ورزش

جای خالی رییس فدراسیون سوارکاری در مسابقات کورس کشوری در اهواز

ایسنا/خوزستان یک پیشکسوت رشته سوارکاری در خوزستان با اشاره به کیفیت بالای مسابقات کورش کشور در اهواز، گفت: باتوجه به این‌که مسابقات کوروس در سطح خوبی برگزار می‌شود، حضور رییس فدراسیون الزامی است و جای خالی او در چهار هفته برگزار شده از این رقابت‌ها احساس می‌شود زیرا حضور او در استان و رایزنی با مسئولان خوزستان می‌تواند در احداث هر چه سریع‌تر پیست سوارکاری در اهواز تاثیر بسیاری داشته باشد.

سید هاشم سیدلطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کیفیت برگزاری مسابقات اسب‌دوانی کشور در اهواز، اظهارکرد: متاسفانه در یک دوره هشت ساله برگزاری مسابقات کورس کشوری در اهواز کنسل و تعطیل شده بود و استان خوزستان نیز جایگاه خود را در این رشته از دست داده بود و متاسفانه ضربه خوردیم اما از سال ۹۵ به بعد خوزستان مجددا در کورس یک شروع مجدد داشت اما بازهم مسابقات در شان خوزستان نبود ولی خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ مسابقات کورس کشوری در اهواز نسبت به دیگر استان‌ها واقعا به صورت نمونه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این رقابت‌ها در دوران ریاست آقای برون در هیات سوارکاری خوزستان از نظر نظم، تعدا شرکت‌کنندگان و حضور استان‌های دیگر در اهواز و میزبانی در شرایط بسیار خوبی است. خوشبختانه امسال نیروهای توانمندی در کمیته کورس هیات حضور دارند و اسپانسرهای قدرتمندی وارد کار شده‌اند و واقعا سطح کیفی کار افزایش پیدا کرده است و در چهار هفته سپری شده از این مسابقت آمار خوبی از شرکت‌کنندگان را داشته‌ایم. ضمن این که در مسابقات زیبایی که مدتی پیش در شوشتر برگزار شد نیز بالاترین ثبت‌نام از نظر اسب خالص ایرانی را داشتیم که اهمیت بالایی برای ما داشت.

مسئول کمیته پیشکسوتان هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به نبود یک میدان کورس در اختیار هیات، گفت: مشکل ما نداشتن یک میدان کورس در اهواز است که به صورت اختصاصی در اختیار هیات استان باشد و بتواند در این رشته سرمایه‌گذاری کند. هر ساله باید مکانی را از سازمان آب و برق اجاره کنیم و سپس سال آینده برای برگزاری رقابت‌ها در همین محل وقتی مجددا آن را اجاره می‌کنیم می بینیم که تمام امکانات سرمایه‌گذاری شده از بین رفته‌اند اما اگر مسئولان همت کنند و زمین در نظر گرفته شده برای احداث میدان کورس را هر چه سریع‌تری آماده کنند، مطمئنا حتی می‌توانیم مسابقات بین‌اللملی را هم میزبانی کنیم.

وی همچنین درخصوص عدم حضور رییس فدراسیون در چهار هفته برگزاری رقابت‌های کورس کشوری در اهواز، عنوان کرد: باتوجه به پرکار بودن فدراسیون، رییس فدراسیون وقت حضور در اهواز را نداشتند اما قول حضور در اهواز را داده است ولی باتوجه به این‌که مسابقات کوروس در سطح خوبی برگزار می‌شود و حضور او الزامی است، جای خالی رییس فدراسیون احساس می‌شود و باتوجه به این‌که خوزستان یکی از استان‌های مهم سوارکاری است او باید در اهواز حضور پیدا کند و مطمئنا حضور او در استان و رایزنی با مسئولان خوزستان می‌تواند در احداث هر چه سریع‌تر پیست سوارکاری در اهواز تاثیر بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا