ورزش

تراکتور، برگرد و قهرمان آسیا شو!

این یک فرصت تاریخی است؛

تراکتور اولین نماینده لیگ برتر در تورنمنتی است که دوباره می‌تواند ایران را به قهرمان آسیا تبدیل کند.

به گزارش “ورزش سه”، ابتکار ای اف سی در لیگ نخبگان باعث شده تا ۲۴ تیم اصلی فوتبال آسیا به این مسابقات بروند و لیگ قهرمانان تبدیل به یک تورنمنت جدید شود؛ جایی که دیگر خبری از نمایندگان پرشمار ایران و عربستان و امارات و قطر نیست و توزیع سهمیه به شکلی متفاوت انجام می‌شود. 

بنابراین و در شرایطی که مدعیان شرقی و غربی حداکثر دو سهمیه در این رقابت‌ها خواهند داشت، آنها رقبایی از هند، تایلند، تاجیکستان، کویت و … را پیش روی خود می‌بینند. به عبارتی لیگ قهرمانان آسیا نسخه ارتقا یافته ای اف سی کاپ است که علاوه بر تیمهای درجه دو و سه، چند نماینده از لیگهای معتبر را نیز در خود جای می‌دهد. 

این مسابقات با حضور ۳۲ تیم برگزار خواهد شد و تراکتور احتمالا اولین نماینده ایران در این مسابقات خواهد بود. البته سپاهان نیز در صورت شکست در پلی اف لیگ نخبگان، به این مسابقات اضافه خواهد شد. 

تراکتور که فصل چندان خوبی را پشت سر نگذاشت، این سهمیه را به لطف سومی سپاهان و صعود همزمان این تیم به فینال جام حذفی و همچنین عدم دریافت مجوز حرفه‌ای مس رفسنجان، به دست آورد اما حالا همین سهمیه می‌تواند نقطه بازگشتی بر این تیم پرحاشیه فوتبال ایران باشد. 

تراکتور، برگرد و قهرمان آسیا شو!

تراکتور از مدتها پیش در تعطیلی و رخوت به سر می‌برد. رویگردانی هواداران باشگاه از محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور را به این جمع‌بندی رسانده تا از سمت خود به عنوان مالک باشگاه کنار برود و تیم را واگذار کند. اما جالب این است که در این مدت هیچ فرد و گروهی برای خرید تراکتور اقدام نکردند و در عین حال پوشیده نیست که شاید زنوزی هم ترجیح بدهد همچنان تراکتور را تحت مالکیت خود نگه بدارد.

در این مدت گلایه‌‌های متقابلی از  سوی مسئولان باشگاه و هواداران نسبت به یکدیگر وجود داشته اما شاید کسب سهمیه آسیا اتفاقی است که تراکتور را حول آن متحد کند. البته در این بین نقش مسئولان استانی هم اهمیت دارد چرا که آنها در این مدت تقریبا هیچ تلاشی برای واگذاری باشگاه انجام ندادند و حالا برای یک تصمیم نهایی باید کمی دست بجنبانند. 

2030505

کسب سهمیه آسیا از آن جهت اهمیت دارد که تراکتور در رقابت با الوکره قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات، نسف قارشی ازبکستان و استقلال تاجیکستان برتری کاملی دارد و احتمالا برای صعود از مرحله گروهی نیز مقابل تیمهای اردن و بحرین و عراق مشکلی نخواهد داشت. 

بنابراین تراکتور اگر دوباره به انسجام و همبستگی گذشته برگردد، می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا کاری بزرگ انجام دهد، کاری در حد قهرمانی.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا