ورزش

به من گفتند تا به رئال برخورد نکنی، داور نشده‌ای!

ایتورالده گونزالس:

داور بازنشسته فوتبال اسپانیا خاطره جالبی از روزهای نخست حضورش در داوری تعریف کرد و گفت که قضاوت بازی های رئال همیشه دشوارترین است.

به گزارش “ورزش سه”، داوری بازی اخیر رئال مادرید برابر خیرونا حواشی زیادی داشت و رسانه های مادریدی انتقادات زیادی را علیه ملرو لوپز، داور بازی، مطرح کردند. لوپز یک پنالتی جنجالی برای خیرونا گرفت که باعث مساوی شدن بازی شد و سپس گل رودریگو گوئس را مردود اعلام کرد. او در دقایق پایانی بازی تونی کروس را هم اخراج کرد. به خصوص پنالتی او به ضرر رئال به خاطر برخورد توپ به دست مارکو آسنسیو با اعتراض شدید رئالی ها روبرو شد. کارلو آنچلوتی در نشست خبری پس از بازی، پنالتی را اختراع داور عنوان کرد و بسیاری از کارشناسان داوری هم اعتقاد دارند که توپ ابتدا به سینه آسنسیو برخورد کرده و پنالتی درست نبود.

ایتورالده گونزالس، کارشناس داوری کادناسر، که از داوران بازنشسته فوتبال اسپانیاست، در این رابطه گفت:«در کمیته داوران بر این اعتقادند که تصمیمات ملرو لوپز درست بودند و از او حمایت قاطع کرده‌اند. شاید برای‌تان خنده‌دار باشد ولی در روزهای ابتدایی حضورم در داوری به من گفتند تا به اتوبوس سفید(رئال)برخورد نکنی، داور نشده‌ای.»

گونزالس ادامه داد:«چه خوش‌تان بیاید چه نیاید، رئال مادرید پرهوادارترین باشگاه فوتبال اسپانیا با اختلاف زیاد نسبت بارسلوناست و هر تصمیم داوری بر علیه این باشگاه بازتاب بسیار گسترده‌ای پیدا می کند و رسانه‌ها داور را به شدت تحت فشار می گذارند. برابر خیرونا حتی دیدیم که تصمیمات درست داور را نیز زیر سوال بردند. ادعای آنچلوتی در مورد اختراع پنالتی هم بسیار تند و عجیب بود. معتقدم او می تواند به خاطر این اظهارنظر جریمه شود، چون توهینی به جامعه داوری است.»

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا