ورزش

داورزنی: چرا کسی از فدراسیون کشتی درباره سفر به آمریکا ایراد نگرفت؟


رئیس فدراسیون والیبال گفت: دستگاه‌های نظارتی از من سوال کردند چرا 60 نفر به آمریکا فرستاده‌ایم. آیا کسی به فدراسیون کشتی ایراد می‌گیرد چرا 70 نفر را به آمریکا اعزام کرده است؟

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد لیست نفرات اعزامی والیبال ایران به آمریکا برای برگزاری بازی‌های هفته سوم لیگ ملت‌های 2023 اظهار داشت: من تعجب می‌کنم که این اعداد و ارقام از کجا می‌آید. برخی‌ها می‌گویند 70 نفر، برخی‌ها می‌گویند 60 نفر و حالا به 30 نفر راضی شده‌اند! این در حالی است که کل کاروان والیبال ایران در آناهایم 23 نفر بود.

*هیچکس در کاروان اعزامی ایران به آمریکا بیکار نبود

وی ادامه داد: ما نام 30 بازیکن و 15 نفر از اعضای کادر فنی را برای دریافت ویزا به سفارت آمریکا ارسال کردیم که تعدادی از این نفرات در همان گام اول ریجکت شدند. سایر نفرات هم در 2 گروه به سفارت رفتند و در نهایت 23 نفر کاروان والیبال ایران را تشکیل دادند. ما یک فیزیوتراپ را هم در آمریکا به تیم اضافه کردیم که اگر مشکلی برای بازیکنان ایجاد شد بتواند کمک کند. تمام نفراتی که در کاروان اعزامی ایران حضور داشتند یک ماموریت داشتند و هیچکس بیکار نبود.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: پروسه گرفتن ویزا برای ما بسیار سخت و طولانی شد و ما در این مسیر بارها از فدراسیون جهانی کمک گرفتیم. در مراحل پایانی هم عطایی و خوریانی و کارخانه نتوانستند ویزا بگیرند و ما ناچار شدیم مهدی اسلامی را به عنوان سرپرست گروه دوم در کنار بازیکنان اعزام کنیم تا مشکلی ایجاد نشود. 

* برخی مدعی شدند، من و فرزندم هم ویزای آمریکا گرفته ایم

داورزنی عنوان کرد: هرچند ما با تیم ملی آمریکا بازی نداشتیم، اما می‌دانستیم که حواشی زیادی برای تیم ملی کشورمان در این کشور ایجاد خواهد شد و به همین دلیل به تقوی و مرادی ماموریت دادیم تا با مسؤولان برگزار کننده بازی‌ها برای حل مشکلات احتمالی رایزنی کنند. بازهم تاکید می‌کنم که هیچکس در تیم ملی بیکار نبود و هرکسی وظیفه‌ای داشت. در مجموع هم 23 نفر کاروان والیبال ایران در آمریکا را تشکیل دادند. برایم جالب است که برخی‌ها مدعی شدند که رئیس فدراسیون و فرزندش هم ویزای آمریکا گرفته‌اند، این در حالی است که من اصلاً اقدام نکردم و فرزندم هم اصلاً در تهران حضور ندارد و در شمال کشور زندگی می‌کند.

*کسی به فدراسیون کشتی ایراد می‌گیرد که چرا 70 نفر را به آمریکا اعزام کرده است؟

وی با بیان اینکه حضور من در کنار تیم ضرورتی نداشت، افزود: رشته‌های دیگری که به آمریکا می‌روند هم همین شرایط را دارند؟ به عنوان مثال آیا کسی به فدراسیون کشتی ایراد می‌گیرد که چرا 70 نفر را به آمریکا اعزام کرده است؟ دستگاه‌های نظارتی در این خصوص از من سوال کردند و گفتند که چرا 60 نفر را به آمریکا فرستاده‌ایم که من لیست نفرات اعزامی را به آنها دادم و شرایط را به طور کامل برایشان تشریح کردم. اگر دوستان یک نفر را در تیم پیدا کنند که بیکار بوده به من معرفی کنند تا در جریان قرار بگیرم!

*برخی با کمال پررویی می‌گفتند، ما دروغ می‌گوییم

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: مگر برخی‌ها نمی‌گفتند که مصوبه فدراسیون جهانی درمورد فریز کردن امتیازات ایران دروغ است؟ چطور که این مصوبه اجرا شد و دیگری کسی حرفی نزد؟ متاسفانه برخی‌ها با کمال پررویی می‌گفتند که ما دروغ می‌گوییم و به همین دلیل ما از فدراسیون جهانی درخواست کردیم که مصوبه‌‌اش را روی سایت قرار دهد. تیم‌هایی همچون فرانسه، آرژانتین، کوبا و بلغارستان روی برد ایران و امتیازی که ممکن بود از این مسابقه کسب کنند، حساب کرده بودند و آنها هم متضرر شدند، اما چون مصوبه فدراسیون جهانی بود کسی اعتراضی نکرد. به هر حال ما دروغی برای گفتن نداریم، چون می‌دانیم که خورشید تا ابد پشت ابر نمی‌ماند.

*3 بار به آمریکا رفته‌ام

داورزنی درمورد اینکه گفته شده بود رئیس فدراسیون برای دریافت ویزا اقدام نکرد، چون می‌دانست ریجکت خواهد شد، تصریح کرد: من 3 بار به آمریکا رفته‌ام. مگر سال‌های 2016 و 2014 به این کشور نرفتم؟ اما حالا ضرورتی نداشت که در کنار تیم باشم. برخی‌ها می‌گفتند رئیس فدراسیون ویزا گرفته و بعدها از آن استفاده خواهد کرد و حالا همان نفرات می‌گویند داورزنی اقدام نکرده، چون می‌دانست ریجکت می‌شود!

*گزینه‌ای انتخاب می‌کنیم که به تیم ملی والیبال کمک کند

وی درمورد احتمال تغییر در کادر فنی تیم ملی والیبال، اظهار داشت: همه می‌دانیم که الان وقت تغییر نیست. سعی می‌کنیم مدلی همچون ژاپن و آمریکا را پیاده کنیم. ضمن اینکه در این مسیر باید از مربیان داخلی هم حمایت شود. بجای اینکه چند مربی درجه 2 و 3 بیاوریم، گزینه‌ای را انتخاب خواهیم کرد که بتواند به تیم ملی کمک کند. 

*برخی می‌گویند این مدیران سیاسی از ورزش چه می‌خواهند

رئیس فدراسیون والیبال افزود: طرح برخی صحبت‌ها برایم عجیب است. ما تیم ملی را از رده 25 جهان به رده دهم رساندیم و بازهم برخی‌ها می‌گویند این مدیران سیاسی از ورزش چه می‌خواهند و باید از مدیران ورزشی استفاده شود. طرح برخی صحبت‌ها واقعا خنده‌دار است. برخی دیگر می‌گویند اگر تیم ملی این نتایج را کسب کرده به دلیل ضعف در استعدادیابی است. مگر تیم ملی نوجوانان، جوانان و امیدهای ایران پشتوانه‌های تیم بزرگسالان نیستند؟ متاسفانه افرادی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند که حتی در استان خود هم مدیریت یک تیم را برعهده نداشته‌اند.

* اگر کامنت اینستاگرام بسته شد، جای آن صندوق الکترونیکی راه اندازی شد

داورزنی ادامه داد: ما همیشه شنونده نقدها هستیم و این موضوع را بارها ثابت کرده‌ایم. اگر کامنت‌های اینستاگرام بسته شد، جای آن صندوق الکترونیکی راه‌اندازی شد تا همه بتوانند نظرات خود را بیان کنند. ما که فقط به دنبال تعریف و تمجید از خود نیستیم. ما هم ضعف‌ها و مشکلات را می‌بینیم، اما خانواده بازیکنان و مربیان چه گناهی دارند که عده‌ای به هر دلیلی در کامنت‌های خود آنها را خطاب قرار می‌دهند و دل بازیکنان و مربیان والیبال را می‌شکنند؟

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا