ورزش

بیانی: پروین استقلالی‌ها را بیشتر به تیم ملی دعوت می‌کرد / امیدوارم استقلال دوباره پرقدرت شود

شاهین بیانی، کاپیتان اسبق باشگاه استقلال تهران، درباره قهرمانی در آسیا و کسب دومین ستاره آبی‌پوشان صحبت کرد.


به گزارش ایلنا به نقل از رسانه رسمی استقلال، در سی و دومین سالگرد آخرین قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا، شاهین بیانی در گفت‌وگو با رسانه رسمی استقلال از این قهرمانی و آن روزها گفت.

کاپیتان استقلال که در هفتم مردادماه سال 1370 جام قهرمانی را بالای سر برد، ابتدا می‌گوید: «ما یک قهرمانی رویایی را به دست آوردیم و هرکدام از بچه ها که در تیم بودند امروز جزو اسطوره‌های باشگاه هستند. این افتخار تنها کاری بود که ما می‌توانستیم به عنوان بازیکن برای استقلال انجام بدهیم و از این بابت خوشحالم.»

اسطوره باشگاه استقلال با اشاره به وزن نیمکت تیم در زمان قهرمانی و حضور چهره های بزرگ فوتبال ایران توضیح می‌دهد: «همیشه استقلال پر از ستاره و اسطوره بوده است. چه بازیکنان داخل زمین، چه روی نیمکت و چه کادرفنی ما همیشه بزرگ و قوی بودند. همان زمان با اینکه علی پروین مربی تیم ملی بود اما ملی پوشان بیشتری از استقلال دعوت می کرد.»

او با ابراز ناراحتی از اینکه نتوانسته با استقلال ستاره سوم آسیا را هم به دست آورد می‌گوید: «این قهرمانی بزرگ در تاریخ فوتبال ثبت شده است اما تاسف می خورم که سال بعد از آن هم می توانستیم قهرمان شویم اما به الهلال باختیم وگرنه دو سال پشت سر هم قهرمان شده بودیم. به هرشکل این قهرمانی در تاریخ استقلال ثبت شده و من هم خوشحالم به عنوان کاپیتان در تیم بودم و در گوشه ای از تاریخ استقلال نام من هم وجود دارد.»

شاهین بیانی در ادامه صحبت های خود درباره قهرمانی باشکوه استقلال در آسیا و حسرت بسیاری از بازیکنان ایرانی برای رسیدن به این افتخار تصریح می‌کند: «خداراشکر می کنم که هواداران استقلال می توانند به تیم‌شان افتخار کنند و ما هنوز پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا هستیم و این برای ما خوشحال کننده است.»

او با اشاره به حضور بزرگان روی نیمکت استقلال می‌گوید: «منصورخان پورحیدری و ناصرخان حجازی در آن دوره مسابقات سرمربی دو تیم بودند و این جزو زیبایی های آن جام بود که تمام بزرگان کنارمان بودند و این افتخار را دوچندان می‌کند.

شاهین بیانی در پایان تصریح می‌کند: «از تک تک بازیکنان که در آن قهرمانی نقش داشتند تشکر می کنم. من خیلی خوشحالم که هنوز هم هواداران با من تماس می گیرند و درباره قهرمانی صحبت می کنند و تبریک می گویند. خیلی خوشحالم که اگر روزی نباشم این افتخاری که نصیب استقلال شده باعث می شود نام من هم در خاطراتش بیاید. امیدوارم استقلال به همان استقلال پرقدرت تبدیل شود.»


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا