ورزش

خاطره‌ انگیزترین سیلی تاریخ شهرآورد پایتخت

روزی که اصلی در تاریخ ثبت شد!

۵۴ سال از رفتار عجیب عزیز اصلی سنگربان پرسپولیس در جریان شهرآورد پایتخت گذشت.

به گزارش ورزش سه، گلر اسبق تیم ملی که در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، رزمی و کشتی کچ نیز سابقهٔ کوتاهی داشت و لئو یاشین، دروازه‌بان روس را الگوی خود می‌دانست، یکی از بازیکنان خشنی بود که بسیاری در آن زمان از او هراس داشتند، هرچند او معتقد بود به هیچ‌وجه خشن نیست و با چاقو به میدان نمی‌رود!
در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۴۸ چهارمین دربی پایتخت در شرایطی در ورزشگاه شیرودی برگزار شد که این بازی ناتمام ماند و نقش اول درگیری‌های این دیدار عزیز اصلی نام داشت.
در این بازی که در هفته دهم جام باشگاه‌های تهران برگزار شد، پرسپولیس با تیم بی‌ستاره خود مقابل تاج پرستاره قرار گرفت. این بازی با داوری ابوالقاسم حاج ابوالحسن و در حضور ۲۵ هزار تماشاگر آغاز شد و نکته جالب اینکه بلیت‌های این بازی ۳، ۵ و ۱۰ تومانی بود!
آبی پوشان با گل دقیقه ۹ غلامحسین مظلومی پیش افتادند، اما در ادامه پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت و در نهایت در دقیقه ۸۵ محمود خوردبین گل مساوی را زد که که داور بازی آن را مردود اعلام کرد. عزیز اصلی کاپیتان پرسپولیس به حاج ابوالحسن معترض شد و به علت درگیری فیزیکی و نواختن سیلی به گوش داور اخراج شد. پرسپولیسی‌ها هم در اعتراض به قضاوت ناعادلانه زمین را ترک کردند و فدراسیون فوتبال نیز طبق انتظار بازی را ۳- ۰ به نفع استقلال یا همان تاج اعلام کرد. ناگفته نماند که ستاره‌های اصلی پرسپولیس در قالب تیم پیکان کمتر از یک ماه بعد و در ادامه همین فصل باشگاه‌های تهران با دو گل آبی پوشان را شکست دادند.
مرحوم عزیز اصلی یکی از مشهور ترین بازیکنان فوتبال ایران در دوره عبور از آماتوری فوتبال در دهه 1350 محسوب می‌شود، 9 سال پیش در کشور آلمان درگذشت. روحش شاد و یادش گرامی.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا