ورزش

بحران در والیبال: ماجرای ادامه‌دار پست سیاسی

فعالیت سیاسی والیبالیست معروف برزیلی در اینستاگرام ممکن است او را برای همیشه از انجام بازی والیبال محروم کند.

بحران در والیبال: ماجرای ادامه‌دار پست سیاسی


به گزارش ایلنا، والاس دسوزا چندی پیش در یک استوری اینستاگرامی سؤال عجیبی را از دنبال کننده‌های خود مطرح کرد و با پست کردن عکسی از یک اسلحه پرسید: «آیا حاضر هستید با این سلاح به رئیس جمهور برزیل شلیک کنید یا خیر.»

برزیل بعد از انتخابات ریاست‌ جمهوری سال گذشته حسابی دو قطبی شده و این پست که شاید به شوخی هم پست شده بود حسابی دردسرساز شد. او یک روز بعد که پستش حسابی دست به دست می‌شد از انتشار آن عذرخواهی کرد اما تبعاتش همچنان دامن او را می‌گیرد. بعد از آن اتفاق باشگاه او یعنی ساداکروزیرو اعلام کرد که این پشت خط زن باتجربه تا اطلاع ثانوی محروم خواهد بود. تصمیمی که در ادامه توسط نهاد بالاتر یعنی کمیته المپیک برزیل هم عیناً تکرار شد.

در نتیجه حکم کمیته المپیک برزیل، والاس دسوزا دیگر نمی‌توانست در هیچ مسابقه‌ای که زیر مجموعه کمیته المپیک برزیل باشد حضور پیدا کند و علاوه بر این حتی حضور او در باشگاهش نیز با ابهام روبه‌رو بود.

چندی قبل کمیته اخلاق فدراسیون والیبال برزیل اعلام کرد که والاس دسوزا به دلیل این استوری یک سال از بازی‌های ملی و سه ماه از مسابقات باشگاهی محروم شده است. این بدین معنا بود که دسوزا می‌توانست در فینال رقابت‌های لیگ والیبال برزیل حاضر باشد چرا که سه ماه محرومیتش به پایان رسیده بود. حضور او اما در این بازی گرچه با اجازه فدراسیون والیبال برزیل بود اما این موضوع خشم کمیته ملی المپیک برزیل را به همراه داشت و این ستاره سال‌های اخیر والیبال دنیا و برزیل را پنج سال محروم کرد.

والاس که حسابی از این ماجرا که به نظر سیاسی هم می‌رسد شوکه شده بود بعد از محرومیتش گفت: «من کاملاً شگفت‌زده شدم. پنج سال زمان زیادی است. امروز من 35 ساله هستم، امسال 36 ساله خواهم شد. اگر واقعاً اتفاق بیفتد، از نظر تئوری همه چیز برای من تمام شده است. من عمیقاً از انجام این کار متأسفم. من مانند هر کس دیگری که ممکن است اشتباه کند، اشتباه کردم.»

جالب است که فدراسیون برزیل هم حالا دچار دردسر شده و به دلیل اجازه دادن به والاس برای بازی تعلیق شده است!

ضمناً رئیس موقت فدراسیون رادامس لاتاری هم به مدت یک سال محروم شده و از همه عجیب‌تر اینکه بودجه دولتی و عمومی فدراسیون والیبال برزیل هم به مدت شش ماه قطع شده است.

ظاهراً دولت لولا، رئیس‌ جمهور برزیل بدجوری دارد از دسوزا انتقام می‌گیرد و حالا این والیبالیست معروف تنها راه فرارش از این محرومیت‌ها را خروج از کشور و بازی در لیگی دیگر می‌داند.

 


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا