ورزش

بازیکنی که استعدادهای لاماسیا را فراری داد

سرخیو بوسکتس؛

سرخیو بوسکتس آنقدر بازیکن بزرگی بود که سال‌ها پست هافبک دفاعی بارسا را قبضه کرده بود. با درخشش او بسیاری از استعدادهای لاماسیا که شبیه به او بازی می کردند، پشت خط ماندند.

به گزارش “ورزش سه”، از زمانی که سرخیو بوسکتس به عنوان هافبک دفاعی به ترکیب اصلی بارسا رسید، استعدادهای زیادی پشت خط ماندند و حتی فرصتی برای اثبات خود نیز پیدا نکردند. بارسا سال ها برای پست هافبک دفاعی بازیکن بزرگ نخرید و بعضا در غیاب بوسکتس از بازیکنانی با پست غیرتخصصی استفاده کرد و همین قضیه باعث شده تا امسال و با رفتن بوسکتس، بارسا دچار مشکل شود.

1880953

چه خوب و چه بد، بوسکتس بی‌جانشین بود. تعداد زیادی از بازیکنان محصول آکادمی لاماسیا و هم پست بوسکتس، مجبور به ترک باشگاه شدند چون بارسا نیازی به هافبک دفاعی جدید نداشت. بوسکتس در هر فصل متوسط 50 بازی انجام می داد و یکی از کسانی که زیر سایه او قرار گرفت و مجبور به ترک بارسا و رفتن به فوتبال انگلیس شد، اوریول رومئو بود.

سرخی سامپر یا مونچو نیز نمونه های خوب دیگری بودند که تحت الشعاع درخشش بوسکتس قرار گرفند و محو شدند. اولی در سن 28 سالگی برای ویسل کوبه بازی می کند و در سال 2019 به فوتبال ژاپن رفت. مونچو نیز پس از چند سال انتقال متوالی قرضی، سرانجام در سال 2021 به گرانادا پیوست. ایلایش موریبا به لایپزیش و سپس والنسیا رفت، جرارد گامبائو به لگانس و یاندرو اوریانا که به آندورا نقل مکان کرد، آخرین موارد مهاجرت هافبک های لاماسیا بودند.

1893739

در حال حاضر، در لاماسیا چندین بازیکن وجود دارند که می توانند جانشین بوسکتس شوند، البته اگر به آنها اعتماد شود. مارک کاسادو، پائو پریم و مارک برنال مشهورترین آنها هستند، اگرچه دیگرانی مانند دنی داویلا یا جرارد هرناندز نیز وجود دارند. همچنین نباید فراموش کنیم که بارسا همچنان نیکو گونزالس که فصل را به صورت قرضی در والنسیا سپری کرد را تا 2026 در اختیار دارد.

این یک واقعیت است که خروج بوسکتس حفره بزرگی در مرکز زمین بارسا ایجاد کرده و این روزها ژاوی بازگرداندن رومئو که برای خیرونا بازی می کند را در اولویت قرار داده است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا