ورزش

بوکسورهای ایرانی بدنبال رفتن به پاریس از هانگژو

مدیرتیم های ملی بوکس گفت: برای مسابقات جهانی پادش های 400 هزار دلاری در نظر گرفته اند و بدون شک کسب سهمیه المپیک در این مسیر کار سختی است اما ما با تعداد نفرات بیشتری راهی هانگژو می شویم تا بتوانیم شانس مان را برای رسیدن به پاریس بالا ببریم.

به گزارش”ورزش سه” و به نقل از فارس، سید ابراهیم موسوی در پاسخ به این سوال که مرحله جدید اردوهای تیم ملی بوکس از چه تاریخی آغاز خواهد شد، گفت: مرحله جدید اردوی تیم ملی بوکس از 15 تیرماه به میزبانی آکادمی ملی المپیک آغاز خواهد شد. البته یک مرحله اردوی مشترک با تیم ملی عراق در تهران داشتیم که از لحاظ فنی خیلی برای ما مفید نبود، اما همین که فضای اردوی تیم ملی بوکس از شرایط همیشگی خارج شد برای بچه های ما از لحاظ روحی و روانی مفید بود. ضمن اینکه دو مرحله دیدار دوستانه در اردوی مشترک داشتیم که این دیدار دوستانه از لحاظ مرور کردن صحنه مسابقات برای بچه‌های ما بسیار مفید بود. طبق برنامه ریزی های که انجام شده چهارشنبه هفته جاری در اوزان 71 و 90 کیلوگرم یک مرحله انتخابی در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهیم کرد و تکلیف این اوزان نیز مشخص می شود.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: بدنبال برگزاری اردوی مشترک با تیم های ملی ارمنستان، ترکیه و … چند کشور دیگر هستیم. رایزنی های لازم انجام شده و منتظریم که ببینیم با کدام کشور می‌توانیم پیش از اعزام به بازی های آسیایی اردوی مشترک برگزار کنیم. به هر حال برگزاری اردوی مشترک برای ما بسیار لازم و مفید است، امیدوارم که این شرایط برای بچه ها مهیا شود.

1684989

مدیر تیم های ملی بوکس در واکنش به این سوال که آیا سهمیه بوکسورهای اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو افزایش یافته است، گفت: بازیهای آسیایی هانگژو طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار است از اواخر شهریور ماه سال جاری به میزبانی کشور چین برگزار شود. به همین دلیل ابتدا مسوولان ستاد بازیهای آسیایی، سهمیه بوکس در این رویداد آسیایی را پنج نفر اعلام کرده بودند، اما صبح روز گذشته (شنبه) همراه با حسین نهروی سرمربی تیم ملی به کمیته ملی المپیک رفتیم و با نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در رابطه با این موضوع صحبت کردیم. خوشبختانه فضای بسیار خوب در جلسه حاکم بود و در نهایت با توضیحات منطقی و کارشناسانه ای که ما ارائه کردیم یک سهمیه به تیم ملی اعزامی به هانگژو اضافه شد. طبق قانون ioc مسابقات بوکس در بازی های آسیایی در 7 وزن برگزار می شود و طبق سهمیه ای که کمیته ملی المپیک به ما داده است ما با 6 وزن در این رویداد حضور خواهیم داشت.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا بازیهای آسیایی هانگژو تنها فرصت برای کسب سهمیه المپیک پاریس است یا خیر؟ اظهار داشت: مسابقات گزینشی قرار است در دو مرحله برگزار شود. در مرحله اول مدعیان می‌توانند در بازیهای آسیایی هانگژو با کسب مدال طلا، نقره و برنز سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کنند. در مرحله دوم نیز مدال آوران در مسابقات قهرمانی جهان سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. ما در مسیر بازیهای آسیایی راه آسان تری را برای رسیدن به پاریس پیش رو داریم، اما در مسابقات جهانی برای نفرات قهرمان 400 هزار دلار پاداش در نظر گرفته اند و با این پادش‌ها بدون شک کار گرفتن سهمیه المپیک پاریس بسیار دشوار خواهد بود. برای همین موضوع ما تلاش کردیم تا با سهمیه بیشتری راهی چین شویم تا بتوانیم شانس خودمان را برای گرفتن سهمیه المپیک بالا ببریم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا