ورزش

جام جهانی برانکو را در آغوش کشید!

صعود شگفت انگیز به مرحله نهایی مقدماتی

در نزدیکترین حالت ممکن، چین سرانجام جواز صعود به مرحله نهایی را کسب کرد.

به گزارش ورزش سه، یک ساعت بعد از شکست تلخ چین به کره‌جنوبی و در حالی که دل توی دل هواداران چینی نبود، سنگاپور سنگ تمام گذاشت و این تیم را در جایگاه دوم نگه داشت.

سنگاپور که چند روز پیش ۷ گل از کره خورده بود، این بار ایستادگی فوق العاده برابر تایلند داشت. کافی است بدانید اگر بازی ۳-۰ یا ۴-۱ می‌شد، تایلند چین را حذف می‌کرد و بالا می‌رفت اما آنچه روی اسکوربورد نقش بست، حکم به صعود چهارمین کشور پهناور جهان به مرحله نهایی می‌داد.

بازی از ساعت ۱۶ در استادیوم راجا مانگالا بانکوک آغاز شد. تایلند هفته پیش چین را متوقف کرده بود تا سرنوشت کار را در دست بگیرد. آنها آمده بودند که پر گل ببرند اما در نیمه اول فقط یک گل زدند.

گل آنها را سوفانت، ستاره ۲۱ ساله شاغل در لیگ بلژیک زد. نیمه اول به پایان رسید. با این نتیجه چین صعود می‌کرد.

تایلند که برای گل دوم تلاش می‌کرد در نیمه دوم شگفت‌زده شد. در دقیقه ۵۷ اخسان فاندی از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را گشود و بازی را یک یک کرد. کمی دل برانکو و شاگردانش آرام گرفت.

اما ۱۵ دقیقه پایانی با حملات بی امان تایلند همراه بود. پورامت ارجیرای در دقیقه ۷۹ زد و جارونساک در دقیقه ۸۶ گل سوم را به ثمر رساند.

تایلند یک گل دیگر می‌خواست و ۹۰+۹ به دروازه حریف کوبید اما هرچه زد به دفاع مستحکم سنگاپور و دروازه‌بان این تیم خورد که نامش برای چین آشنا خواهد ماند: حسن سانی- ۴۰ ساله!

جام جهانی برانکو را در آغوش کشید!
برانکو حتی بعد از دریافت گل از کره، مشغول دفاع از نتیجه بود، انگار میدانست معجزه قرار است در بانکوک رخ دهد.

با این نتیجه چین و تایلند در امتیاز، تفاضل و گل زده برابر شدند. شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند بعد از این کارت زرد محاسبه شود که تایلند اوضاع بهتری داشت اما برد در بازی رودررو، برانکو را به مرحله نهایی فرستاد.

چه صعود شیرینی برای ایوانکوویچ! حالا شاید بدانیم که چرا برانکو بعد از دریافت یک گل مقابل کره، تیمش را عقب نگه داشت تا گل دوم را نخورد، او دقیقا به همین لحظه امید بسته بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا