ورزش

حبیبی: چرا قایدی از لیست تیم ملی خط خورد؟/ باید در جام جهانی آبرو بخریم

یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تاکتیک کارلوس کی‌روش در تیم ملی تنها دفاع کردن است و این مساله آسیب‌های فنی قابل توجهی به تیم می‌زند.

گودرز حبیبی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لیست تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی اتریش اظهار کرد: به نظر من آوردن آقای کی‌روش اشتباه بود و اسکوچیچ هم برای تیم ملی زحمت کشیده بود و تیم را به جام جهانی آورده بود و درست نبود تغییرات به این شکل رخ دهد. کی‌روش که مدتی در فوتبال ایران نبود، از کجا می‌تواند تشخیص دهد کدام بازیکن در لیست تیم ملی باید حضور داشته باشد؟ من اسامی را در لیست تیم ملی نگاه کردم و به این نتیجه رسیدم که جز آبروریزی، هیچ اتفاقی رقم نخواهد خورد. ما در لیست تیم ملی مدافع برجسته‌ای نداریم.
او با انتقاد از لیست تیم ملی فوتبال ایران گفت: سوال من این است که چرا مهدی قایدی را خط زده است؟ قایدی و چند بازیکن دیگر تیم ملی حق‌شان بود که در لیست تیم ملی حضور داشته باشند. فکر می‌کنم در خط دفاع و خط هافبک مشکلات زیادی داریم.
حبیبی با اشاره به سیستم دفاعی کارلوس کی‌روش و وجود برخی مشکلات در این سیستم خاطرنشان کرد: من هیچ امیدی به تیم ملی ندارم. تنها یک پولی به کی‌روش می‌دهند و تمام می‌شود. چهار تیم از قاره آسیا به مسابقات جام جهانی می‌رود و ما باید در جام جهانی آبرو بخریم. اینکه به طور کلی بخواهیم فقط دفاع کنیم که فوتبال نمی‌شود. در کجای دنیا ۱۱ بازیکن دفاع می‌کنند؟ من مشکلی با درست دفاع کردن ندارم اما نباید به این شکل دفاع شود. اگر تاکتیک دفاع – ضدحمله وجود داشت، من مشکلی نداشتم اما من این تاکتیک را در کی‌روش ندیدم. اگر کی‌روش توانست این کار را انجام دهد، می‌توان گفت او مربی خوبی است.  
این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با انتقاد از عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنانی که دخالت می‌کنند و مربی را عوض می‌کنند، در زمین هم برای خودشان بازی می‌کنند و کاری به تیم ندارند و تنها کار خود را پیش می‌برند و باعث چنین وضعیت ناامیدکننده‌ای می‌شوند.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا