ورزش

تقویت کادر فنی تیم ملی والیبال به کجا رسید؟/ از آنتیگا تا آرمات!

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

در حالی که فدراسیون والیبال پس از کسب نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌ها اعلام کرده بود به دنبال تقویت کادرفنی است و از مربیان درجه یک خارجی استفاده می‌کند اما به مسعود آرمات رسید!

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نتایج ضعیفی کسب کرد، مسئولان فدراسیون به این نتیجه رسیدند که کادر فنی تیم ملی را تغییر ندهند بلکه آن را تقویت کنند و برای این موضوع هم جذب مربیان درجه یک خارجی را به عنوان دستیار در تیم ملی در دستور کار قرار دادند.

با توجه به این هدف‌گذاری، نام گزینه‌های زیادی که عمدتاً مربیان درجه یک خارجی بودند برای دستیاری بهروز عطایی در تیم ملی والیبال به میان آمد. یکی از آن‌ها «استفان آنتیگا» بود که البته او بلافاصله پس از پیشنهاد فدراسیون والیبال، آن را رد و اعلام کرد به عنوان دستیار در تیم ملی والیبال ایران حضور پیدا نمی‌کند!

مسعود آرمات یکی از مربیان موفق در رده پایه

تقریباً از همان زمانی که مسئولان فدراسیون والیبال تقویت کادر فنی را با حضور مربیان درجه یک خارجی را در دستور کار قرار دادند، تمامی کارشناسان والیبال معتقد بودند این امر شدنی نیست و هیچیک از مربیان خارجی درجه یک خارجی به عنوان دستیار در تیم ملی والیبال حضور پیدا نخواهند کرد.

با این حال فدراسیون همچنان روی این موضع تأکید داشت و حتی جذب مربی خارجی درجه یک را زمان‌بر دانست و آن را به بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو موکول کرد! قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا هم به میزبانی ارومیه «پاول متئوس وییسکی» از تیم ملی جدا شد و مسئولان فدراسیون هم اعلام کردند، قرارداد پاول تا پایان لیگ ملت‌های والیبال بوده و او برای کمک به والیبال ایران پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در تیم ملی حضور پیدا کرده و در واقع قراردادی نداشته و دلی کار کرده است.

در نهایت با اعلام مسئولان فدراسیون والیبال، باشگاه «پاول» بیش از این اجازه حضور او را در تیم ملی والیبال ایران نداد و پاول قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا ایران را ترک کرد. پس از آن هم چند روز مانده به مسابقات قهرمانی آسیا با اعلام فدراسیون والیبال تیم “ب” با هدایت مسعود آرمات تشکیل شد. حالا خبر رسیده مسعود آرمات با درخواست بهروز عطایی به جمع کادرفنی اضافه خواهد شد و در مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی ریودوژانیرو تیم ملی والیبال ایران را همراهی می‌کند.

وعده فدراسیون بازهم محقق نشد/ از آنتیگا به مربی ایرانی رسیدند!

انتخاب آرمات برای نشستن روی نیمکت تیم ملی با انتقادهای زیادی همراه است و برخی اهالی والیبال معتقدند او گزینه مناسبی برای تقویت کادر فنی تیم ملی نیست. در واقع فدراسیونی که گزینه‌های همچون «آنتیگا» را در نظر داشت به مسعود آرمات رسید و این انتخاب از نظر اهالی والیبال قابل قبول نیست.

از طرف دیگر برخی معتقدند انتخاب آرمات از سوی عطایی به عنوان دستیار در انتخابی المپیک تنها پر کردن ظرفیت خالی نیمکت تیم ملی در کادرفنی بوده است. با توجه به اینکه عطایی هم معمولاً رابطه خوبی با مربیان تیم ملی ندارد و در خردادماه سال گذشته با نظر او «توماس توتولو» از تیم ملی کنار گذاشته شد، افشاردوست هم که به خواسته عطایی به مربیگری برگشته بود پس از لیگ ملت‌ها از تیم ملی جدا شد، بحث پر کردن ظرفیت نیمکت کادرفنی تا حدودی می‌تواند رنگ و بوی واقعیت داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا