ورزش

برانکو: چین جزء 10 تیم برتر آسیا قرار می‌گیرد

به کره‌جنوبی بابت این پیروزی تبریک می‌گویم

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از شکست برابر کره‌جنوبی با انتقاد خبرنگاران چینی مواجه شد.

به گزارش “ورزش سه”، چین با یک گل برابر کره‌جنوبی تن به شکست داد و با توجه به پیروزی سه بر یک تایلند برابر سنگاپور، شاگردان برانکو ایوانکوویچ خوش شانس بودند که در امتیاز و تفاضل گل مساوی با تایلند و به دلیل وضعیت بهتر در بازی رو در رو، راهی مرحله بعد شوند.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال چین، پس از باخت 0-1 مقابل کره جنوبی در دور ششم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2026، در کنفرانس خبری حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. ایوانکوویچ ابتدا به تیم کره جنوبی برای پیروزی تبریک گفت و اظهار داشت: “امروز در ورزشگاهی بسیار باشکوه و در مقابل این تعداد زیاد از هواداران، بازی کردیم که فضایی عالی برای میزبانی ایجاد کرده بودند.”

او همچنین از تیم کره‌جنوبی به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا و حتی جهان یاد کرد و افزود: “کره جنوبی تیمی قوی در آسیا و حتی در سطح جهانی است. ما با آنها یک بازی بسیار باکیفیت داشتیم و به آنها برای کسب عنوان صدرنشینی گروه و صعود تبریک می‌گویم. از عملکرد بازیکنانمان بسیار راضی هستم، آنها 90 دقیقه بدون هیچ کوتاهی مبارزه کردند و از تلاششان تشکر می‌کنم.”

کنفرانس خبری این بازی حدود نیم ساعت پس از پایان مسابقه برگزار شد، در حالی که تکلیف صعود تیم ملی چین هنوز مشخص نشده بود. در این کنفرانس، خبرنگاران چینی با سوالات تند و انتقادی ایوانکوویچ را به چالش کشیدند. یکی از سوالات مطرح شده این بود: “آیا هنگام قبول این مسئولیت، به این وضعیت فکر کرده بودید؟ این شرایط چگونه به وجود آمد؟”

برانکو: چین جزء 10 تیم برتر آسیا قرار می‌گیرد

ایوانکوویچ در پاسخ گفت: “برای من، قبول سرمربیگری تیم کنونی چینی یک چالش بزرگ بود. من همیشه اعتقاد داشتم که فوتبال چین در سال‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده است، اما ما هنوز بازیکنان بااستعدادی داریم و فکر می‌کنم آنها توانایی لازم برای ارائه بازی‌های جذاب را دارند. من باور دارم که تیم چین می‌تواند در جمع 10 تیم برتر آسیا قرار گیرد.”

او اضافه کرد: “البته، برای رسیدن به این هدف و کسب نتایجی متناسب با توانمندی‌های واقعی‌مان، نیاز به انتخاب بهتر بازیکنان، تمرینات بیشتر و بازی‌های تدارکاتی بیشتری داریم تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.”

رسانه thepaper چین در این خصوص نوشته است: در دو کنفرانس خبری اخیر پس از بازی‌ها، ایوانکوویچ با سوالات انتقادی رسانه‌ها مواجه شده است. در کنفرانس خبری پس از تساوی 1-1 مقابل تایلند، او با سوالاتی مانند: “چرا بسیاری از بازیکنان را در پست‌های ناآشنا قرار دادید؟” و یا “چقدر مسئولیت این تساوی را به عهده می‌گیرید؟” و “چرا در دقایق پایانی از بازیکنی با آمادگی بدنی بالاتر، مانند شی پنگ‌فی، برای ضربه آزاد استفاده نکردید؟” مواجه شد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا