ورزش

جراحی کتف در ایران سابقه خوبی ندارد/ ‏ به حسن یزدانی گفتم عمل نکن

دبیر در پاسخ به مهر:

رئیس فدراسیون کشتی در مورد حسن یزدانی و دلیل ضرورت جراحی او پیش از المپیک گفت: با توجه به سابقه جراحی کتف در ایران به او پیشنهادهایی دادم و در نهایت با درخواست خودش اقدام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم تقدیر از مدال آوران بازی‌های آسیایی که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، در مورد موضوعات مرتبط با کشتی توضیح داد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با حسن یزدانی و اینکه او در فاصله کوتاه تا المپیک جراحی شده است، چه ضمانتی برای بازگشت و آماده شدنش تا بازی‌ها وجود دارد، گفت: در ٢٠ سال گذشته هیچ پزشکی در ایران نتوانسته ورزشکاری را از کتف جراحی کرده و او را به شرایط آماده بازگرداند. جراحی‌ها برای زانو نتیجه بخشیده اما کتف نه.

وی ادامه داد: خود من در دوره‌ای که کشتی می‌گرفتم از کتف جراحی داشتم و این مشکل را درک می‌کنم.

دبیر با بیان اینکه در این مورد با حسن یزدانی صحبت کردم و گفتم که جراحی نکند، تصریح کرد: کتف یزدانی از دو جا پاره بود. واقعاً او در جهانی غیرت کرد و مبارزه داشت. برای بازی‌های آسیایی هم با تمایل خودش اعزام شد. حالا هم نیاز بود جراحی کُند و امیدوارم اولین ورزشکاری باشد که کتف عمل می کُند و خوب می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به این پرسش که بهتر نبود او را خارج از ایران جراحی می‌کردید، تاکید کرد: این پیشنهاد را دادم، زمانیکه من جراحی کردم فدراسیون هزینه‌ای نمی‌داد اما ما در فدراسیون جراحی هر کشتی‌گیری را در بیمارستان خصوصی انجام می‌دهیم، در نهایت حسن خودش خواست ایران جراحی کُند.

«گویا استخدام‌ها بانک و بهره‌مندی از پاداش انگیزه یزدانی برای حضور در بازی‌های آسیایی با کتف پاره بوده است»، دبیر در واکنش به این موضوع گفت: اینها را نگویید، یزدانی ۹ مدال جهتی و المپیک دارد، او با همین مدال می‌توانست استخدام شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا