ورزش

خبر مهم مهاجری در مورد استادیوم بزرگ لرستان

برای نیم فصل دوم آماده می‌شود؛

رضا مهاجری پس از راهیابی خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر در گفت‌وگویی درباره شرایط سخت صعود صحبت کرده است.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از همشهری، انتظار نسبتا طولانی هواداران فوتبال در استان لرستان سرانجام به پایان رسید و حالا آنها هم یک نماینده در لیگ برتر دارند. خیبر خرم‌آباد از سال 1363 وارد فوتبال ایران شد و در این سال‌ها چند بار شانس صعود داشت اما ناموفق بود. با این حال این تیم این فصل با هدایت رضا مهاجری توانست از لیگ یک جدا شود.

خیبری‌ها این فصل بهترین نتایج ممکن را کسب کردند. آنها در 34 بازی، 25 برد، 2 تساوی و 7 باخت داشتند و با تفاضل گل 34 و 77 امتیاز صدرنشین شدند. این دومین صعود مهاجری به لیگ برتر به‌عنوان سرمربی است. او پیش از این با سیاه‌جامگان مشهد به لیگ برتر صعود کرده بود و حالا با خیبر جشن صعود به لیگ برتر گرفته است.

خبر مهم مهاجری در مورد استادیوم بزرگ لرستان

مهاجری در گفت‌وگویی درباره این صعود و تیم خیبر صحبت کرده است:

* از شروع فصل و با توجه به شرایط تیم قابل‌ پیش‌بینی بود که می‌توانید صعود کنید؟
همان ابتدای فصل که کار را شروع کردیم، همه تیم با هم عهد بستیم که به لیگ برتر برسیم. هم قوم لر تشنه یک موفقیت بزرگ بود و هم خود من به 2 دلیل انگیزه داشتم تیم صعود کند. اول اینکه می‌خواستم مردم لرستان را خوشحال کنم تا این تیم بعد از سال‌ها در لیگ برتر نماینده داشته باشد و دوم اینکه بعد از اتفاقات مس کرمان، می‌خواستم این‌بار صعود به لیگ برتر را جشن بگیرم. چند سال پیش با مس شرایط خوبی برای صعود داشتیم ولی اتفاقاتی رخ داد که صعود نکردیم. خوشحالم که حالا با خیبر این کار مهم را انجام دادیم و قوم لر را خوشحال کردیم.

* این دومین صعود شما به لیگ برتر بود؟
بله، یک‌بار هم با سیاه‌جامگان به لیگ برتر صعود کردم. در مجموع 4فصل در لیگ دسته اول کار کرده‌ام و 2بار تیم‌هایم را به لیگ برتر آورده‌ام. یک صعود هم با سیاه‌جامگان از لیگ دسته دوم به لیگ دسته اول داشتم.

* اما فصل را خوب شروع نکردید و در 3 بازی ابتدایی، 2 شکست داشتید.
بله، اما حمایت شدیم و برگشتیم. از همان اول هم ایمان داشتیم که می‌توانیم یک کار بزرگ انجام دهیم. تا فراموش نکرده‌ام باید از مالک و مسئولان باشگاه، بازیکنان، کادر پزشکی، تدارکات، هواداران و تمامی اعضای مجموعه خیبر تشکر کنم.

* ظاهرا فصل بعد قصد دارید در استادیوم «لر آره‌نا» بازی کنید؟
استارت احداث این ورزشگاه از 10سال پیش زده شد و حالا آقای عبدی، مالک باشگاه در تلاش است تا هر سریع‌تر این استادیوم آماده شود. فکر می‌کنم این ورزشگاه در نیم‌فصل دوم آماده شود.

* فکر می‌کنید در فوتبال ایران به‌عنوان یک مربی، به آنچه لیاقتش را داشته‌اید، رسیده‌اید؟
در این مورد باید دیگران نظر بدهند ولی من در هر جا که بوده‌ام، سعی کرده‌ام تیمم طوری فوتبال بازی کند که مردم لذت ببرند و هیچ‌وقت دنبال این نبودم که فقط نتیجه بگیرم. تا حالا نشده به بازیکن بگویم زیر توپ بزن، همیشه دوست دارم تیمم تهاجمی بازی کند.

* مدتی پیش پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان، زمانی که در لیگ دسته اول حضور داشت رسانه‌ای شد. به‌نظر می‌رسد در لیگ یک فساد بیشتر است.
قبل از مبارزه با فساد باید جلوی شرایطی را که باعث ایجاد فساد می‌شود، بگیریم و روی خیلی چیزها نظارت داشه باشیم. فساد فقط در فوتبال نیست و در جاهای دیگر هم دیده می‌شود. به هر حال اگر تخلفی صورت گرفته باید برخورد شود. در فوتبال هم باید مدیران ورزشی و فوتبالی‌ای به‌کار گرفته شوند که باهوش‌تر هستند.

* کیفیت فنی بازی‌های لیگ دسته اول چطور بود؟
چند تیم واقعا خوب فوتبال بازی کردند ولی لیگ دسته اول مشکلات خودش را دارد. وضعیت جغرافیایی کار را برای رفت‌وآمد به شهرها سخت می‌کند و فکر می‌کنم لیگ یک نیاز به این دارد تا از لحاظ امکانات، سخت‌افزار، رفت‌وآمدها و… در شرایط بهتری قرار بگیرد. نتیجه گرفتن در لیگ یک سخت است و همه توقع دارند که صعود کنید. پارسال استقلال خوزستان با 57 امتیاز صعود کرد ولی ما در این فصل 77 امتیاز گرفتیم تا صعودمان قطعی شود.

* در مورد قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر چه صحبتی دارید؟
هر دو تیم پرسپولیس و استقلال شایستگی قهرمانی را داشتند. پرسپولیس در نهایت قهرمان شد و لیاقت این قهرمانی را داشت.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا