواب داده. صرف نظر از اینکه حریفان یارای مقابله با ایران را نداشتند، نمایش خوب  مهدی طارمی و سردار آزمون در نوک خط حمله موجب شد، پیروزی های خوبی از سوی تیم ملی به ثبت برسد. نمایش این سبک از بازی در مصاف با تیم های قوی تر از جمله ازبکستان سخت تر می شود و حتی ممکن است، دقت پاس های صادره را کمتر کند اما تداوم اجرای آن می تواند به تغییر سبک بازی از سوی تیم ملی منجر شود که امیر قلعه نویی هم روی آن تاکید دارد.

1888004

در سال های گذشته و در لیگ برتر همواره تیم های تحت هدایت امیر قلعه نویی تهاجمی بازی کرده اند و جزء تیم های گلزن لیگ برتر بوده اند . او این سبک از بازی را با خود به همراه تیم ملی آورده است و به نظر استراتژی او در تیم ملی قهرمانی در جام ملت هاست. نکته ای که در مصاحبه ی وی بعد از بازی با قرقیزستان به چشم آمد و روی تغییر نگرش تیم ملی تاکید کرد و اینکه تیم ملی بر خلاف سبکی که در 10 سال اخیر داشته بازی می کند. در این بین حفظ صلابت تیمی در فاز دفاعی مهم است. همان طور که گل های خورده از تیم های افغانستان و قرقیزستان جای بررسی دارد. باید به این نکته مهم هم اشاره کرد، میزان پاس های زیاد و متعدد اگر منجر به خلق موقعیت شود، سودمند خواهد بود و صرف تعاد پاس ممکن است موجب برتری در برابر حریف نشود. تیم  ملی با این سبک از بازی به طور حتم می تواند رکورد تعداد پاس ها را در سال های اخیر بشکند و شاید هم رکورد دهه ها قهرمان نشدن در جام ملت ها…

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی کافا که دیدار نهایی خواهد بود، سه شنبه در تاشکند به مصاف ازبکستان می رود و در صورت پیروزی در این دیدار اولین قهرمان کافا لقب خواهد گرفت.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا