ورزش

جنگ بر سر تاج پادشاهی پرتاب دیسک در غیاب حدادی

جوان های تازه وارد با عملکردی خیره کننده؛

فینال ماده پرتاب دیسک رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان در اورگن آمریکا صبح فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که 31 نفر از پرتابگران جهان جواز حضور در ماده پرتاب دیسک رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان در ایالات متحده را به دست آورده بودند اما تنها 30 نفر از آنها در ورزشگاه هیوارد فیلد حاضر شده و دیسک خود را پرتاب کردند و آن یک نفر غایب نیز کسی نبود جز احسان حدادی؛ نایب قهرمان المپیک لندن که برخلاف دیگر نماینده ایران یعنی مهدی پیرجهان که به علت عدم صدور ویزا از شرکت در این مسابقات بازماند، هیچ مشکلی از این بابت نداشت و تا همین چند هفته پیش نیز در آمریکا حضور داشت اما به دلایلی که احتمالاً یکی از آنها نداشتن آمادگی لازم و پایین بودن رکوردها باشد، قید حضور در این رقابت ها را زد.
در غیاب احسان حدادی، بهترین رکوردهای مرحله مقدماتی را دو جوان 19 و 23 ساله به ثبت رساندند. میکولاس آلکنا لیتوانیایی و فرزند ویرجیلیوس آلکنا که خود دوبار در این رقابت ها قهرمان شده بود، بهترین پرتاب مرحله مقدماتی را به نام خود ثبت کرد. این پرتابگر جوان که هنوز 2 ماه تا رسیدن به 20 سالگی زمان دارد، سال گذشته قهرمان زیر 20 سال جهان شد و تا شکستن رکورد جوانان دنیا نیز کمتر از نیم متر فاصله داشت. او که در این یک سال پیشرفت خیره کننده ای داشته و تنها 20 سانتی متر تا رسیدن به حدنصاب 70 متر فاصله دارد، با پرتابی به مسافت 68 متر و 91 سانتی متر به عنوان نفر اول راهی فینال شده است. دیگر جوان حاضر در آوردگاه یوجین، کریستین چخ اسلوونیایی است که با حد نصاب 68 متر و 23 سانتی متر رتبه دوم مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد. این پرتابگر 23 ساله که در المپیک توکیو به مقام پنجم رسید، از آغاز سال جاری زیر نظر گرد کانتر تمرین می کند و دو ماه پیش توانست رکورد خارق العاده 71 متر و 27 سانتی متر را به ثبت برساند تا خود را در میان 10 پرتابگر برتر تاریخ قرار دهد و امید زیادی داشته باشد که با قهرمانی در یوجین تبدیل به جوان ترین قهرمان پرتاب دیسک جهان شود.


در فهرست ورزشکاران حاضر در فینال این ماده نام هر سه مدال آور المپیک توکیو نیز دیده می شود. دنیل استال سوئدی که در توکیو به مدال طلا رسید، با رکورد 47. 71 متر بهترین پرتاب سال جاری را به خود اختصاص داده تا برای نخستین بار از سال 2008، دو نفر در یک سال پرتابی بالای 71 متر داشته باشند. مدافع عنوان قهرمانی که یک نقره جهان را هم در کارنامه دارد، با پرتابی به طول 65 متر و 95 سانتی متر و به عنوان نفر هفتم راهی فینال شده است. نفرات دوم و سوم توکیو اما با عبور از 66 متر به طور مستقیم راهی فینال شدند. سیمون پترسون سوئدی بهترین حدنصاب امسال خود را ثبت کرد تا سومین نفری باشد که بالای 68 متر پرتاب می کند و لوکاس وایس هایدینگر اتریشی نیز با رکورد 51. 66 متر مرحله مقدماتی را به پایان رساند.
رقابت فینال آماده از حدود ساعت 6 صبح فردا برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این پرتابگران تاج پادشاهی را بر سر خواهند گذاشت.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا