ورزش

خداحافظی رسمی با داوران سرشناس لیگ برتر

ابوالفضلی، سیدعلی و بقیه به کلاس دعوت نشدند

با اعلام رئیس کمیته داوران محدودیت سنی برای قضاوت در لیگ برتر همچنان پابرجا است و به این صورت برخی داوران سرشناس از چرخه کنار می‌روند.

به گزارش “ورزش سه”، یکی از مسائلی که در سال‌های گذشته کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی آن تاکید کرده محدودیت سنی برای قضاوت داوران در لیگ برتر بوده است. بر این اساس داوران در لیگ ایران فقط تا 45 سالگی می‌توانستند قضاوت کنند و بعد از آن مجبور به خداحافظی بودند.

این در حالی است که فدراسیون جهانی فوتبال محدودیت سنی برای قضاوت داوران را چند سالی است حذف کرده و قاضیان فوتبال تا زمانی که شرایط جسمانی خوبی داشته باشند، می‌توانند در مسابقات سوت بزنند.

از این رو زمزمه‌هایی درباره حذف محدودیت سنی برای داوران در لیگ ایران هم به وجود آمد و گفته می‌شد داوران بالای 45 سال هم شرایط قضاوت خواهند داشت اما حالا با اعلام صریح خداداد افشاریان مشخص شد که این قانون همچنان پابرجا است.

افشاریان در این باره گفته است: «داوران و کمک داورانی که متولد سال 1356 یا قبل از یازدهم دی‌ماه 1357 هستند نیز به دوره داوری قبل از شروع لیگ دعوت نشدند.»

اعمال قانون محدودیت سنی باعث می‌شود تا برخی داوران و کمک داوران سرشناس فوتبال ایران دیگر توان قضاوت در مسابقات را نداشته باشند. مهدی سیدعلی (داور وسط) و محمدرضا ابوالفضلی (کمک داور بین‌المللی) از جمله نفرات سرشناسی هستند که مجبور به خداحافظی هستند و در کلاس‌های داوری پیش فصل نیز به گفته افشاریان حضور ندارند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا