ورزش

تغییر مهم در لیگ ایران: یک ستاره بیشتر بخرید!

بازگشت گروه رانده شده به سطح اول

در خبری غیررسمی اما مهم خبرنگار ما از وعده سازمان لیگ به مدیران عامل تیمهای لیگ برتری مطلع شده است.

به گزارش “ورزش سه”، پنجره تابستانی لیگ برتر ایران برای دومین سال متوالی با مقررات محدودکننده نقل و انتقالاتی آغاز خواهد شد. فصل گذشته سازمان لیگ فوتبال ایران علاوه بر محدودیت مالی، سیاست انقباضی را برای فهرست بزرگسالان تیمها در نظر گرفت و علاوه بر حذف لیست زیر 25 ساله‌ها، یک سهمیه بزرگسالان را نیز حذف کرد.

به این ترتیب با کنار رفتن سه بازیکن زیر 25 ساله و یک بازیکن بزرگسال، تیمهای لیگ برتری با بحران جدی برای فصل جدید خود مواجه شدند که باتوجه به مصدومیت، حضور در تیم ملی، محرومیت و… گریبان تیمهای لیگ ایران و به خصوص مدعیان قهرمانی را گرفت و حتی به زعم سرمربیان آنها، باعث تضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا شد.

حالا برای فصل جدید، آنطور که سازمان لیگ به مدیران عامل چند باشگاه لیگ برتری قول داده، قرار است سهمیه بزرگسالان از 19 به 20 تغییر کند تا هر تیم امکان خرید یک بازیکن بزرگسال را داشته باشد.

نکته مهم اینکه پیش از این فوتبال ایران لیست بزرگسالان 18 نفره را در اختیار داشت اما برای چند فصل این عدد به 20 رسید و حالا برای فصل جدید نیز اگر قول سازمان لیگ عملی شود، این تغییر بزرگ، تعداد بازیکنان بزرگسال را در لیگ برتر افزایش خواهد داد.

باتوجه به حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان و دو تیم آسیایی دیگر، این تغییر توانمندی و قدرت آنها برای رقابت با تیمهای آسیایی را بیشتر خواهد کرد چرا که به خصوص تیمهای حاضر در لیگ نخبگان برای صعود به مرحله بعدی با تعداد بازی بیشتری مواجه خواهند شد.

جالب اینکه با این تصمیم، هزینه بیشتری هم روی دست باشگاه‌ها خواهد بود و بازیکنانی که فصل گذشته مجبور به ترک لیگ برتر و حضور در خارج کشور یا دسته پایینتر شدند نیز شانس خوبی خواهند داشت تا به تیم جدیدی منتقل شوند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده سازمان لیگ که البته انقدر قرص و محکم بوده که باشگاه‌ها روی آن حساب باز کرده‌اند، عملی خواهد شد یا خیر.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا