ورزش

بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی والیبال




قرار بود هفته پیش تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال روشن شود.

به گزارش ایلنا، قرار بود هفته پیش تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال روشن شود. همه توقع داشتند از بین ویتالی هاینن، آنجلو لورنزتی و روبرتو پیاتزا سه مربی غربال شده ازلیست 15 نفره خارجی‌ها، به اضافه سعید معروف تنها گزینه ایرانی، اسم سرمربی جدید تیم ملی والیبال دربیاید؛ اما نشد. طبق قول وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال که در اولین نشست خبری داده بود انتخاب سرمربی تیم ملی اولویت بود و به همین خاطر همه کار را تمام شده می‌دانستند، اما نشد.

با انصراف دو گزینه، همه چیز به هم ریخت. حرف از این بود که ویتالی هاینن و آنجلو لورنزتی به رغم اینکه در مذاکرات خیلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران تمایل نشان دادند اما زود هم عقب‌نشینی کردند.

ویتالی هاینن مرد بلژیکی حتی سال قبل وقتی برای تدریس در سمینار مربیگری به تهران آمده بود، در مصاحبه‌ای خیلی راحت از تمایل قلبی‌اش برای حضور در ایران گفته بود: «دوست دارم سرمربی ایران شوم.» به همین دلیل خیلی‌ها کار را راحت می‌دانستد، اما کسی که علاقه زیادی برای همکاری با تیم ملی والیبال داشت، خیلی زودتر از اینکه فکرش را هم بکنیم کنار کشید، اگر چه شانس هاینن مقابل لورنزتی به دلیل رغبت فدراسیون به کار با مربیان ایتالیایی کمتر بود. لورنزتی سرمربی پروجا با اینکه تا به حال تجربه هدایت تیم ملی نداشته، اما با رأی شورای مشورتی و کمیته فنی شانس بیشتری از پیاتزا برای سرمربیگری داشت و ظاهراً فدراسیون ایران و او در مذاکرات به پله آخر توافق هم رسیده بودند و تنها مانده بود تا او مبلغ قراردادش را به فدراسیون بدهد که دیگر هیچ خبری از او نشد.

حرف‌های صریح  وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال به خبرگزاری مهر، شیطنت یکی از گزینه‌های ریاست فدراسیون را وسط کشید: «در جلسه کمیته فنی یکی از اعضا توضیح داد فردی والیبالی از داخل ایران که فکر می‌کند در آینده بعد از دوره سرپرستی من، مسئولیت فدراسیون را برعهده خواهد داشت، با لورنزتی تماسی داشته که نمی‌دانم به صورت مستقیم بوده یا غیر مستقیم. در آن تماس از لورنزتی خواسته که اقدام نکند چون این دوره سرپرستی است و شاید او یا دوستان دیگری به فدراسیون بیایند که در این  صورت قرارداد او روی هوا خواهد رفت.»

با  انصراف آنها پیاتزا سرمربی تیم ملی هلند تنها گزینه ماند. گزینه‌ای که خیلی‌ها معتقدند دلالان پشت او هستند وبرای توافق نهایی‌اش با فدراسیون ایران به تکاپو افتاده بودند. وقتی فشارها روی فدراسیون برای گرفتن بله زیاد شد، کمیته فنی ترجیح داد به جای تعجیل صبوری کند. البته کمیته فنی به وحید مرادی سرپرست فدراسیون مأموریت جدید داد تا هم با سه گزینه جدید مذاکره کند و هم اگر لازم شد برای مذاکره  دوباره و رودررو با گزینه‌هایی که منصرف‌شان کرده‌اند به اروپا برود.

حالا فدراسیون والیبال با اینکه با سه گزینه وارد مذاکره شده ، اما ترجیح می‌دهد چراغ خاموش حرکت کند تا مشکل قبلی دوباره گریبانش را نگیرد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا