ورزش

جنجالی‌های هفته| از واردات خودروهای لاکچری توسط فوتبالیست‌ها و «بیرو تایم» تا کلاهبرداری علی کریمی از خواهرش


در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش جهان هم شاهد رونمایی از روشنفکر قلابی و کلاهبردار به نام علی کریمی بودیم و هم مسلمان شدن بسکتبالیست آمریکایی و ثبت زمانی در تیم ملی به نام « بیرو تایم».

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را مرور می‌کنیم:

* اولین برزیل سیاهپوش  تاریخ!

عادت کرده ایم تیم فوتبال برزیل  را با پیراهن زرد طلایی در میادین ببنیم اما این تیم برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبالش مقابل گینه با پیراهن های مشکی به میدان آمد 4 بر یک هم برنده شد، دلیل مشکی پوش شدن ستاره های برزیلی مبارزه با نژاد پرستی عنوان شد که دلیلش توهین نژاد پرستانه به یک ستاره برزیلی بود، اخیراً در جریان شکست یک بر صفر رئال مادرید مقابل والنسیا در هفته سی‌وپنجم لالیگای اسپانیا وینیسیوس جونیور ب  مورد هدف توهین‌های نژادی شدید از سوی هواداران حریف قرار گرفت.

اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد وینیسیوس جونیور به‌عنوان رئیس کمیته تازه‌ تأسیس مبارزه با نژادپرستی فیفا انتخاب شده است.

* سرمربیان همه فن حریف فوتبال!

برخی از مربیان فوتبال در روزهای اخیر نشان دادند که فقط در مستطیل سبز و امور فنی تبحر ندارند بلکه مهارت های دیگری مثل مدیریت در فوتبال را هم دارند. سال گذشته رسول خطیبی مدیرعامل باشگاه مس سونگون ورزقان شد و امسال بعد از سقوط تیم مس کرمان به لیگ یک هوس کرد دوباره سرمربی شود! به این ترتیب خطیبی از مدیرعاملی باشگاه مس ورزقان استعفا کرد و سرمربی شد!

از سویی دیگر فراز کمالوند سرمربی سابق تیم های تراکتور تبریز، ماشین سازی تبریز، نفت آبادان، خیبر خرم آباد و… یکباره هوس کرد مدیرعامل شود و به این ترتیب او مدیرعامل باشگاه خیبر خرم آباد شد یعنی همان باشگاهی که فصل گذشته سرمربی آن بود. البته کمالوند در امر مدیریت کار جالبی کرد ابتدا ابراهیم اشکش را سرمربی تیم کرد و بعد از چند روز نیمکت مربیگری را به رضا مهاجری سپرد!

* بسکتبالیست آمریکایی در فلسطین مسلمان شد

احمد یونگ بسکتبالیست آمریکایی که در تیم جوانان قلندیا بازی می‌کند، مسلمان شد. این بسکتبالیست آمریکایی تاکید کرد که در ماه رمضان چیزهای زیادی در مورد اسلام یاد گرفتم و مردم فلسطین مردمی مهمان‌نواز هستند و آغوش خود را به روی من گشودند و این برای من بسیار خوشایند است.

* استارت نکونام با محرومیت استقلال

دربی 101  که فینال جام حذفی بین دو تیم  پرسپولیس و استقلال  بود هنوز هم خبرساز است! کمیته انضباطی این هفته اعلام کرد باشگاه استقلال به دلیل داشتن ۷ بازیکن اخطاری، نقض اصول کلی رفتار توسط کادر فنی، توهین، پرتاب اشیا، نارنجک و انداختن لیزر و پرتاب سنگ که منتهی به مصدومیت فیلمبردار صدا و سیما توسط تماشاگرانش شد، به یک میلیارد ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقات جام حذفی فصل آتی محکوم شد.

باشگاه پرسپولیس نیز به دلیل داشتن ۹بازیکن اخطاری،توهین، پرتاب اشیا توسط تماشاگرانش باید ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

به این ترتیب جواد نکونام فصل آینده جام حذفی را با محرومیت خانگی استقلال از حضور تماشاگرانش آغاز خواهد کرد مگر اینکه کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال در این رای تجدید نظر کنند تا نکونام چوب اتفاقات فصل گذشته و فینال قبلی جام حذفی را نخورند.

* کلاهبرداری ۷۷۰ میلیارد تومنی علی کریمی از خواهرش و آروغ روشنفکری! 

خانواده برای تمامی ایرانیان قداست و حرمت دارد و  ایرانی ها برای حفظ خانواده خود تا پای جان مبارزه می کنند و برای همین وقتی در دوران دفاع مقدس دشمن خارجی به کشورمان حمله کرد تمامی ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی که بود برای حفظ کشور به میدان آمدند تا از خانواده خود و این مرز و بوم دفاع کنند اما برخی مدعیان دروغین آزادی و حمایت از زنان نشان دادند که تمامی شعارهایشان توخالی است. علی کریمی فوتبالیست سابق و مشهور یکی از شاخص ترین هایشان بود. این هفته افشا شد که او قبل از اینکه سر مردم ایران کلاه بگذارد و خود را مدعی دروغین آزادی بنامد سرخواهرش را کلاه گذاشت و از دسته چک های او 770 میلیارد تومان هزینه کرد!

لیلا کریمی خواهر علی کریمی، در ملاقات با دادستان گفت، چندین‌بار با مقامات قضایی مکاتبه داشته و شرایط نامساعدی که برادرش برای وی ایجاد کرده و منجر به زندانی شدن وی شده را توضیح داده. 

علی کریمی برادر لیلا!  ۵۰ تا چک سفید از خواهرش گرفته و ۷۷۰ میلیاردش برگشت خورده! خواهرش رفته زندان خودش هم رفته آنسوی آب ها مشغول آب پرتقال خوردن و آروغ روشنفکری زدن است! کم کم داره ابعاد جدیدی از ذات اصلی آقای جادوگر! مشخص می شود. 

* ملی‌پوشان فوتبال خودروهای لاکچری وارد کردند

حواله واردات خودرو یکی از پاداش هایی بود که بعد از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده بود. مطابق این مجوز هر بازیکن تیم ملی و البته برخی همراهان کاروان اجازه داشتند به انتخاب خودشان یک دستگاه اتومبیل وارد کنند. حالا از بوشهر خبر رسیده اتومبیل های پنج بازیکن سرشناس تیم ملی ایران وارد گمرک این شهر شده است.

مطابق سندی که به دست رسانه طرفداری رسید پیام نیازمند، علی قلی زاده و احمد نوراللهی پورشه ماکان وارد کردند. مهدی ترابی با مجوز خود اقدام به واردات یک خودرو مازراتی کرده و سردار آزمون هم رنجرور ولار وارد کشور کرده است. بقیه بازیکنان تیم ملی هم این اجازه را دارند که هر کدام با استفاده از مجوز واردات حواله خودرو یک دستگاه اتومبیل وارد کشور کنند.

*  درگیری علیرضا دبیر با کمیته ملی المپیک

علیرضا دبیر در مجمع عمومی فدراسیون کشتی که روز شنبه ۲۷ خرداد ماه برگزار شد، عنوان کرد که به دلیل عدم حمایت مالی از سوی کمیته ملی المپیک، این رشته با تیم‌های دوم و سومش در بازی‌های آسیایی شرکت خواهد کرد زیرا «چهارماه از سال گذشته و کمیته ملی المپیک فقط 3 میلیارد تومان به ما داده است. که این یک دهم از بودجه کشتی از کمیته ملی المپیک است. در واقع رئیس فدراسیون کشتی از پرداخت نشدن بودجه ناراحت بود و تهدید کرد که قهرمانانش را به بازی های آسیایی اعزام نمی کند! 

کمیته ملی المپیک هم در این خصوص جواب رئیس فدراسیون کشتی را داد و در اطلاعیه ای نوشت: در این زمینه باید متذکر شد که کمیته ملی المپیک در سال 1401 مبلغ 16 میلیارد و 269 میلیون تومان به فدراسیون کشتی کمک نموده  که 800 میلیون تومان آن مربوط به بورسیه ورزشکاران المپیکی بوده است و در 3 ماهۀ اول سال جاری نیز تاکنون مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به این فدراسیون واریزی داشته و نیز مبلغ 245 میلیون تومان هم برای بورسیۀ ورزشکاران المپیکی به آن فدراسیون پرداختی داشته است.

همچنین کمیته ملی المپیک برای اعتبارات سال 1402 مبلغ 23 میلیارد تومان برای آن فدراسیون در جدول توزیع اعتبارات بودجه توسط هیات اجرایی مصوب نموده است و در صورت لزوم مساعدتهای بیشتری هم انجام خواهد شد.

* « بیرو تایم»! در تیم ملی

علیرضا بیرانوند یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال کشورمان است، بیرانوند هرچقدر در فوتبال باشگاهی خوش اقبال است در تیم ملی با بدشانسی مواجه می شود. در جام جهانی قطر 2022 او در دقیقه 8 مسابقه با مجید حسینی مدافع تیم ملی برخورد شدیدی داشت و از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی شدید شد! کی روش هم در نهایت به اجبار او را از زمین بیرون کشید و حسین حسینی را جایگزینش کرد. البته استرس های جام جهانی قابل توجیه است اما اینکه بیرانوند در جام کافا هم در دقیقه 6 مسابقه به دلیل برخورد با سعید عزت الهی دچار مصدومیت شدید می شود دیگر نمی توان چیزی جز بدشانسی نامید! او در فینال کافا مقابل ازبکستان هم مجبور به تعویض شد و جای خود را به پیام نیازمند داد.

به این ترتیب باید دقایق 6 تا 8 را «بیرو تایم» نامید! دقایق هراس انگیز برای علیرضا بیرانوند و دیگر بازیکنان تیم ملی که ممکن است بیرو با خروج خود هم باعث مصدومیت خودش شود و هم یکی از بازیکنان تیم ملی را مصدوم کند!

* کنعانی زادگان همان همیشگی!

حسین کنعانی زادگان از نظر فنی یکی از مدافعان خوب فوتبالمان است اما هرچقدر او در زمین دفع توپ و دفاع و سرزنی مهارت دارد دو برابرش در حاشیه سازی توانمند است! هنوز شاهکار بازی با ژاپن در جام ملت های قبل را به یاد داریم که دنبال داور دوید تا اعتراض کند و ژاپنی ها هم به ما گل زدند! اکنون او در فینال جام کافا نشان داد که همان همیشگی است!  پرتلاش و دونده و البته حاشیه ساز در میدان! او در دقیقه 90 با یک اعتراض بی دلیل به داور کارت زرد  دوم را از داور گرفت و اخراج شد و بازی را هم به جنجال و درگیری کشاند!

کاش مربیان تیم ملی این مدافع را توجیه کنند تا بتواند از توانمندی هایش برای کمک به تیم بیشتر استفاده کند. ماجراهای او و اتوبوس تیم ملی را هم که نمی شود فراموش کرد و حتی دوباره بازنویسی کرد!

* از درگیری فوتبالیست سابق تا تهدید توسط رئیس فدراسیون در انتخابی تیم ملی ووشو در زاهدان

احسان ده پهلوان سنگربان اسبق تیم پاس همدان در لیگ برتر فوتبال و پدر کیانا و کمند ده پهلوان از سانداکاران رشته ووشو است.وی همراه با تیم ساندای استان همدان راهی زاهدان شده است تا کنار فرزندان و همسر خود در مسابقات ووشوی قهرمانی کشور حضور داشته باشد. 

همسر احسان ده پهلوان که به عنوان سرپرست تیم استان همدان در این رقابت ها حضور داشته در فینال مسابقات کمند ده پهلوان به نحوه قضاوت داوران اعتراض می‌کند. روند اعتراض وی باعث می شود که کار به بحث و جدل کشیده شود و در نهایت با تصمیم داوران و مسوولان برگزاری مسابقات همسر و فرزندان ده پهلوان از سالن مسابقات اخراج می‌شوند.

در نهایت ده پهلوان که بیرون از سالن مسابقات حضور داشته پس از مطلع شدن از موضوع به نحوه قضاوت داوران اعتراض می‌کند که در نهایت دومین دختر وی نیز یعنی کیانا  از سالن مسابقات اخراج می‌شود. 

وی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که موضوع اخراج دختران و همسر شما از سالن مسابقات چه بوده گفت: بنده دروازه بان تیم پاس همدان در لیگ برتر فوتبال بودم و چندین سال هم در رشته ساندا فعالیت کرده ام. ما یک تیم از استان همدان را همراه با همسرم به زاهدان اعزام کردیم تا نفرات اعزامی در مسابقات قهرمانی کشور دختران حضور داشته باشند. متاسفانه در فینال مسابقات داوران حق کمند را پایمال کردند و همسرم به نحوه قضاوت داوران اعتراض کرده و در نهایت وس از کتک زدن دخترم و همسرم آنها را از سالن مسابقات اخراج کردند. بعد از آن کیانا هم که در فینال حضور داشته او را نیز اخراج کردند. بنده وقتی به این اتفاق واکنش نشان دادم و اعتراض کردم با من نیز برخورد شد و حتی رئیس فدراسیون بنده را تهدید کرده که ما را از ووشو برای همیشه حذف خواهد کرد.

ده پهلوان در ادامه گفت: پس از درگیری که به وجود آمد مسولان برگزاری مسابقات دستور دادند ما را از هتل بیرون کنند، بنده همراه دختران و همسرم تا نیمه های شب در زاهدان به دنبال پیدا کردن هتل بودیم!

سال گذشته نیز در چارچوب این مسابقات درگیری بین خانواده ده پهلوان با مسئولان برگزاری مسابقات به وجود آمده بود که  جنجال بسیار زیادی به پا شد و محرومیت هایی نیز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون ووشو برای خواهران ده پهلوان و احسان ده پهلوان در نظر گرفته شده بود.

بعد از این اتفاق هم فدراسیون ووشو بیانیه ای منتشر کرد و نوشت: متاسفانه این فرد خاطی احسان ده پهلوان پیش‎تر در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی دختران سال گذشته (۱۴۰۱) که در محل آکادمی ملی ووشو برگزار شد بود، چنین اقدامی را تکرار کرده بود که پس از اظهار ندامت و پشیمانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به مدت ۳ سال از حضور در ورزشگاه و کلیه فعالیت‌های مرتبط با ووشو و جبران کلیه خسارات وارد شده محروم شده بود.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا