ورزش

بررسی گروه H جام جهانی| از رویای جام جهانی با رونالدو تا نفس تازه اروگوئه با ستاره رئال/ قدرت ترسناک ستاره‌های سیاه


در گروه H جام جهانی 2022 قطر، تیم‌های ملی پرتغال، اروگوئه، غنا و کره‌جنوبی رقابتی دشوار و جذاب برای صعود با هم خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، در گروه H جام جهانی تیم‌های پرتغال، غنا، اروگوئه و کره جنوبی رقابتی جذاب برای صعود به مرحله حذفی دارند. از یک طرف پرتغال در آخرین حضور رونالدو سعی دارد برای اولین بار به مقام قهرمانی رسد و از طرف دیگر اروگوئه با ستاره‌هایی جوان مثل والورده، نونیز و بنتانکور می‌خواهد روزهای خوش جام جهانی 2010 را دوباره تکرار کند.

در این گزارش می‌خواهیم به بررسی گروه H جام جهانی بپردازیم.

پرتغال؛ رویای بزرگ در آخرین فرصت رونالدو

کمتر کسی باور داشت، پرتغالی که در مرحله گروهی یورو 2016 به 3 تساوی دست یابد، با قدرت به مرحله فینال راه یابد و فرانسه میزبان را شکست دهد. این قهرمانی توسط رونالدو و یکدلی و هارمونی که با هدایت سانتوس بدست آمده، رقم خورد.

پرتغال در جام جهانی پیش نمایش خوبی نداشت و در یورو 2020 نیز با اینکه رونالدو آقای گل شد ولی نتوانست به مراحل پایانی راه یابد. در این دوره اما، با حضور ستاره‌هایی مثل برونو فرناندز، برناردو سیلوا، ژوئائو کانسلو و کاپیتانی رونالدو می‌توان به پرتغال برای رسیدن به مراحل پایانی حساب باز کرد.

4 کلین‌شیت در مرحله مقدماتی نشان می‌دهد پرتغال با هدایت سانتوس همچنان قدرتمند در خط دفاعی است. سرمربی 68 ساله به فوتبال عمل‌گرا معروف است و می‌تواند خط دفاعی مستحکمی در تیمش ایجاد سازد.

از طرف دیگر نمایش دل‌پذیر «دیگو کاستا» در دروازه پورتو مایه‌ دلگرمی تیم خواهد بود. گلر 23 ساله در تیم ملی پرتغال جلوتر از روی پاتریشیو، دروازه‌بان یک سانتوس خواهد بود.

رافائل لیائو، ستاره‌ای که فصل گذشته بهترین بازیکن سری‌آ ایتالیا نام گرفت و نقشی اساسی در قهرمانی میلان ایفا کرد، یکی از مهره‌های بزرگ پرتغال در این جام جهانی خواهد بود.

از نقطه ضعف این تیم می‌توان به مصدومیت دیگو ژوتا اشاره کرد که یک شوک بزرگ به پرتغال بود. ستاره‌ای که آماری به مراتب بهتر نسبت به رونالدو در تیم ملی در مقدماتی به ثبت رسانده بود و عنصر اصلی خط تهاجمی تیم بود.

ترکیب احتمالی پرتغال:

دروازه‌بان: دیگو کاستا

مدافعان: روبن دیاز، دنیلو پریرا، مندز، کانسلو

هافبک‌ها: کاروالیو، روبن نوز، برناردو سیلوا، برونو  فرناندز، رافائل لیائو

مهاجم: رونالدو

غنا؛ ستاره‌های سیاه با خط میانی قدرتمند

حذف کردن آفریقای جنوبی و نیجریه در مرحله مقدماتی جام جهانی باعث شده تا همه حسابی متفاوت روی ستاره‌های سیاه باز کنند. خط میانی آنها عنصر مهم در تیم است، جایی که «توماس پارتی»، ستاره کنونی آرسنال بازی می‌کند و در کنارش بازیکنانی مثل اردیسو بابا و محمد کودوس قرار دارند.

البته ستاره‌هایی مثل ایناکی ویلیامز و طارق لمپتی به تیم ملی غنا انرژی تازه اضافه کردند و باعث شدند تا «آتو اودو» گزینه‌های خوبی برای چینش در این مسابقات داشته باشد.

از محمد کودوس، بازیکنی که در تیم آژاکس درخشان ظاهر شد به عنوان بزرگترین ستاره غنا در جام جهانی نام می‌برند. بازیکنی که در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا نیز فوق‌العاده کار کرد و توانست مقابل لیورپول نیز  گلزنی کند. کودوس همچنین این توانایی را هم دارد که به عنوان مهاجم کاذب در تیم بازی کند و نمایشی عالی از خود به ثبت رساند.

ترکیب احتمالی غنا:

دروازه‌بان: والاکوت

مدافعان: بابا رحمان، الکساندر جیکو، دنیل آمارتی، اودوی

هافبک‌ها: ایدرسیو، پارتی، آندره آیو، کودوس، جوردن آیو

مهاجم: ایناکی ویلیامز

اروگوئه؛ نفسی تازه با مربی جدید و ستاره‌ای به نام والورده

لاسلسته با زحمت تمام به جام جهانی رسید. در حالی که 4 بازی به پایان مقدماتی باقی مانده بود، دوران باشکوه و 16 ساله اسکار تابارز به پایان رسید زیرا اروگوئه در خاک بولیوی با 3 گل تحقیر شد. جوانی به نام دیگو آلونسو آمد تا تیم را متحول کند و به مسیر پیروزی بازگرداند.

اروگوئه با آمدن آلونسو از 4 بازی به 4 برد رسید تا بالاتر از اکوادور به جام جهانی 2022 صعود کند و دلهره‌ای به دل دیگر تیم‌ها بیاندازد.

این تیم به شدت در ضدحملات قدرتمند است و حالا با آمادگی بازیکنانی مثل نونیز، والورده و بنتانکور یکی از مدعیان صعود به مرحله بعدی محسوب می‌شود.

بزرگترین نقطه قوت لاسلسته، خط دفاعی آنها با حضور خوزه ماریا خیمنز و رونالدو آرائخو است. بازیکن بارسلونا که در بازی مقابل ایران مصدوم شد، به لیست تیم ملی بازگشته و می‌تواند در ترکیب تیمش حضور پیدا کند.

در خط میانی رودریگو بنتانکور که در تاتنهام زیر کونته بسیار پیشرفت کرده حضور دارد و والورده که اکنون ستاره بزرگ دنیاست، می‌تواند نمایشی دل‌پذیر در وسط میدان به ثبت رساند.

در خط تهاجمی نیز لوئیز سوارز، ادینسون کاوانی و داروین نونیز که به شدت در حال حاضر آماده است، می‌تواند قدرتی آتشین در جلو به راه اندازند و تیم‌ها را به زانو درآورند.

ترکیب احتمالی اروگوئه:

دروازه‌بان: روکت

مدافعان: سوارز، آرائخو، خیمنز، اولیویرا

هافبک‌ها: وسینو، بنتانکور، والورده

مهاجمان: پلیستری، دی‌آراسکائتا، لوئیز سوارز

کره‌جنوبی؛ تمام امیدها به سون

شیرهای آسیایی در مقدماتی جام جهانی 2022 پس از تیم ملی ایران به صورت مستقیم به این رقابت راه پیدا کردند. حضور در قطر دهمین حضور کره‌ای‌ها به صورت متوالی در جام‌های جهانی است.

نقطه قوت آنها بی‌شک «سون هئونگ مین» خواهد بود. بازیکنی که در تاتنهام و لیگ برتر انگلیس به ستاره‌ای بزرگ نام گرفته که هر مدافعی را می‌تواند جای گذارد و به زیبایی تمام گلزنی کند.

او فصل گذشته در کنار محمد صلاح عنوان «کفش طلای» انگلیس را بدست آورد و آقای گل رقابت‌ها نام گرفت. او در لیست 30 نفره توپ طلا نیز حضور داشت و بالاتر از مسی، رونالدو و ستاره‌های بزرگ اروپا در جایگاه یازدهم دنیا ایستاد.

از کیم مین جائه، مدافع ناپولی، لی کانگ این، هافبک مایوروکا و هوانگ هی چان، مهاجم ولورهمپتون نیز می توان به مهره‌های بزرگ کره‌جنوبی نام برد.

ترکیب احتمالی کره‌جنوبی:

دروازه‌بان: کیم سئونگ جیو

مدافعان: کیم تائه هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گئون، کیم جین سو

هافبک‌ها: جونگ وو یانگ، هوانگ این بئوم، هوانگ چی چان، لی جائه سونگ، سون هئونگ مین

مهاجم: هوانگ یو جی

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا