ورزش

تیم منتخب هفته دهم لیگ یک


عصر سه شنبه با برگزاری 8 مسابقه لیگ یک از ایستگاه دهم عبور کرد تا چهره تیم های مدعی کمی بیشتر نمایان شود. پر گل ترین بازی هفته بین ون پارس و استقلال خوزستان برگزار شد که این دیدار بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته دارد.

 

دروازبان- وحید اصغر زاده(دریا بابل)

در زمین گل آلود استادیوم هفت تیر بابل، در حالی مسابقه بین تیم های دریا و آرمان گهر با تساوی بدون گل به پایان رسید که دوازبان تیم دریا نقشی پر رنگ در این مسابقه ایفا کرد. آرمان گهر که تیم قدرتمندی دارد و هفته های گذشته به لطف درخشش مهاجمین خود موفق به کسب نتایج خوبی شده بود، برای شکست دادن دریا تلاش زیادی کرد اما وحید اصغر زاده به خوبی در برابر حملات تیم حریف ایستادگی کرد. خروج های به موقع اصغر زاده کمک زیادی کرد تا تاکتیک حریف خنثی شود و در نهایت دریا بتواند حداقل امتیاز را در این بازی خانگی بدست بیاورد.

IMG_20221026_115832_808

 

مدافع- علی آزادمنش(ون پارس)

یکی از بهترین مدافعان چند سال اخیر لیگ یک امسال در ترکیب ون پارس نقشی اساسی ایفا می کند. علی آزادمنش جز بهترین بازیکنان تیمش بوده و در بازی هایی که حتی با شکست به پایان رسیده، او همواره جز خوب های تیمش بشمار رفته است. آزادمنش در بازی برابر استقلال خوزستان روز خوبی داشت و موفق شد یک مرتبه هم دروازه حریف را باز کند. نفوذ ها و ارسال های او بار ها مهاحمین ون پارس را در موقعیت گلزنی قرار داد اما سایر هم تیمی های او نتوانستند به حد لازم عملکرد خوبی داشته باشند تا نهایتا برد را با تساوی در دقایق آخر عوش کنند.

IMG_20221026_115831_201

 

مدافع- محمد امین سعیداوی(استقلال ملاثانی)

مدافع با تجربه استقلالی ها که سابقه حضور در جام باشگاه های آسیا همراه با فولاد خوزستان را نیز در کارنامه دارد، در بازی مقابل شهرداری همدان جز بهترین بازیکنان زمین بود و به تنهایی در برابر مهاجمین حریف ایستادگی کرد. سعیداوی در نبرد های هوایی عملکرد خوب و موفقی داشت و در کورس با مهاجمین سرعتی شهرداری هم خوب و موفق عمل کرد تا بتواند نامش را به لیست تیم منتخب این هفته اضافه کند.

IMG_20221026_115830_337

 

مدافع- کمال الدین نیک خوی(خیبر)

در مصاف بزرگ هفته بین خیبر و شمس آذر تجربه حرف اول را می زد و خیبر به لطف بازیکنان با تجربه تر موفق شد صدر نشین لیگ را در خانه مغلوب کند. کمال نیک خوی در بین هم پستی هایش بهترین عملکرد را داشت و با تسلط کافی در زمین مسابقه ضمن ارائه یک بازی خوب، تیمش را به رستی راهنمایی می کرد. نیک خوی خیلی خوب از پس مهاجمین خطرناک حریف برآمد و یکی از ارکان اصلی موفقیت خیبر در این مسابقه مهم بود. تاثیر گذاری مستقیم در قطع حملات حریف به خوبی نیک خوی را از سایر بازیکنان تیمش در فاز تدافعی متمایز کرد.

IMG_20221026_115829_054

 

هافبک وسط- امیرحسین موسی زاده(سایپا)

بعد از شکست سنگین برابر شمس آذر، سایپا چاره ای جز برد مقابل چادرملو نداشت و تیم محمود فکری برای رهایی از فشار انتقادات محکوم به پیروزی بود. امیرحسین موسی زاده هافبک خوش استایل نارنجی پوشان در این دیدار موفق شد تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند و فرشته نجات محمود فکری لقب بگیرد. موسی زاده در طول بازی نیز به خوبی وظایف محو شده را انجام داد و حضور همیشگی او در فاز تدافعی کمک زیادی کرد تا نارنجی پوشان میزبان موفق شوند از سد حریف عبور کنند. موسی زاده عملکرد خوب و قابل قبولی داشت و تک گلی که موفق شد به ثمر برساند، به او کمک کرد تابار دیگر توانایی های خود را خیلی خوب به نمایش بگذارد.

IMG_20221026_115819_645

 

هافبک- امین رضایی(پارس جم)

پس از دو هفته ناکامی تیم پارس جنوبی جم در حالی میزبان خوشه طلایی بود که حریف با انتخاب بیاتلو جان تازه ای گرفته بود و با ارائه سبکی متفاوت از دیدار های گذشته، بازیکنان پارس را حسابی غافل گر کرد. امین رضایی جوان با انگیزه جمی ها موفق شد یکی از درخشان ترین بازی های دوران حرفه ای خود را مقابل خوشه طلایی به نمایش بگذارد. رضایی در طول مدت بازی بعنوان یک بازیکن جنگنده در میان زمین خیلی عالی از پس بازیکنان با کیفیت حریف برآمد. اوج درخشش رضایی اما ضربه او به سمت دروازه حریف و گل سه امتیازی حساسی بود که به ثمر رساند. قطعا اگر رضایی نبود کار برای پارس و سرمربی جوانش خیلی سخت می شد و رزاقی راد در روزی که به گفته خودش نمایش خوبی نداشتند، باید حسابی ممنون امین رضایی باشد.

IMG_20221026_115823_158

 

هافبک تهاجمی- جواد آقایی پور(استقلال خوزستان)

در کامبک بزرگ هفته یک بازیکن تعویضی پر رنگ ترین نقش را داشت. بازیکن شماره 9 با ورودش به زمین ورق بازی را برگرداند و فقط چند دقیقه پس از تعویض موفق شد با شلیکی تماشایی دروازه ون پارس را باز کند تا اختلاف به حداقل برسد. شوت آقایی پور آنقدر زیبا بود که حتی کارگردان تلوزیونی استان اصفهان را هم حسابی به وجد آورد تا چندین مرتبه صحنه آهسته گل را به نمایش بگذارد. این پایان هنرنمایی آقایی پور نبود و هافبک خوش تکنیک آبی پوشان موفق شد با حرکت انفرادی در محوطه جریمه حریف موفق به کسب ضربه پنالتی شود و زمینه ساز کامبک بزرگ تیم پورموسوی در جدال با ون پارس شد. نمایش درخشان آقایی پور بعنوان یک بازیکن تعویضی آنقدر قابل ستایش بود که نام این بازیکن در تیم منتخب هفته قرار گرفته است.

IMG_20221026_115824_793

 

وینگر راست- سینا حاتمی(خیبر)

در پیروزی بزرگ خیبر در مهم ترین دیدار هفته دهم نام یک ستاره جوان بیش از همه توجهات را به خود جلب کرد. سینا حاتمی بازیکن با انگیزه تیم کمالوند در این مسابقه موفق شد گل اول تیمش را مقابل شمس آذر به ثمر برساند. حاتمی جوان با استفاده از هوش بالای خود دروازه حسینی را با یک ضربه بی نقص گشود تا زمینه ساز یک پیروزی بزرگ شود. شمس آذر که حملات زیادی را برای جبران نتیجه روی دروازه خیبر ترتیب داده بود، روی یک غافل گیری برای بار دوم دروازه خود را باز شده دید و باز هم یک نام آشنا در متن این اتفاق حضور داشت. حاتمی این بار با یک فرار عالی و سریع السیر و یک ارسال کم نقص درست به نقطه پنالتی توپ را روی پیشانی رضا صدری فرستاد تا گل دوم خیبر در ثانیه های پایانی نیمه نخست به ثمر برسد. حاتمی در نیمه دوم هم نمایش خوبی داشت و بار ها توسط مدافعان حریف با خطا متوقف شد و در پی یکی از همین برخورد ها دچار مصدومیت شد و به اجبار زمین بازی را ترک کرد.

IMG_20221026_115827_285

 

وینگر چپ- علیرضا ارجمندیان(مس شهر بابک)

در برد خانگی نارنجی پوشان مس برابر چوکا، زننده گل دوم این تیم نقش مهمی در کسب سه امتیاز بازی داشت. علیرضا ارجمندیان با حضور به موقع در محوطه جریمه حریف و فرصت طلبی بالای خود از اشتباه دروازبان و مدافعین چوکا نهایت استفاده را برد و توپ برگشتی درون محوطه را با یک ضربه بغل پای راست به تور دروازه حریف چسباند تا گل دوم و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رسانده باشد. ارجمندیان در طول بازی بار ها با نفوذ های خود از سمت چپ خط دفاعی حریف را مورد آزار قرار داد و یک مرتبه شلیک خطرناک او از کنار دروازه عشایر با اختلافی کم به بیرون رفت.

IMG_20221026_115817_736

 

مهاجم- علی وزیری پناه(استقلال خوزستان)

بی شک برای مدعی بودن هر تیم به یک ماشین گلزنی احتیاج دارد. علی وزیری پناه آقای گل فصل گذشته لیگ یک با نظر مثبت پورموسوی خیلی زود پیراهن آبی را به تن کرد تا استقلال خوزستان را از داشتن یک مهاجم شش دانگ بی نیاز کند. وزیری پناه در مصاف با ون پارس قبل از رسیدن بازی به دقیقه ده موفق شد گل اول را به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر برساند. در ادامه بازی اما فشار ون پارس به شدت افزایش یافت و قرمز پوشان میزبان موففق شدند سه مرتبه دروازه استقلال را باز کنند تا خوزستانی ها حسابی در شوک فرو بروند. در دقایق آخر نیمه دوم و در حالی که بازی با حساب 3 بر 2 به سود میزبان در جریان بود، سوت مهدوی و اعلام ضربه پنالتی به سود استقلال خوزستان حسابی صدای اعتراض نیمکت ون پارس را بلند کرد. وزیری پناه بعد از آرام شدن اوضاع با اعتماد به نفس بالا پشت توپ ایستاد و با یک ضربه مطمئن توپ را خلاف جهت حرکت دروازبان حریف به گل نبدیل کرد تا کامبک خوزستانی ها تکمیل شود. حضور موثر علی وزیری پناه در ترکیب استقلال آن هم در روز هایی که تیم پورموسوی حسابی دچار نوسان است، یک نعمت بزرگ برای تیم و یک دلگرمی مهم برای طرفداران استقلال است.

 

IMG_20221026_115825_699

مهاجم- علی آل کثیر(فجر)

رسیدن فجر سپاسی به صدر جدول قطعا بدون درخشش مهاجم اول این روز های لیگ یک امکان پذیر نیست. علی آل کثیر در این فصل با تصمیم مهمی که گرفت به خوبی احیا شده و در رقابت های لیگ دسته اول بازی به بازی عملکرد بهتری از خود برجای می گذارد. درخشش آقای گل شیرازی ها در برد شیرین برابر خلیج فارس و تکیه زدن به صدر باز هم ادامه دار بود. آل کثیر خیلی زود و پیش از رسیدن به دقیقه یک در این بازی با ارسال یک پاس طلایی، بابایی را در موقعیت ایدا آل قرار داد تا خیلی زود فجر به گل اول بازی دست پیدا کند. آل کثیر که حسابی از سوی طرفداران حاضر در حافظیه تشویق می شد، توانست در دقیقه 31 خودش را در موقعیت گلزنی قرار دهد و برای مرتبه دوم دروازه خلیج فارس توسط علی آل کثیر باز شد. فجری ها باز هم موقعیت های مناسبی داشتند که اکثر آن ها به لطف حضور موئثر آل کثیر در یک سوم هجومی تیمشان ایجاد می شد. درخشش ادامه دار علی آل کثیر می تواند این امیدواری را در دل طرفداران شیرازی ایجاد کند که فجر بار دیگر در این فصل بتواند جشن صعود به لیگ برتر را برگزار کند.

IMG_20221026_115821_498


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا