ورزش

تساوی آلمان و هلند در شب برد پرگل فرانسه و انگلیس

نبردهای دوستانه، چند ساعت مانده به اعلام رنکینگ جدید

در آخرین روز از فیفادی ماه مارس، چندین بازی دوستانه در اقصی نقاط جهان برگزار شد.

به گزارش “ورزش سه” در شرایطی که برخی تیم‌های ملی درگیر مسابقات انتخابی جام جهانی بودند تا بلیط رقابت‌های قطر 2022 را برای خود رزرو کنند، برخی دیگر از تیم‌ها که صعودشان به جام جهانی قطعی شده یا دیگر شانسی برای حضور در این تورنمنت نداشتند، با استفاده از فرصت فیفادی دیدارهای دوستانه‌ای را برگزار کردند.

مهم‌ترین تقابل دوستانه، میان دو تیم ایتالیا و ترکیه بود؛ تیم‌هایی که در آستانه‌ی صعود به جام جهانی بودند اما با شکست مقابل مقدونیه شمالی و پرتغال، شانس رسیدن به جام جهانی را از دست دادند و امشب در قونیه ترکیه در مسابقه‌ای دوستانه مقابل هم به میدان رفتند که ابتدا تیم ملی ترکیه به گل برتری در دقیقه 4 به گل رسید اما کامبک سه گله شاگردان مانچینی باعث برتری تیم ملی ایتالیا شد. البته که در واپسین دقایق یکی از گل‌های خورده جبران شد تا بازی در نهایت با برتری 3-2 ایتالیا خاتمه یابد.

در دیگر دیدارهای مهم، تیم ملی فرانسه توانست با 5 گل از سد آفریقای جنوبی بگذرد؛ مصاف جذاب تیم‌های ملی هلند و آلمان برنده نداشت و دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. تیم ملی اسپانیا با 5 گل ایسلند را در هم کوبید و تیم‌های ملی بلژیک و دانمارک نیز با نتیجه‌ی مشابه 3-0 از سد بورکینافاسو و صربستان گذشتند.

عجیب‌ترین نتیجه در میان دیدارهای دوستانه امشب هم در مصاف نروژ و ارمنستان رقم خورد که یاران ارلینگ هالند در شب بریس این مهاجم تیم دورتموند توانستند با برتری 9 گله از میدان مسابقه خارج شوند.

تیم ملی انگلیس هم در خانه پذیرای ساحل‌عاج بود که شاگردان ساوتگیت توانستند با 3 گل در مقابل حریف آفریقایی خود به پیروزی برسند.

گفتنی است که با اتمام رقابت‌های ملی در سراسر جهان و بسته شدن پنجره‌ی فیفادی در ماه مارس، رقابت‌های باشگاهی از سر گرفته خواهد شد.

جالب آن‌که این دیدارهای تدارکاتی در شرایطی برگزار شده که تا ساعتی دیگر جدیدترین رنکینگ تیم‌های ملی از سوی فیفا جهت انجام سیدبندی قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی اعلام می‌شود.

تیم ملی فرانسه در شب درخشش کیلیان امباپه فوق‌ستاره‌ی خود توانست میزبان جام جهانی 2010 را درهم بکوبد.

نبرد جذاب شاگردان فن‌خال و فلیک با تساوی 1-1 به پایان رسید تا اولین تساوی فلیک در دوران سرمربیگری‌اش در تیم ملی آلمان به ثبت برسد.

تیم ملی بلژیک با ترکیبی متحول‌شده و حضور بازیکنان جوان و جویای‌نام خود توانست از سد حریف آفریقایی‌اش بگذرد.

شاگردان ساوتگیت در یک مصاف آسان و کم‌دردسر توانستند ساحل‌عاج را با 3 گل شکست بدهند.

در جذاب‌ترین نبرد دوستانه‌ی امشب، تیم ملی ایتالیا بعد از حذف ناباورانه از کورس صعود به جام جهانی توانست در خانه‌ی حریف مقابل ترکیه برنده شود.

در شب درخشش زوج سارابیا-موراتا، شاگردان لوئیس انریکه توانستند ایسلند را در هم بکوبند و با 5 گل مقابل حریف اروپایی خود به پیروزی رسیدند.

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا