ورزش

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

جذاب تر و پر گل تر با حضور زنان

هفته سوم بازی های لیگ برتر پر گل تر از هفته دوم بود. 19 گل در 8 بازی از خط دروازه ها عبور کرد و معدل گل در هر بازی بیش از 2 گل بود.

به گزارش “ورزش سه”، این اتفاق نیک با بازگشت تماشاگران به استادیوم ها همراه شد. چنین بازیهایی از سوی تیم های حاضر در لیگ برتر منجر به حضور بیشتر تماشاگر در استادیوم ها می شود و از همه مهمتر سطح کیفی بازی ها را بالا می برد. زیبایی بازی گل گهر در برابر سپاهان و فولاد در برابر تراکتور مثال زدنی بود و بیشتر صحبت ها در مورد کیفیت بازی ها و تعداد گل هاست نه تیم های بازنده. تیمی که تهاجمی بازی می کند قرار نیست در همه بازی ها بازنده باشد.

اولین برد برای پرسپولیس، اولین امتیاز برای ملوان، بازگشت نساجی به خانه بعد از 393 روز، برتری صنعت نفت در تهران، حضور خانم ها در استادیوم آزادی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، گلزنی اشکان دژاگه و… از مهمترین اتفاقات هفته سوم بازی های لیگ برتر بود. نگاهی خواهیم داشت به تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر با این توضیح که بازیکنانی چون میلاد سرلک – صالح حردانی – عزت الله پورقاز – علی شجاعی – شرالدین بابایوف – اشکان دژاگه  و … شایسته حضور در تیم منتخب هفته بودند.

دروازه بان :

حبیب فر عباسی (ذوب آهن) 
دروازه بان تیم ذوب آهن در بازی با مس رفسنجان دست به یک کار بزرگ زد. او با یک شیرجه زیبا توپ منشا را از روی نقطه پنالتی مال خود کرد. ضربه ای که اگر به گل تبدیل می شد ممکن بود سه امتیاز ارزشمند نصیب تیم مس رفسنجان کند اما حبیب فر عباسی خلاف تصور همه عمل کرد و ضربه پنالتی را گرفت. منشا فصل گذشته بارها و بارها از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

مدافعان:

رامتین سلیمان زاده (مس) 
اگر چه مس می توانست در بازی با ذوب آهن از روی نقطه پنالتی به گل برسد اما ذوب آهن که میزبان این بازی بود حملات متعددی برای رسیدن به گل روی دروازه حریف تدارک دید که در بیشتر صحنه ها به بن بست خورد. این به دلیل نمایش خوب مردان دفاعی مس از جمله رامتین سلیمان زاده (مدافع میانی) بود. او نشان داد در روزهای حساس می تواند مرد موثر تیمش در خط دفاع باشد.

سامان فلاح (پیکان) 
خط دفاعی پیکان در دیدار با نفت مسجد سلیمان بر خلاف دیدار با مس کرمان نمایش خوبی داشت و یکی از ارکان پیروزی پیکان در این بازی خارج از خانه بود. نتیجه ای که موجب شد پیکان خیلی زود شکست در برابر مس فراموش کند. سامان فلاح مدافع میانی در خط دفاعی علاوه بر نمایش خوب و بدون نقص زننده گل نخست تیم پیکان بود تا در سه امتیاز تیمش سهیم شود.

رامین رضاییان (سپاهان) 
رامین رضاییان اگر چه در جناح راست خط دفاعی بازی می کند اما نقش هایش در گل های تیم سپاهان پر رنگ است. رامین رضاییان سازنده گل نخست تیم سپاهان بود که توسط میلاد زکی پور به ثمر رسید. همه چیز برای سپاهان خوب پیش می رفت بطوریکه هم تیمی های رامین و میلاد به گل دوم هم رسیدند اما این دو گل در ادامه بازی پاسخ داده شد تا همه چیز برابر تمام شود.

میلاد زکی پور (سپاهان) 
میلاد زکی پور مدافع چپ سپاهان در برابر تیم سابقش یعنی گل گهر چهره برتر میدان بود و هر دو گل تیم سپاهان به نام او به ثبت رسید. این دو گل اگر چه منجر به کسب 3 امتیاز برای تیم سپاهان نشد اما به طور حتم مورایس از این پس بیشتر از میلاد زکی پور در ترکیب تیم خود استفاده خواهد کرد. در حالی که به نظر می رسد شب گذشته دلیل بازی دادن به او به دلیل حضور در ترکیب گل گهر در فصل قبل بود.

هافبک ها:

یامگا (استقلال) 
یامگا قفل دروازه تیم مس کرمان را با یک ضربه حساب شده باز کرد. در روزی که استقلال برای رسیدن به گل خیلی سختی کشید. یامگا در جناح راست خط هافبک آبی ها در این بازی هم موثر بازی کرد و عامل تدارک چند حمله از جناح راست بود و در نهایت وقتی دید مهاجمان تیمش گل نمی زنند خود دست به کار شد و یک گل حساس و 3 امتیازی را به ثمر رساند.

مسعود ریگی(سپاهان)
تنها هافبک دفاعی سپاهان تحت هدایت مورایس به مانند نمایش هفته اول برابر استقلال، مقابل گل‌گهر هم درخشان ظاهر شد. ریگی که در طول بازی بارها با تکل‌ها و بدن گذاشتن‌هایش توپ‌های بازیکنان گل‌گهر را از مالکیت آنها خارج می‌کرد، هربار که نیاز بود با پاس‌های قطری خودش به بازی سپاهان سرعت می‌داد و هربار هم که تیمش به آرامش و آرام کردن بازی نیاز داشت، با پاس‌های نزدیک و تک‌ضرب نبض بازی را در دستان خودش می‌گرفت. ریگی که کمتر از او کارهای تهاجمی دیده بودیم، چند بار هم با دریبل زدن بازیکنان گل‌گهر برای تیمش خلق موقعیت کرد و روی یکی از همین حرکات این فرصت را داشت تا دروازه فروزان را باز کند اما واکنش این گلر مانع از ثبت نخستین گل فصل مورچه اتمی طلایی‌پوشان شد. واکنشی که البته نمی‌تواند مانعی برای حضور مسعود ریگی در ترکیب تیم منتخب هفته باشد.

غلامرض ثابت ایمانی (پیکان) 
هافبک 21 ساله خودروسازان یکی از جوانان خوب و آینده دار این تیم است که در هفته های ابتدایی به تیم مجتبی حسینی بسیار کمک کرده است. این هافبک تدافعی و جنگنده مقابل نفت مسجدسلیمان بارها و بارها در نبردهای تن به تن موفق به عمل کرد. ثابت ایمانی پاس هردو گل پیکان در جریان برتری مقابل نفت را برای هم تیمی هایشان ارسال کرد تا توانمندی هایش را یکبار دیگر نشان بدهد.

میلاد سرلک (پرسپولیس):
هافبک دفاعی پرسپولیس در روزی که به تنهایی وظیفه حضور در این پست را داشت، روی یک صحنه نفوذ فوق‌العاده‌ای به پشت دفاع آلومینیوم انجام داد و با فرار از خط آفساید تیم میزبان خود را به مقابل دروازه پورحمیدی رساند و گل سه امتیازی تیمش را زد. سرلک در سایر دقایق نیز نمایش خوب و مسلطی را از خود ارائه کرد تا به عنوان چهره درخشان تیم برنده یحیی، به تیم هفته راه پیدا کند. او در این بازی 7 کنش دفاعی داشت و مثل همیشه در ارسال پاس با دقت عمل کرد.

مهاجمان:

مجید علیاری (فولاد) 
یک گل و یک پاس گل از سوی مجید علیاری؛ این بازیکن نشان داد در خط حمله می تواند جانشین شایسته ای برای پریرا باشد که به تیم سابق او رفته است یعنی مس رفسنجان. مجید علیاری خوش شانس بود در روزی که ستاره پیکار فولاد در برابر تراکتور بود تیمش 3-2 برنده شد و در حضور تماشاگرانش با دست پر میدان را ترک کرد.

سجاد بازگیر (ملوان) 
زننده تک گل ملوان در بازی با استقلال در دیدار با نساجی هم تحرک خوبی در خط حمله تیم ملوان داشت. اگر چه او در پست وینگر چپ بازی می کند اما در جریان بازی به خاطر سرعت بالایی که دارد همیشه در منطقه یک سوم دفاعی حریف است و در بازی با نساجی هم یک گل زد. آنهم در حالی که خط دفاعی تیم نساجی پر بود از بازیکن.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا