ورزش

تلاش برای برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک

دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: در ۵ سال گذشته فدراسیون ژیمناستیک ۶۷ مدال بین‌المللی و جهانی و آسیایی کسب کرده است.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از ایسنا، محسن سلیمانی پیش از ظهر امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در مجمع انتخاباتی هیئت ژیمناستیک استان زنجان با بیان اینکه مسابقات خوبی به میزبانی استان زنجان برگزار شد که خود استان نیز موفق به دریافت مدال شد، اظهار کرد: سعی می‌شود تا ۲۴ اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک باشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های فدراسیون را در ۵ سال گذشته مدیون تلاش هیئت‌ها، داوران، مربیان و ورزشکاران کشور هستیم، افزود: در ۵ سال گذشته ورزشکاران زیرمجموعه فدراسیون ژیمناستیک ۶۷ مدال بین‌المللی و جهانی و آسیایی کسب کرده‌اند که در تاریخ ژیمناستیک بی‌سابقه بود.

این مسئول با بیان اینکه اگر مسابقات باکو در اواخر سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نمی‌شد سهمیه برای المپیک قبل داشتیم، تصریح کرد: در کارنامه فدراسیون، کسب ۹ مدال آسیایی وجود دارد که این مدال‌ها با حضور کشورهایی همچون چین، ژاپن، ویتنام و … کسب شده است و از رتبه ۶۹ جهان در سال ۹۶ به رتبه ۲۴ ارتقاء یافته‌ایم و ایران در حال حاضر دارای ۲ حق رای در فدراسیون جهانی ژیمناستیک است و یک نفر در آسیا و یک نفر در فدراسیون جهانی از ایران کرسی‌دار بوده که موجب افتخار مجموعه ژیمناستیک است.

سلیمانی با اشاره به افزایش صد هزار نفری جامعه ژیمناستیک کشور از سال ۹۶، ادامه داد: در حال حاضر هر ساله ۱۴ اعزام برون‌مرزی، برگزاری ۱۸ مسابقات قهرمانی کشور در شاخه‌های مختلف و برپایی ۳۳ اردوی تیم ملی برای ژیمناستیک وجود دارد.

در ادامه جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به ایجاد فضای همدلی در هیئت ژیمناستیک استان و با بیان اینکه هنر یک مدیر این است که بتواند افراد مربوطه را در کنار هم جمع کند که این فضا باید در هیئت‌ها ایجاد شود، گفت: تعامل و همکاری که بین هیئت و اداره‌کل وجود دارد موجب کمک می‌شود.

جواد بازرگان با بیان اینکه پیشکسوتان و بزرگان مورد تکریم هستند، گفت: ورزش ژیمناستیک باید توسعه یابد زیرا تعداد مخاطبان این ورزش و جامعه‌ای که مراجعه می‌کنند بالا است که بخشی از توسعه ورزش ژیمناستیک را باید از طریق خود هیئت و بخشی دیگر را با ایجاد فضاهای بخش خصوصی اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای تولیدی و صنایع به هر اندازه که کمک حال ورزش باشند کمکی بر توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان خواهند بود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا