ورزش

جنجالی‌های هفته| از تی شرت قلعه نویی و دادگاه جنجالی فوتبال تا استعفای یک رئیس و هو شدن پادشاه انگلیس


در اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش هم شاهد کنایه بازیکن اسبق تیم ملی به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بودیم و هم عکس یادگاری سرمربی تیم ملی با تی شرت لکه دار با رئیس فیفا و خبر تشکیل دادگاه جنجالی فوتبال که دوشنبه آینده در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را باهم مرور می کنیم:

متلک خداد عزیزی به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران از کسانی که اساسنامه انتخابات هیئت های استانی را در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نوشته اند انتقاد کرد و کلی کنایه به آنها زد و گفت: آنها تنها به این موضوع فکر کردند که فقط خودشان بمانند و بقیه پشت خط باشند.

وی افزود: باید کسانی که این اساسنامه ها و قوانین را به نگارش در آوردند، به عنوان نخبگان برجسته به سایر کشورها معرفی کرد، این افراد باید برای سازمان ملل قانون بنویسند! این قوانین طوری نوشته شده که فوتبالی ها در انتخابات هیئت های ورزشی شرکت نکنند، باید مراقب اعضای هیئت رئیسه بود تا در ایران بمانند، آنها قابلیت فرار مغزها را دارند و حیف است که فوتبال ما از این تفکر نوین بی بهره بماند!

هو شدن پادشاه انگلیس

شنبه و همزمان با برگزاری مراسم تاج‌گذاری «چارلز سوم» پادشاه بریتانیا، مقام‌های لیگ برتر انگلیس از باشگاه‌ها خواستند تا قبل از بازی‌ها، سرود ملی انگلیس که همان دعای سلامتی برای پادشاه است را در ورزشگاه‌ها زمزمه کنند.شبکه «اسکای اسپورت» خبر داده وقتی اولین کلمات از سرود ملی انگلیس در ورزشگاه آنفیلد پخش شد و بازیکنان لیورپول و برنتفورد در میانه میدان حلقه زده بودند، بیشتر هواداران مخالفت خود را با پخش این سرود اعلام کردند و در جایگاه «کاپ» که هواداران متعصب قرمزها در آن جای دارند هم شعار «لیورپول…لیورپول» شنیده شد.

هواداران لیورپول در بازی چهارشنبه شب مقابل فولام در لندن نیز اعتراض خود را به تاج‌گذاری چارلز سوم نشان دادند. آن‌ها در ماه می ۲۰۲۲ هم در زمان پخش سرود ملی انگلیس در فینال جام حذفی و مقابل دیدگان «پرنس ویلیام» شاهزاده ولز، دعای سلامتی ملکه را هو کردند. تصاویر منتشر شده از آنفیلد نیز نشان می‌دهد هواداران علاوه بر هو کردن سرود ملی انگلیس، دست‌نوشته‌هایی با عنوان «چارلز پادشاه من نیست» را با خود به ورزشگاه آورده‌اند. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم ویدئویی از بازیکنان تیم لیورپول را منتشر کرده‌اند که آن‌ها سرود ملی انگلیس را زمزمه نمی‌کنند.

جشن عروسی سردار آزمون بدون حضور عروس و داماد!

 پس از انتشار تصویر مراسم ازدواج مهاجم تیم ملی ایران، ویدویی از این مراسم نیز منتشر شده  که سردار آزمون و همسرش در جشن حضور ندارند و به صورت ارتباط ویدئویی در آن شرکت کرده‌اند! در واقع جشن عروسی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بدون حضور عروس و داماد برگزار شد.

این شاید یکی از کم نظیرترین مراسم عروسی در جهان باشد در گذشته یا عروس یا داماد در مراسم عروسی حضور داشتند و دیگری از طریق فضای مجازی در میهمانی شرکت می کرد اما آزمون مرزهای عروسی مجازی را هم جا به جا کرد. 

 هنجارشکنی در مسابقات شیراز و استعفای فدراسیون دوومیدانی

 پس از حاشیه آفرینی و هنجارشکنی تعدادی از افراد در مسابقات ماراتن استان فارس، هاشم صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش و جوانان کرد. در پی این کناره‌گیری، سید حمید سجادی با ارسال استعفای صیامی به معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و رئیس مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان دستور داد به جزئیات و عوامل دخیل اتفاق رخ داده در مسابقات استقامت فارس به سرعت رسیدگی شود.

ستاره والیبال برزیل در نقش یک تروریست!
والاس دسوزا در یک استوری اینستاگرامی سوال عجیبی را از دنبال کننده‌های خود مطرح کرد. جایی که این فوق ستاره برزیلی دنیای والیبال در حالی که یک اسلحه در دست داشت از دنبال کننده‌های خود سوال کرد که آیا حاضر هستند با این سلاح به رئیس جمهور برزیل شلیک کنند یا خیر؟!بعد از این اتفاق  باشگاه او یعنی ساداکروزیرو اعلام کرد که این پشت خط زن باتجربه تا اطلاع ثانوی محروم خواهد بود. تصمیمی که در ادامه توسط نهاد بالاتر یعنی کمیته المپیک برزیل نیز برای او در نظر گرفته شد.

این بدان معنا بود که والاس دسوزا دیگر نمی‌تواند در هیچ مسابقه‌ای که زیر مجموعه کمیته المپیک برزیل باشد حضور پیدا کند و علاوه بر این حتی حضور او در باشگاهش نیز با ابهام روبه‌رو است. چندی قبل کمیته اخلاق فدراسیون والیبال برزیل اعلام کرد که والاس دسوزا به دلیل این استوری یک سال از بازی‌های ملی و سه ماه از مسابقات باشگاهی محروم شده است. طی روزهای گذشته شوک به والاس کامل شد؛ جایی که اعلام شد این والیبالیست برزیلی پنج سال محروم شده است.

والاس در واکنش به این محرومیت عجیب گفت: “من کاملاً شگفت‌زده شدم. پنج سال زمان زیادی است. امروز من 35 ساله هستم، امسال 36 ساله خواهم شد. اگر واقعاً اتفاق بیفتد، از نظر تئوری همه چیز برای من تمام شده است. من عمیقاً از انجام این کار متاسفم. من مانند هر کس دیگری که ممکن است اشتباه کند، اشتباه کردم.” اما این پایان کار نبود و فدراسیون والیبال برزیل به دلیل اجازه دادن به بازی والاس، تعلیق شد. رئیس موقت فدراسیون رادامس لاتاری، به مدت یک سال محروم شد. همچنین بودجه دولتی و عمومی فدراسیون والیبال برزیل به مدت شش ماه قطع شد.

در نهایت والاس تاکید کرد که بازنشسته نخواهد شد و به دادگاه عالی ورزش (CAS) اعتراض خواهد  کرد. او گفت: “من بازی را متوقف نخواهم کرد. فکر می‌کنم هنوز فرصت بازی در خارج از برزیل را دارم، بنابراین متوقف نخواهم شد.

آنالیز جام جهانی و عکس های یادگاری با تی شرت لکه دار!

امیر قلعه نویی و میرشاد ماجدی برای شرکت در کلاس آنالیز جام جهانی در قطر حاضر شدند و خروجی حضور سرمربی و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عکس هایی بود که این دو نفر با مربیان مشهور جهان فوتبال گرفتند. تبادل نظر و دیدار با مربیان سطح اول جهان تجربه بسیار خوبی است اینکه ماجدی و قلعه نویی در کنار ونگر تماشاگر بازی آرسنال-نیوکاسل در دوحه بودند هم بسیار قابل توجه است اما عکس هایی که قلعه نویی با برخی چهره های مطرح گرفته بود از جمله عکس با اینفانتینو رئیس فیفا،  مورد انتقاد برخی قرار گرفت زیرا در عکس ها سرمربی تیم ملی با تی شرتی لکه دار حاضر شده بود.

منتقدین می گفتند بهتر بود سرمربی تیم ملی با تی شرت تیم ملی در کنار این مربیان عکس یادگاری می گرفت یا لباس رسمی  تری می پوشید که خوشبختانه قلعه نویی به این انتقادها واکنش نشان داد و یک عکس یادگاری با کت و شلوار با ونگر گرفت تا نشان بدهد او بسیار انتقاد پذیر است.

دوشنبه جنجالی فوتبال؛ دادگاه شکایت عزیزی خادم از هیات رئیسه

دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 قرار است جلسه دادگاه شکایت شهاب عزیزی خادم از هیات رئیسه برگزار شود. رئیس معزول فدراسیون فوتبال مدعی است که برکناری او غیرقانونی بوده و به همین دلیل هم به قوه قضائیه شکایت کرده است. طرفداران و مشاوران سابق عزیزی خادم در برخی رسانه ها مدعی شده اند احتمال دارد دادگاه رای به ابطال انتخابات شهریور 1401 بدهد! که اگر برفرض هم چنین اتفاقی رخ بدهد عزیزی خادم بازهم نمی تواند رئیس فدراسیون فوتبال شود زیرا او با رای کمیته اخلاق 2 سال محروم شده است!

در این صورت مشخص نیست رئیس فدراسیون فوتبال چه کسی خواهد شد از سویی دیگر گفته می شود بعید است دادگاه چنین رایی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال صادر کند زیرا در آنصورت حتی ممکن است با خطر تعلیق فدراسیون فوتبال از سوی فیفا مواجه شویم از سویی دیگر انتخابات شهریور پارسال به تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم رسیده است. با این حال دوشنبه می تواند روزی جنجالی در فوتبال نام بگیرد. 

رکورد منفی در لیگ جزیره؛ فقط 9 سرمربی صندلی خود را حفظ کردند!

زمانی در فوتبال ما گفته می‌شد مدیران باشگاه های عربی کم حوصله اند و خیلی سریع سرمربیان باشگاهی خود را تغییر می دهند اما در این فصل لیگ برتر انگلیس چنین ویژگی را پیدا کرده و از 20 تیم لیگ برتر فقط 9 باشگاه سرمربی خود را حفظ کرده اند که یک رکورد عجیب و منفی برای فوتبال باشگاهی انگلیس محسوب می شود. پس از اخراج گراهام پاتر و برندن راجرز از هدایت تیم‌های چلسی و لسترسیتی در روز یکشنبه، تیم‌های لیگ برتر انگلیس در این فصل یک رکورد از خود به جا گذاشتند و ۱۳ مربی را از هدایت تیم‌های خود برکنار کرده‌اند. از سوی دیگر، یورگن کلوپ سرمربی لیورپول با بیش از هفت سال حضور بر روی نیمکت هدایت قرمزهای آنفیلد، پرسابقه‌ترین سرمربی در میان همکاران خود در لیگ جزیره این فصل محسوب می‌شود.

پپ گواردیولا با حدود هفت سال، توماس فرانک سرمربی دانمارکی برنتفورد با حدود پنج سال و میکل آرتتا سرمربی آرسنال با بیش از سه سال پس از کلوپ قرار دارند. نکات جالب این است که چلسی در این فصل دو بار سرمربی خود را تغییر داده و روبرتو دی زربی، سرمربی ایتالیایی برایتون که در سپتامبر ۲۰۲۲ جایگزین پاتر شد، یازدهمین مربی باسابقه لیگ برتر امسال است.

اطمینان از قهرمان نشدن استقلال!

در حالیکه هنوز روی کاغذ استقلال یکی از سه شانس قهرمانی لیگ برتر در این فصل است اما بیژن طاهری سرپرست استقلال در برنامه فوتبال برتر شبکه سه دوشنبه شب اعلام کرد: «مطمئنم استقلال قهرمان لیگ نمی‌شود! هرچند روی کاغذ درصد کمی شانس داریم ولی مطمئنم سپاهان و پرسپولیس بازی‌هایشان را می‌برند و در لیگ اتفاقی برای استقلال نمی‌افتد. ما باید به فکر جام حذفی باشیم.» به این ترتیب بیژن خان آب پاکی را روی دست هواداران مشتاق استقلال ریخت و به نوعی پایان لیگ برتر را برای استقلال اعلام کرد، البته برخی معتقد هستند که این صحبت ها کنایه بوده است.

* معمای سرمربی تیم امید

تیم امید ایران در این دوره هم مثل ادوار گذشته دچار اختلاف همیشگی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک شده است و به همین دلیل هم هنوز سرمربی این تیم انتخاب نشده اما مثل همیشه بازی اسم و فامیل با نام مربیان وجود دارد و گزینه های متفاوتی نامشان مطرح شده از علی دایی و یحیی گل محمدی گرفته تا افشین قطبی، محمد ربیعی، مجتبی حسینی، مهدی تارتار و…  اما آنچه مسلم است اینکه قرار است تیم امید بعد از پایان لیگ برتر یعنی 28 اردیبهشت فعالیتش را به طور رسمی آغاز کند. با این حال مطرح شدن نام های مربیگری برای این تیم مثل سنگ بزرگ است که هیچ کدام شدنی نیست البته جز قطبی که هنوز نیامده وعده صعود به المپیک داده است!

آمار منفی رونالدو در عربستان

کریستیانو رونالدو در ۵ بازی گذشته تیم النصر تنها موفق به ثبت یک گل شده و آن‌ها در ۵ بازی قبلی فقط یک پیروزی کسب کرده‌اند! در واقع خرید رونالدو برای باشگاه النصر فقط از نظر تبلیغاتی بازتاب گسترده ای داشت اما از نظر فنی فعلا رونالدو نتوانسته انتظارات را برآورده کند.  این در حالی است که احتمال دارد لیونل مسی هم با قراردادی به مبلغ 800 میلیون یورو برای دو سال به تیم الهلال عربستان برود. 

اختلاس یک رئیس فدراسیون ورزشی!

برخی رسانه  ها خبر دادند، دادسرای فرهنگ و رسانه حکم کیفرخواستی برای یکی از روسای فدراسیون های ورزشی را به جرم اختلاس صادر کرده است.در کیفرخواست صادر شده، از ۱۱ مورد اتهامی ۸ مورد آن شامل اختلاس است و گفته می شود در حال حاضر وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به تعلیق یا ادامه فعالیت این رئیس فدراسیون تصمیم‌گیری کند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا