ورزش

برنامه ریزی پلی‌آف لیگ بسکتبال به سال آینده موکول شد

سازمان لیگ بسکتبال برنامه ریزی مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ برتر و تعیین برنامه دیدارهای و چگونگی انجام آنها در این مرحله را به طور کامل به سال آینده موکول کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با اتمام کار تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، مسابقات باشگاهی بسکتبال از ۱۳ اسفندماه مجدد از سر گرفته می‌شود.

در این روز دو دیدار باقی مانده از دور رفت مرحله دوم مقدماتی انجام می‌شود سپس مسابقات طی روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ اسفندماه با برگزاری دیدارهای دور برگشت مرحله دوم مقدماتی پیگیری خواهد شد.

بعد از برگزاری این دیدارهای و نهایی شدن جایگاه تیم‌ها، مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور تا بعد از نوروز ۱۴۰۲ و آغاز مرحله پلی آف تعطیل خواهد شد اگرچه هنوز زمان آغاز این مرحله از رقابت‌ها و برنامه ریزی آن به صورت دقیق مشخص نیست.

در واقع حضور دو تیم شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان در رقابت‌های باشگاهی غرب آسیا، برنامه ریزی پلی آف لیگ برتر را منوط به این مسابقات و شرایط دو نماینده کشورمان کرده است. این دو تیم روزهای دوم و سوم فروردین در لیگ «وابا» بازی دارند. نتایج آن دیدارها شرایط نمایندگان ایران و جایگاهشان را برای ادامه مسابقات مشخص می‌کند.

سازمان لیگ بسکتبال هم منتظر است تا بر اساس وضعیت این دو تیم در لیگ وابا، برای پلی آف برنامه ریزی کند.

به گفته نصرت الله جعفریان رئیس سازمان لیگ بسکتبال، در هر شرایطی فصل جاری مسابقات تا نیمه خردادماه تمام می‌شود. وی در گفتگو با خبرنگار مهر گف: اگر مسئله مسابقات وابا مطرح نبود قطعاً لیگ تا نیمه اردیبهشت ماه به سرانجام می‌رسید اما با توجه به درگیر بودن دو نماینده ایران در غرب آسیا، مسابقات تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت. البته قطعاً بیش از این طول نخواهد کشید به خصوص که تیم ملی بعد از لیگ باید وارد اردوی آماده سازی برای جام جهانی شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا