ورزش

خروج خلیل‌زاده از خط دفاعی تیم ملی/ «حزباوی» گزینه جدید سرمربی

رمزگشایی از صحبت های قلعه‌نویی؛

سرمربی تیم ملی ایران با تاخیر تصمیم به ایجاد تغییرات قطعی برای انتخاب بازیکنان خط دفاعی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین بازی تیم ملی ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ازبکستان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه نویی با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان با ۱۴ امتیاز در صدر جدول گروه E قرار گرفت.

امیر قلعه نویی پس از این تساوی با حضور در نشست خبری عملکرد بازیکنان تیمش در نیمه اول را قابل قبول ندانست اما از آنها در ۴۵ دقیقه دوم تشکر و قدردانی کرد. سرمربی تیم ملی ایران در بخشی از تعیین نفرات اصلی خود برای حضور در این مسابقه اعلام کرد: «حزباوی به عنوان بازیکن ۲۰ ساله به دلیل سفر طولانی مدتی که از هنگ کنگ برای بازگشت به کشور داشتیم اعلام کرد نمی‌توانم بازی کنم و همین موضوع هم باعث شد تا امروز نتواند بازی کند.»

از قرار معلوم کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران قصد داشت حزباوی را در ترکیب اصلی در کنار محمدحسین کنعانی زادگان قرار دهد تا شجاع خلیل زاده نیمکت نشین شود اما کاهش انرژی حزباوی از لحاظ بدنی باعث شد تا بار دیگر زوج پا به سن گذاشته در قلب دفاع قرار بگیرد.

عملکرد خلیل زاده در این بازی هم دو بار باعث عصبانیت قلعه نویی شد تا او به هیچ وجه نسبت به شرایط این مدافع رضایت نداشته باشد تا احتمالا آخرین حضور خلیل زاده با پیراهن تیم ملی ایران رقم بخورد و او نیز همچون روزبه چشمی و رامین رضائیان رفته رفته از دایره بازیکنان ملی خارج شود.

حزباوی یکی از بازیکنان مورد علاقه کادر فنی فعلی تیم ملی ایران شده است تا رفته رفته تبدیل به یکی از ارکان اصلی این تیم در مسیر راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا