ورزش

تهاجمی ترین تیم، دومین دستاورد بزرگ استقلال

استقلال در حالی به صدر جدول لیگ برتر رسیده که عنوان تهاجمی ترین تیم لیگ برتر را هم به خود اختصاص داده است.

به گزارش “ورزش سه”، زمانی که استقلال 8 امتیاز از صدرنشین عقب افتاد، زمزمه برکناری ریکاردو ساپینتو از سوی باشگاه استقلال به گوش رسید و خیلی ها به این باور رسیدند که این استقلال موفق به تکرار قهرمانی نخواهد شد اما در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ برتر تیمی که در صدر جدول ایستاده استقلال است و این بدین معنی است، آبی ها با وجود بازی های سختی که پیش رو دارند، گزینه اول قهرمانی به حساب می آیند.

اما نکته جالب در مورد تیم ریکاردو ساپینتو تنها جبران این اختلاف امتیاز و حضور درصدر جدول نیست. استقلال در دور رفت لیگ برتر در 15 بازی 15 گل زده بود و معدل گل زده این تیم در هر بازی یک گل بود. اما اکنون  تیم تحت هدایت ریکاردو ساپینتو با 42 گل زده در 26 بازی تهاجمی ترین تیم لیگ برتر به حساب می آید و این عنوان به لطف پیروزی 6-1 در برابر تیم  هوادار به دست آمد. استقلال در دور برگشت لیگ برتر و تا به اینجای کار در 11 بازی 27 گل زده و معدل گل زده این تیم در بازی های دور برگشت از 1 به 2.45 رسیده که این شگفت انگیز و نشان از تغییر صد در صد تیم ریکاردو ساپنیتو در فاز تهاجمی دارد. این اتفاق در حالی رخ داده است که در دور برگشت هیچ بازیکنی به ترکیب تیم اضافه نشده و همان تیمی که در دور رفت در هر بازی یک گل می زد، در بازی های دور برگشت و در هر مسابقه به طور میانگین 2.45 گل زده است.

1852920

تحول جالب استقلال توسط ریکاردو ساپینتو یک درس خوب هم به فوتبال باشگاهی داد. با صبر و حوصله و تمرین می توان شرایط فنی تیم را به طور کامل تغییر داد و در فوتبال جایی برای نا امیدی وجود ندارد. تیمی که کم گل می زد با تمرین و ممارست و البته تغییر ایده های نادرست می تواند تبدیل به تهاجمی ترین تیم لیگ برتر شود. حالا در پایان فصل استقلال حتی اگر قهرمان هم نشود، با بازی های شایسته ای که از خود به نمایش گذاشت و تعداد گل های به ثمر رسیده شایسته تحسین است و ریکاردو ساپینتو نشان داد، یک تیم چه اندازه قابل تغییر است. آنهم تیمی که در نیم فصل حتی یک بازیکن هم به جمعش اضافه نشد و حتی یکی دو بازیکن را هم از دست داد.

عکس: امیر حسین خیرخواه

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا