ورزش

ترکیب تیم‌های ملی کشتی ایران برای المپیک پاریس مشخص شد

ترکیب تیم‌های ملی کشتی ایران برای المپیک پاریس مشخص شد


پس از پایان یافتن رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی مجارستان، تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان، و تیم ملی کشتی آزاد به نائب قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

به گزارش ایلنا، رقابت های کشتی آزاد رنکیگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس روزهای 17 و 18 خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با 8 نماینده به 1 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز، بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در پایان این مسابقات حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. عباس ابراهیم زاده در وزن 65 کیلوگرم و عادل پناهیان در وزن 79 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و شهداد خسروی در وزن 61 کیلوگرم و علی رضایی در وزن 74 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در رده بندی تیمی، ایران با توجه به نداشتن 2 کشتی گیر در اوزان 92 و 125 کیلوگرم با 117 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم های گرجستان با 133 امتیاز و آمریکا با 70 امتیاز اول و سوم شدند.

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نیز در روزهای 19 و 20 خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 8 مدال برنز و کسب 173 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.

برای تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها محمد هادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و مهدی محسن نژاد در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره، امیررضا ده بزرگی در وزن 60 کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن 67 کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن 72 کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن 77 کیلوگرم، محمدحسین محمودی در وزن 87 کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده بندی تیمی، ایران با 173 امتیاز قهرمان شد و تیم های گرجستان با 137 و مجارستان با 113 امتیاز دوم و سوم شدند.

پس از پایان این رقابت‌ها، ترکیب تیم‌های ملی کشتی ایران در المپیک 2024 مشخص شد که به شرح زیر است:

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۷ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع


ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد

۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از هفته دوم مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا