ورزش

داورزنی: والیبال به حدی خوب کار کرده که نایب قهرمانی مورد قبول مردم نیست


رئیس فدراسیون والیبال گفت: والیبال به حدی در این ۲ دهه خوب کار کرده که برای ما و مردم این نتیجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در نشست خبری امروز مربوط به اعزام تیم ملی والیبال به بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در این ۲۰ سال گذشته از بازی‌های آسیایی بوسان به این‌طرف که در نبود چین و ژاپن نایب‌قهرمان شدیم، در ۲۰۰۶ دوحه که دوران انتقال مرحوم یزدانی‌خرم و شروع مسئولیت من بود، ششم شدیم و به کار خود پایان دادیم. پس از آن در بازی‌های ۲۰۱۰ با هدایت مرحوم حسین معدنی در فینال به ژاپن باختیم و نایب‌قهرمان شدیم. بعد از بوسان، دوباره در چین نقره بازی‌ها را گرفتیم ولی پس از آن در رویدادهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ هم در بازی‌های آسیایی و هم در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسیدیم.

وی افزود: البته در بعضی از مسابقات با تیم ب پیش می‌رفتیم ولی نتایج ما در اینچئون و جاکارتا طلا بوده و برای سومین طلا آماده‌ایم.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: در رده‌های پایه الان تقریبا حرف اول را در جهان می‌زنیم. در این مدت ۲ بار قهرمان جوانان و ۲ بار قهرمانان نوجوانان جهان شدیم. به دفعات هم دومی و سومیجهان را در رده‌های مختلف سنی کسب کردیم. امسال هم رده زیر ۱۶ سال دل قهرمانی آسیا شکل گرفت ‌که سال آینده به عنوان تیم زیر ۱۷ سال در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد. در این رده نیز توانستیم به قهرمانی آسیا برسیم که پشتوانه‌های آینده والیبال ما را خواهند ساخت و تضمین خواهند کرد‌.

داورزنی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم در رده بزرگسالان نیز به وعده خود برای بازی‌های آسیایی عمل کنیم. برخی دوستان ایراد می‌گیرند چرا من قول و وعده می‌دهم، آرمان تعریف کرده یا هدفگذاری می‌کنم. مثلا می‌گویم چرا می‌خواهیم به جمع ۴ تیم برتر المپیک برویم. به هر ترتیب یکی از استراتژی‌های همیشگی فدراسیون والیبال داشتن آرمان و حرکت به سمت آن است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: همیشه نمی‌شود یک خط را با یک شیب مستقیم و مثبت طی کرد. این شیب شکستگی‌هایی هم دارد که در ادامه به یک شیب مثبت تبدیل می‌شود. معمولا در پوست‌اندازی‌ها، تغییر نسل‌ها و جا به جایی ها تا رسیدن تیم به فرم ایده آل خودش، فراز و نشیب‌هایی داریم. نکته دیگر این است که در ۶_۵ سال گذشته ژاپنی‌ها برنامه‌ریزی کردند و این تیم از یک تیم آسیایی به یک تیم جهانی تبدیل شد. با شرایطی خاص الان ژاپن جزء پنج تیم برتر جهان و ما جزء ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. این یک اتفاق خوب برای آسیا است که از والیبال روز دنیا مدت‌ها عقب افتاده بود. تیم ایران در ۱۰ سال گذشته معمولاً جزء تیم‌های سطح بالای آسیا و دهم تا دوازدهم دنیا قرار می‌گرفت اما ژاپنی‌ها اکنون تبدیل به یکی از قدرت‌های جهان شده‌اند. این برای ما و آسیا اتفاق خوبی است که رقیب سرسختی به نام ژاپن داشته باشیم زیرا همواره این مسابقات که باعث رشد والیبال در قاره‌های مختلف می‌شود. ویژگی اروپایی‌ها هم این است به دلیل در اختیار داشتن تعدادی از تیم‌های خوب دنیا و رقابت‌ تنگانگ‌شان با هم، رشد کرده‌اند. امیدواریم در آینده چین و کره‌جنوبی هم به این عرصه بپیوندند تا فاصله‌شان از جهان کم باشد. این به رقابت خوب و سازنده در والیبال آسیا کمک می‌کند.

داورزنی تصریح کرد: برنامه فدراسیون والیبال هم این است که حضور قدرتمندانه‌ای در رقابت‌های جهانی داشته باشد و بهترین نتیجه را بگیریم. هرچند نتیجه این مسابقات در رنکینگ جهانی اثری برای ما ندارد و جزء مسابقاتی نیست که توسط فدراسیون جهانی دارای رنکینگ و امتیاز باشد اما به لحاط حیثیتی و جایگاه کشورمان در آسیا برای ما مهم است و باید بتوانیم همراه این کاروان افتخارآفرینی کرده و به کاروان کمک کنیم تا جایگاه بهتری را در بازی‌های آسیایی داشته باشد‌. هر آنچه باید انجام شده و بعد از مسابقات جام ملت‌ها که نیاز به توضیح ندارد، در میزبانی خودمان در ارومیه به نایب قهرمانی رسیدیم. والیبال به حدی در این ۲ دهه خوب کار کرده که برای ما و مردم این نتیجه قابل قبول نیست. خواسته و انتظار مردم از والیبال به حق بالا رفته که مسئولیت خانواده والیبال و مردم را سنگین‌تر می‌کند. باید بیشتر تلاش کنیم تا همواره بر قله آسیا بایستیم. با وجود شرایط کشور، محدودیت‌ها و انجام بازی‌های تدارکاتی و اعزام‌ها تلاش فدراسیون این بوده امکانات را فراهم کند تا به اهداف خود برسیم.

ادامه دارد…


آگهی
دکمه بازگشت به بالا