ورزش

حق با آنچلوتی بود، ستاره اسپانیا مدیون کارلتو!

وقتی روئیز شاگرد مربی رئال شد

فابین روئیز دیشب ستاره اسپانیا برابر کرواسی بود و حالا مشخص شده چرا آنچلوتی او را به ناپولی برد و اینکه قصد داشت برای رئال نیز جذبش کند.

به گزارش “ورزش سه”، در سال 2019، تیم زیر 21 سال اسپانیا به مربیگری لوئیس دلا فوئنته، قهرمان اروپا در ایتالیا شد. مربی وقت لاروخیتا از فابین روئیز در خط میانی استفاده کرد و این بهترین پست برای او بود.

فابین مقابل لهستان در دور گروهی گلزنی کرد، در برد 4-1 برابر فرانسه در نیمه نهایی یک پاس گل داد و در فینال مقابل آلمان یک گل زد و یک پاس گل داد. او در یورو جوانان ستاره بود و دیروز در یورو 2024 برابر کرواسی نیز از ستاره‌های اسپانیا لقب گرفت و گل دوم تیمش را زد.

حق با آنچلوتی بود، ستاره اسپانیا مدیون کارلتو!

بدون شک در آن زمان سرمربی اسپانیا می‌دانست که جواهری در دست دارد. در سال 2018 فابین روئیز در فوتبال ملی تا حدودی ناشناخته بود. او برای بتیس بازی می‌کرد و سپس به ناپولی و پی اس جی رفت.

در مسیر فوتبالی روئیز، بدون شک کارلو آنچلوتی هم نقش مهمی داشته است. این مربی ایتالیایی زمانی که در فصل 19-2018 هدایت ناپولی را برعهده گرفت، به عنوان اولین گزینه روی خرید روئیز اصرار کرد. در نهایت نیز ناپولی با 30 میلیون یورو توانست روئیز را بخرد.

کارلتو در آن زمان ارزش‌های روئیز را درک کرده بود و سپس در سال 2021 که به نیمکت رئال رسید، بار دیگر برای جذب او اقدام کرد ولی قیمت بالا مانع شد. روئیز که در دوران لوئیس انریکه معمولا به تیم ملی دعوت نمی‌شد، حالا ستاره لاروخاست. او فوتبالش را بیش از همه به دلافوئنته و آنچلوتی مدیون است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا