ورزش

حسین فرکی: برای احیای پاس آمده ایم

این باشگاه و خواب و خوراک را از ما گرفتند

پیشکسوت فوتبال پاس با حضور در جمع هم تیمی های سابقش خود ار حسرت ها و از عزم و اراده اش برای بازگرداندن این تیم به سطح اول فوتبال کشور سخن گفت.

به گزارش ورزش سه، هیچ فرد فوتبالی در ایران نیست اسم باشگاه های بزرگ کشور در مسیر تولید بازیکن و پرورش مربی را نداند.
اگر از پیشکسوتان بپرسید دوست داشتید کدام تیم ها در لیگ برتر بیست و سوم حاضر می شدند قطعا به اسمهایی مثل شاهین، دارایی، پاس، راه آهن و بانک ملی اشاره می‎کنند.

باشگاه پاس تهران یکی از آخرین بازمانده های فوتبال تهران بود که بازیکنان و مربیان بزرگی را معرفی کرد اما با تصمیمات خلق الساعه نه تنها از جمع بزرگان فاصله گرفت بلکه دیگر هیچ اسم و رسمی از آن باقی نماند.همین امر موجب شد تا پیشکسوتان این باشگاه بار دیگر برای احیای پاس دور هم جمع شوند و تصمیمات رسمی با ایجاد هیأت مدیره برای بازگشت پاس به عرصه فوتبال باشگاهی کشور بگیرند.

حسین فرکی سرمربی پیشین تیم های ملی در رده های مختلف و باشگاه هایی نظیر فولاد، سپاهان، نفت، سایپا و پیکان در خصوص دورهمی پیشکسوتان پاس سفره دل خودش را درباره این باشگاه باز کرد و گفت: از نگاه من ۷۰ سال پیش ( سال ۱۳۳۲) این باشگاه تاسیس شد با حضور خیلی از شما پیشکسوتان  که بخش عظیمی در اینجاد حضور دارید و گروهی هم سفر کرده به آسمان هستند. در واقع اینجا خانه ما بوده که شما بنا کردید و در این خانه زندگی ورزشی آغاز شد و در این خانه کنار هم هویت و اعتبار ورزشی و اجتماعی پیدا کردیم و چه روزها در این خانه تلاش کردیم و خاطره ساختیم تا رسیدیم به اینجا که در بین راه بعد از ۲۵ سال رسیدیم به سال ۵۶ و ۵۷ یعنی شروع انقلاب و شروع جنگ و پایه های خانواده لرزید و در این مقطع خانه از دست ما خارج شد و مسیرش تغییر کرد و ما شدیم مستاجر آن خانه که دیگر اختیارش دست ما نبود. خانه ای که برای آن بسیار زحمت کشیده بودیم ولی ما قانع بودیم که هنوز در کنار خانه هستیم و گاهی  به داخل خانه سرک میکشیم تا بگوییم که ما هستیم و هنوز هویت داریم، هنوز هم سپاسگزار این اعتبار باقیمانده خودمان که در این خانواده بدست آوردیم  هستیم.

1918329

فرکی ادامه داد: ناگهان طوفان رسید و بعد از ۳۹ سال با همین شرایط از سال ۵۶ تا سال ۸۶ این خانواده را از ما گرفتند تا همه چیزمان را بگیرند و معامله کنند که کردند. ما هم حسرت برگشت دوباره خوردیم، ما خدمتگذار مملکت بودیم.

فرکی درباره احیای پاس توسط او و سایر بزرگان این باشگاه تاکید کرد: امروز یک استارتی خورده شد و دوستان دلسوز ایشان و علاقمند به پاس در بخش خصوصی و اقتصادی و سرمایه گذاری در این مسیر و استفاده از برندگان در سطح متوسط فوتبال یعنی لیگ دو اقدام به سرمایه گذاری و احیای مجدد پاس در تهران کردیم، دقت کنید لیگ دو کشور نه لیگ برتر!

فرکی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر عضو هیئت مدیره هستم و حتی بالاترین عضو هیئت مدیره که این عزیزان رای دادند اما من دنبال پست و مقام و جایگاه نیستم و همیشه در کنار شما هستم. و بخشی از اهداف ما بدین شرح می باشد:

۱-تشکیل هیئت امنا با حضور شما و اشخاص مطرح و بزرگان ورزشی
۲-تشکیل کانون هواداری با کمک شما
۳-تشکیل کمیته پیشکسوتان  با کمک شما
۴-برگزاری جشن ۷۰ سالگی پاس و تجلیل از بزرگان پاس
۵-افتتاح دفتر باشگاه پاس، استفاده کردن از نفراتی که در پاس بودن اولویت است، بنا به شرایط و فضای موجود.

در این مسیر هیچ جنگ  و دعوائی هم با کسی نمی خواهیم داشته باشیم،باید در این مسیر  فرهنگ  و مکتب پاس نهادینه شود. احترام به بزرگتر، نظم و انضباط، اخلاق و ترویج اخلاقمداری هدف ماست و باید باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا