ورزش

حمایت از وینیسیوس علیه نژادپرستی: این بازی را متوقف کنید!

پس از اینکه ستاره رئال مادرید بار دیگر در لالیگا مورد آزار قرار گرفت، فوتبال و فراتر از آن خواستار اقدام علیه نژادپرستی شدند.


به گزارش ایلنا، وینیسیوس جونیور، مهاجم ملی پوش 22 ساله برزیلی روز یکشنبه در جریان شکست 1-0 رئال مادرید مقابل والنسیا مورد توهین قرار گرفت و سپس از بازی اخراج شد.

وینیسیوس پس از آن بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که لالیگا “متعلق به نژادپرستان است” و چندین بازیکن برزیلی گذشته و حال حمایت خود را از این بازیکن نشان دادند.

رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس سران گروه 7 در هیروشیما، ژاپن، این اتفاق استفاده را محکوم کرد:”او مورد حمله قرار گرفت. او را “میمون” می نامیدند.”

وینیسیوس بارها در لالیگا مورد توهین قرار گرفته و آخرین حادثه در ورزشگاه خانگی والنسیا زمانی رخ داد که مورد آزار نژادپرستانه یک هوادار از تیم حریف قرار گرفت.

وینیسیوس پشت دروازه مقابل هواداران ایستاد و به فردی که توهین کرده بود اشاره کرد. بازی در نیمه دوم به همین دلیل چند دقیقه به تعویق افتاد.

ریکاردو د بورگوس بنگوئتسیا، داور بازی، با مقامات استادیوم صحبت کرد و آن‌ها اعلامیه‌ای دادند و خواستار توقف توهین‌های نژادپرستانه قبل از شروع بازی شدند. این ماجرا 10 دقیقه طول کشید.

داور در گزارش خود پس از بازی نوشت که یکی از هواداران بر سر بازیکن فریاد زد:”میمون، میمون.”

وینیسیوس در پایان بازی به دلیل ضربه زدن به هوگو دورو در یک درگیری در وقت اضافه اخراج شد و والنسیا با گل نیمه اول دیگو لوپز مقابل رئال مادرید به پیروزی رسید.

وینیسیوس زمین را ترک کرد و با دستانش به نشانه سقوط والنسیا به لیگ دسته دوم اسپانیا اشاره کرد.

آنچلوتی می‌گوید بازی را متوقف کنید

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید گفت فوتبال اسپانیا باید برای متوقف کردن مسابقات آماده باشد:”لیگ اسپانیا مشکل دارد و وینیسیوس مشکل نیست. او یک قربانی است. یک مشکل بسیار جدی وجود دارد. این واقعیت که من به خاطر فضای نژادپرستانه به حذف او فکر کردم، به نظرم خوب نیست. آنچه امروز اتفاق افتاده قبلاً نیز اتفاق افتاده، اما نه به این صورت، غیرقابل قبول است.”

وینیسیوس در این فصل در چندین استادیوم اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته و عروسکی با عکس او توسط هواداران اتلتیکو مادرید از روی پلی در پایتخت اسپانیا آویزان شد.

لالیگا چندین مرتبه در این فصل شکایت‌های حقوقی را به مقامات اسپانیایی ارسال کرده و این نهاد با اتفاق جدید متعهد شد که پس از بررسی دوباره این کار را انجام دهد.

با این حال، آنچلوتی گفت که این کمکی نمی‌کند:”چه اتفاقی افتاده است؟ گزارش‌ها ارسال شده و اصلاً چیزی از آن به دست نیامده است. راه حل این است که بازی را متوقف کنیم.”

وینیسیوس در اینستاگرام نوشت که اسپانیا در برزیل خود به عنوان “کشور نژادپرستان” تلقی می‌شود:”جایزه نژادپرستان امروز این است که مرا اخراج کردند. این فوتبال نیست، لالیگا است. لیگی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو (رونالدو) و مسی تعلق داشت، اکنون متعلق به نژادپرستان است.”

لالیگا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه هستند و اگر جنایت نفرت پراکنی صورت گرفته باشد، اقدام قانونی انجام خواهد داد. آن‌ها همچنین گفتند که در موارد قبلی نژادپرستی علیه وینیسیوس “پیشگیر” بوده‌اند و 9 شکایت را به مقامات مربوطه و دادستان‌ها ارسال کرده‌اند.

 “عشق و حمایت”

وینیسیوس حمایت گسترده‌ای دریافت کرده است.

تیبو کورتوا دروازه‌بان مادرید گفت که پس از حدود 20 دقیقه فریاد نژادپرستانه را شنیده و گفت که اگر این بازیکن برزیلی بازی را متوقف می‌کرد با وینیسیوس از زمین خارج می‌شد.

کورتوا به موویستار گفت:”اگر وینی می‌خواهد به بازی ادامه دهد، ما به بازی ادامه می‌دهیم، اما اگر وینی بگوید دیگر بازی نمی‌کند، من زمین را همراه او ترک می‌کنم زیرا نمی‌توانیم این چیزها را تحمل کنیم.”

ریو فردیناند، مدافع سابق تیم ملی انگلیس گفت که وینیسیوس نیاز به محافظت بیشتری از سوی مقامات فوتبال اسپانیا دارد. او در اینستاگرام نوشت:”دردناک است، انزجار را می‌بینم، می‌بینم که او به کمک نیاز دارد.”

 خشم بسیاری در برزیل علیه این اتفاق وجود داشت. لولا، رئیس جمهور برزیل از فیفا و لالیگا خواست “اقدامات جدی” اتخاذ کنند. او در ژاپن گفت:”بی انصافی است که به یک بچه مظلوم که در زندگی آنقدر خوب عمل کرده است، که ممکن است در راه تبدیل شدن به بهترین بازیکن در جهان باشد – او مطمئنا بهترین در رئال مادرید است – در هر استادیومی که در آن بازی می‌کند، توهین شود.”

ادنالدو رودریگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل در توییتر خود نوشت:”وینی جونیور، شما از عشق و حمایت ما و همه برزیلی‌ها برخوردارید.”

ریچارلیسون بازیکن ملی پوش برزیلی، رونالدو اسطوره بازنشسته و ژیلبرتو گیل، چهره مطرح موسیقی از جمله کسانی بودند که رفتار نژادپرستانه علیه وینیسیوس را محکوم کردند.

رونالدو 46 ساله در اینستاگرام نوشت:” یک قسمت دیگر از نژادپرستی در لالیگا و بار دیگر وینی جونیور قربانی می‌شود. این ماجرا چقدر طول خواهد کشید؟”


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا