ورزش

جام جهانی ستاره‌ها را به این شهرها می‌برد

فیفا اعلام کرد

با اعلام فیفا غیر از 16 شهر میزبان جام جهانی 2026، 9 شهر دیگر نیز به عنوان کمپ‌های استقرار در اختیار تیم‌ها قرار خواهند گرفت.

به گزارش “ورزش سه”، دو سال تا آغاز جام‎‌جهانی ۲۰۲۶ باقی‌مانده است؛ رقابت‌هایی که برای اولین بار با حضور ۴۸ تیم و به میزبانی سه کشور آمریکای شمالی یعنی آمریکا، کانادا و مکزیک در ۱۶ شهر و با برگزاری ۱۰۴ مسابقه انجام خواهد شد.

۱۱ ژوئن ۲۰۲۶ با برگزاری دیدار افتتاحیه، جام‌جهانی ۲۰۲۶ رسما آغاز می‌شود و جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در فاصله ۲ سال تا سوت آغاز این مسابقات، نمی‌تواند هیجان خود را برای برگزاری این مسابقات که به گفته او «بزرگ‌ترین» رقابت خواهد بود، پنهان کند.

اینفانتینو  اعتراف کرد که درباره برگزاری بازی افتتاحیه در ورزشگاه «آزتک» در شهر مکزیکوسیتی مکزیک که نقطه عطفی در تاریخ خواهد بود، هیجان‌زده است.

جام جهانی ستاره‌ها را به این شهرها می‌برد

ورزشگاه آزتک در حالی میزبان افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۶ است که پیش از این میزبان ۲ بازی افتتاحیه جام‌ جهانی ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ بوده است.

فیفا همچنین تایید کرد که 9 شهر غیر از 16 شهر میزبان اکنون مکان‌های بالقوه کمپ‌های تیمی هستند که دامنه این مسابقات تاریخی را بیشتر گسترش می‌دهد. 

فیفا در بروشور آنلاین خود مکان‌هایی که 48 تیم شرکت کننده غیر از شهرهای میزبان می‌توانند در مرحله گروهی جام جهانی در آن استقرار پیدا کنند را معرفی کرده است.

9 شهر غیر از شهرهای میزبان در بروشور کمپ‌های پایه تیمی گنجانده شده است: چاتانوگا، سینسیناتی، گرین بی، وستفیلد، ایرواین، لوئیزویل، سنت لوئیس، سالت لیک سیتی و سن آنتونیو.

هیمو شیریگی، مدیر اجرایی جام جهانی، گفت: «حتی اگر شهری میزبان مسابقات نباشد تیم شرکت‌کننده که برای ماندن در آن شهر می‌آید یک پیوند شخصی قوی با مردم محلی ایجاد می‌کند. این باعث می شود که آنها مهمانان خود را به عنوان تیم دوم در طول مسابقات پذیرفته و در نتیجه افراد بیشتری را به جام جهانی فوتبال متصل کنند. فیفا ابراز علاقه از سایر شهرها و شهرستان‌های سه کشور میزبان را می‌پذیرد تا امکاناتی را به عنوان کمپ‌های پایه تیمی احتمالی برای مسابقات پیشنهاد دهد.»

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا