ورزش

برومند: سبک بازی کانادا را شبیه آمریکا نمی‌دانم/ مسئولان فدراسیون به جای درگیری به فکر تیم ملی باشند


دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: آمریکا برای اولین بازی دوستانه حریف خوبی است اما سبک بازی‌اش را شبیه آمریکا نمی‌دانم.

پرویز برومند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ملی کشورمان مقابل کانادا اظهار داشت: سابقه بازی کردن مقابل کانادا را دارم و می دانم با توجه به شرایط فعلی این حریف، دیدار پیش رو یکی از مؤثرین دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی است. کانادا پس از سال‌ها در جام جهانی شرکت می‌کند و انگیزه مناسبی هم دارد. هر چند شاید ایده و روش کار تیمی‌اش چندان مشابه همگروه‌های ما در جام‌جهانی نباشد اما برای اولین بازی، دوستانه حریف خوبی است.

وی افزود: مهمترین موضوع این است که بازیکنان ما دور هم جمع می‌شوند و پس از 3 ماه می‌توانند یک مسابقه برگزار کنند. البته باید در ادامه بازی ‌های دوستانه خیلی بهتری برای تیم ملی تدارک ببینیم زیرا هدف ما بهتر ظاهر شدن در جام‌جهانی است. قطعا دیدار ایران و کانادا هم بازی جذابی خواهد شد.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه کادر فنی و فدراسیون فوتبال به دلیل شباهت سبک بازی کانادا با آمریکا این تیم را برای برگزاری دیدار دوستانه انتخاب کرده‌اند، گفت: با وجود هم‌قاره بودن دو تیم، سبک بازی کانادا را چندان مشابه آمریکا نمی‌بینم. آمریکا تیم فوق‌العاده خوبی است که بیشتر بازیکنانش در اروپا بازی می‌کنند. البته از این لحاظ تفاوتی با تیم ما ندارد زیرا بیشتر بازیکنان ما هم در اروپا حضور دارند. 

برومند در مورد تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای برگزاری یک دیدار دوستانه دیگر در کانادا گفت: امیدوارم این اقدام انجام شود اما از طرفی باید تلاش کنیم تا تیم‌های خوب را به تهران بیاوریم یا دست کم در کیش که شرایط‌ آب و هوایی مشابه با قطر دارد، میزبان حریفان تدارکاتی باشیم. البته اگر تیم ملی قرار است در خارج از کشور بازی کند، باید دیدارهای تدارکاتی اش بیشتر شود زیرا این تیم نیاز به 5، 6 بازی دوستانه دارد. اگر این اتفاق بیفتد، با آمادگی فنی و روحی خیلی خوبی وارد جام‌جهانی می‌شویم و آشنایی بهتری هم با سبک حریفان‌مان در این رقابت‌ها به دست می‌آوریم.

وی در خصوص اینکه آیا شرایط فعلی تیم ملی را برای موفقیت در جام‌جهانی مناسب می‌بیند، توضیح داد: پس از جام‌جهانی 98، تیم فعلی یکی از باکیفیت‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ما است. اگر در جام‌جهانی 98 تومیسلاو ایویچ را از سرمربی‌گری تیم ملی تغییر نمی‌دادند، می‌توانستیم برای اولین بار به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود کنیم. اکنون هم تیم ما شاکله خوبی دارد و مستحق صعود از مرحله گروهی است.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد مشکلات مالی و شرایط بی‌ثباتی فدراسیون، گفت: همه این مسائل بد است. مسؤولان فدراسیون باید حواشی را کنار گذاشته و به آماده‌سازی تیم ملی بچسبند. مهمترین تورنمنت فوتبالی دنیا پیش‌روی کشور ما است. به جای زدن همدیگر به فکر تیم ملی باشند و امکانات مناسبی را در اختیارش بگذارند. باید فکر تصمیم گیری و برنامه ریزی به موقع برای تیم ملی بوده و دنبال نتیجه گرفتن این تیم در جام جهانی باشند.

برومند ادامه داد: وقتی صعود به جام‌جهانی دست نیافتنی به نظر می‌رسد با زحمت فراوان به آن می‌رسیم اما پس از ورود به جام‌جهانی، هیچ برنامه‌ای برای موفقیت در آن نداریم. این خیلی بد است. امیدوارم مسؤولان دولتی هم بیشتر به فکر تیم ملی باشند و با تزریق منابع مالی مناسب کمک کنند این تیم بتواند با قدرت در جام‌جهانی شرکت کند و برای اولین بار صعود به مرحله حذفی را جشن بگیرد.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا